شهید هنیه عمیقاً معتقد به مبانی حرکت جهادی امام خمینی(ره) بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شهادت مقام عالی‌رتبه مقاومت فلسطین در این شرایط، آن هم در تهران که ما میزبان این شخصیت عزیز بودیم بسیار سخت و سنگین است و کار را برای ما خیلی سخت‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گردهمایی "عهد حضور" که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد گفت: خبر شهادت اسماعیل هنیه رضوان‌الله تعالی علیه در تهران خبری تلخ و بسیار متأثر کننده‌ای بود که بعد از حضور ایشان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری صورت گرفت و هم ما و هم جبهه مقاومت و فرزندان عزیز مقاومت در فلسطین را محزون کرد.

وی اسماعیل هنیه را یک شخصیت بزرگ، جهادی، انقلابی، فاضل و مؤمن توصیف کرد و اظهار داشت: این شخصیت برجسته عمیقاً معتقد به مبانی حرکت جهادی براساس خط ترسیم شده امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم عزیز بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه شهید هنیه یک خانواده بزرگ جهادی و شهید داشت و داغ‌های بزرگ و فراوان دید به نحوی که تقریباً همه خانواده‌اش و عزیزترین اعضاء خانواده ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: انسان در چهره او همیشه نور شهادت را می‌دید و احساس می‌کرد این بزرگمرد به آرزوی خیلی خیلی قدیمی خود خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری گفت: شهادت این مقام عالی‌رتبه در این شرایط، آن هم در تهران که ما میزبان این شخصیت عزیز بودیم بسیار سخت و سنگین است و کار را برای ما خیلی سخت‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه جریان صهیونیسم و صهیونیست‌های تبهکار و این باند کثیف تروریست و دیوانه با حامیان دیوانه‌تر خود در شرایط خاصی هستند و همه سرمایه‌های خود را برای ضربه زدن به میدان آورده اند، تصریح کرد: جبهه مقاومت شرایط خاصی را در لبنان و جاهای دیگر تجربه می‌کند. جماعت کثیف صهیونیسم بعد از ضربه‌های جبران‌ناپذیر و ترمیم‌ناپذیر که از مقاومت دریافت کرده در حال دست و پا زدن است.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال بنیان‌های مقاومت را استوارتر و نصرت خود را بیش از گذشته بر ملت مقاوم و مظلوم فلسطین و غزه نازل کند و این داغ را هم با ضربه‌های جبران ناپذیر و ترمیم ناپذیری که جبهه مقاومت بر این دستگاه پلید و کثیف وارد خواهد کرد، جبران کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: باید در برنامه‌های اربعین پرچم دفاع از غزه و فلسطین برافراشته‌تر باشد و امتداد آن در حرکت اربعین به عنوان حرکت بزرگ بین‌المللی اسلامی، ولایی، حسینی و شیعی بیش از گذشته نمایان‌تر باشد.

وی با اشاره به حوادث سختی که کشور پشت سر گذاشته از ماجرای شهادت آقای رئیسی و همراهانشان و آقای آل هاشم که شوک بزرگی به جامعه ما وارد کرد، گفت: این رویدادها به خوبی مدیریت شد و در زمان مناسب امور کشور برنامه‌ریزی و انتخابات برگزار شد. در همین بین هم مراسم محرم در سراسر کشور به شکل مناسبی برگزار شد. نقش آفرینی ائمه محترم جمعه در این مسیر، چه آن آرامشی که باید به جامعه می‌دادند و فعالیت‌هایی که باید برای نشاط افزایی سیاسی جامعه و حضور مردم صورت می‌گرفت، اقدامات شایسته و مناسبی بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: در ماجرای محرم آنطور که شایسته و بایسته بود وجهه مقاومت برجسته نبود و این را بعضی از دوستان خاص ما در میدان مقاومت به صورت یک گله ملایم مطرح کردند.

وی با قدردانی از خدمات و اقدامات ائمه جمعه اظهار داشت: اربعین پیش روی ماست و با شهادت آقای اسماعیل هنیه باید تلاش کنیم مساله فلسطین و غزه و دفاع از جبهه مقاومت به صورت روشن‌تر و جدی‌تری در میدان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در ادامه گفت: امام سجاد (علیه‌السلام) برای جامعه روحانیت، پرچمداران هدایت جامعه و مخصوصا ائمه جمعه کشور درس‌های جاودان و ماندگاری دارد که برای امروز، آینده و برای ساخت خود و خانواده و جامعه ما این درس‌ها و بهره‌مندی از آن‌ها یک فرصت بی بدیل است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امام سجاد (علیه‌السلام) به ما درس امید دادند و حضرت به ما آموختند وقتی که به نظرتان می‌رسد که دیگر هیچ راهی وجود ندارد از آنجا می‌توان شروع کرد، تصریح کرد: امام سجاد (علیه‌السلام) از جایی شروع کرد که گویا هیچ افقی اصلا وجود نداشت. نه یاری، نه محیطی، نه امکانی و از سوی دیگر خفقان و وضعیت اختناق سیاسی و انحطاط اخلاقی، سقوط فکری، در دوران امامت آن امام بزرگوار وجود داشت.

وی اضافه کرد: امام از زیر صفر شروع کردند و در آن موقعیت خطیر و در بین ظلمات متراکم این نور هدایت و آذرخش ولایت الهی را در آن محیط تاریکی تاباندند و راه و معبر را باز کردند. این معناش این است که برای پیروان اهل بیت (علیه‌السلام) اتمام حجت قطعی و نهایی است که تحت هیچ شرایطی برای آن‌ها بن بستی وجود ندارد و در هر شرایطی باید امیدشان را برای انجام رسالت الله حفظ کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امام سجاد (علیه‌السلام) هیچ لحظه‌ای را در این جهاد بسیار بزرگ از دست ندادند، به ائمه جمعه توصیه کرد که کتاب حماسه امام سجاد (علیه‌السلام) که مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های رهبر معظم انقلاب در تحلیل زندگی امام سجاد (علیه‌السلام) را مطالعه و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری مساله خدمت به خلق و غنیمت شمردن خدمت توسط امام سجاد (علیه‌السلام) را مورد توجه قرار داد و گفت: وقتی به زندگی امام سجاد (علیه‌السلام) مراجعه می‌کنید این درس همیشگی همه اهل بیت (علیه‌السلام) مخصوصا این امام بزرگوار است. راه خدای متعال از بین خلق و از مسیر خدمت به آن‌ها می‌گذرد. فرصت خدمت به خلق را خیلی باید غنیمت شمرد و عاشقانه و بی تکلف و کریمانه آن را انجام داد.

وی افزود: درس دیگر امام سجاد (علیه‌السلام) برای جامعه روحانیت و ائمه جمعه استفاده از ظرفیت بی نظیر دعاست. امام سجاد (علیه‌السلام) به خاطر شرایطی که داشتند این میراث بزرگ و با عظمت و ناشناخته را در اختیار ما گذاشتند. ما مجموعه بزرگ صحیفه سجادیه را در اختیار داریم که خیلی با عظمت است. با این سرمایه می‌شود عالم را متحول کرد. خبرهایی که داریم این را نشان می‌دهد که مراجعات از خارج به صحیفه با شدت افزایش یافته است و ما در غفلت، بی خبری و کم‌کاری خود جا مانده‌ایم.

کد خبر 1775138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha