نابودی اسرائیل نزدیک و شکست جبهه باطل قطعی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمدن اسلامی در جریان اربعین شکل گرفته است گفت: لازم است مواکب اربعین از نظر کیفی ارتقا پیدا کنند.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین همایش ملی موکب داران اربعین حسینی (ع)  که با عنوان قدم‌های آسمانی در بقعه شیخ صدوق (ره) برگزار شد ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه ابراز کرد: او در جوار شهدا خواهد بود.

وی‌افزود: جبهه حق در برابر باطل پیروز است و خداوند می‌فرماید جبهه حق یا به نظام سلطه غلبه پیدا می‌کنند و یا در ظاهر پیروز نمی‌شوند اما همیشه جبهه حق پیروز است؛ امام حسین در کربلا شهید می‌شوند اما اسرای کربلا کاری کردند که بر جبهه باطل غالب شدند. نابودی اسرائیل نزدیک است؛ شکست جبهه باطل قطعی است و حتی اگر به ظاهر پیروز شوند آنان شکست خورده هستند، امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل در جهان فرو ریخته است.

خاموشی با بیان اینکه پنجره کمال و ورود به ساحت نور، امام حسین است عنوان کرد: انقلاب اسلامی بیش از چهل سال تجربه دارد و این مهم ثابت شده است که خون بر شمشیر پیروز است و خط سرخ شهادت طواغیت را به زمین می‌نشاند. عزت و فلاح دنیا و آخرت برای کسانی است که در خط ایثار و شهادت باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تمدن اسلامی در جریان اربعین شکل گرفته است گفت: در مسیر اربعین می‌بینیم که مردم به یک چشمه نور توجه دارند، خط سرخ شهادت در جریان اربعین استمرار پیدا کرده است. این فرهنگ در آمریکای لاتین، آفریقا و … نفوذ کرده است، امروز کجای جهان است که فرهنگ امام حسین در آنجا نفوذ نکرده باشد.

وی افزود: برای امام حسین باید با ایثار جان و مال اقدام کرد؛ خط اربعین به ظهور منجر می‌شود و لازم است امام حسین معروف تر از هر زمان معرفی شود تا مردم بهتر امام زمان (عج) را بشناسند.

خاموشی بیان کرد: این فرهنگ مردم عراق شده که اصرار کنند تا در ایام اربعین مهمانان و زائران حسینی را به منزل ببرند و از آنان پذیرایی کنند. در این سالهای اخیر نیز موکب داری در ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است. در کشور ما در زمینه پذیرایی از زائران امام حسین موقوفاتی داریم که باید بر اساس نیت واقف مصرف شود. سال گذشته ۳۷۰ موکب در داخل و خارج از کشور فعالیت داشتند و می‌طلبد امسال از نظر کیفی این موکب ها ارتقا پیدا کند. همچنین لازم است تعامل خود را با برادران شیعی و اهل سنت عراقی افزایش دهیم و از آنان خرید داشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تسهیل عبور زوار خارجی از کشور ضروری است و سازمان اوقاف نقش پر رنگ تری نسبت به سال‌های گذشته خواهد داشت. سرویس خدمات دهی از اسکان گرفته تا بهداشت و درمان از برنامه‌های برگزاری اربعین امسال باید باشد.

کد خبر 1775082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha