هنرمندانی که از دل کانونی در شمیل قد می‌کشند

مسجد و کانون انصارالحجه(عج) شمیل کانون تخصصی هنرهای تجسمی استان هرمزگان است که با برگزاری دوره‌های نقاشی، عکاسی، تئاتر و نمایش آئینی و یا اجرای سرود هنرمند تربیت می‌کند.

خبرگزاری شبستان_هرمزگان: کانون تخصصی هنرهای تجسمی مساجد استان هرمزگان توانسته با داشتن ظرفیت‌های زیاد در بخش‌های گرافیک، عکاسی، نقاشی، نمایش آیین‌های مذهبی و شعر با کسب مقام های اول تا سوم در جشنواره‌های متعدد استان هرمزگان حرفی برای گفتن داشته باشد.

 این کانون با ورود تخصصی به رشته‌های هنری و جذاب توانسته با جذب بیش از هزار نفر از کودکان و نوجوانان در یک دهستان به یکی از کانون‌های شاخص در استان هرمزگان تبدیل شود.

کانون انصارالحجه(عج) با درک دست از جایگاه زن و خانواده توانسته با راه اندازی کانون تخصصی بانوان  با عضویت ۳۰۰ نفر از مادران و برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان در جهت تعالی خانواده گام بلندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هم بردارد.

هنرمندانی که از دل کانونی در شمیل قد می‌کشند

سبحان تنی- مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد انصارالحجه(عج) شمیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری انصارالحجه شهر شمیل کانون تخصصی هنرهای تجسمی بندرعباس است.

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل؛ اولین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر و جشنواره ملی نقاشی «شکوه انقلاب» ویژه کودک و نوجوان به همت این کانون برگزار شده است.

تنی گفت: کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) در بخش سرود هم ورود خوبی داشته و گروه سرود برتر استان بندرعباس بوده و تاکنون چند مقام استانی هم کسب کرده است.

وی ادامه داد: در دو سال متوالی گروه سرود برادران و خواهران کانون انصارالحجه حائز رتبه شدند. بچه‌های این مسجد در بخش تئاتر و نمایش در مناسبت‌های ملی و مذهبی  اجرای نمایش دارند.

تنی از افتخارات این کانون در بخش هنرهای تجسمی، عکاسی، نقاشی، گرافیک در سطح استان خبر داد و گفت: این کانون در سامانه بچه‌های مسجد حدود هزار نفر عضو دارد که بخش زیادی از آن‌ها یعنی حدود ۷۰۰ نفر کودک و نوجوان هستند.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌ها و جشنواره‌های بزرگ ویژه کودک و نوجوان در مسجد انصارالحجه(عج) خبر داد و گفت: در مسابقه نقاشی، کودکان روی پارچه صدمتری نقاشی می‌کنند، جشنواره پرواز بادبادک ها هم برای هفتمین سال  به طور مداوم برگزار و کارگاه قصه گویی هم به صورت ماهانه برگزار می شود تا بچه‌ها جذب به مسجد شوند.

هنرمندانی که از دل کانونی در شمیل قد می‌کشند

هفته فرهنگی شمیل به همت کانون انصارالحجه(عج) برگزار شد

به گفته وی؛ کتابخانه کانون انصار الحجه(عج) فعال و شنبه‌های کتاب اجرا می شود، همچنین هفته فرهنگ و هنر و تاریخ شمیل به همت کانون انصارالحجه سال گذشته برگزار و بازی‌های بومی و محلی، غذاهای محلی به نمایش گذاشته شد، در این هفته مرکز اسناد تاریخی و موزه مردم شناسایی نیز به همت این کانون راه اندازی شده است.

تنی‌پور خاطرنشان کرد: مسجد انصارالحجه(عج) مجری طرح «مسجد، کانون نشاط» هم است و در این راستا کلاس قرآن، نقاشی، قصه گویی، سرود و نمایش در کلاس‌های اوقات فراغت گنجانده شده است.

کانون تخصصی بانوان در مسجد انصارالحجه(عج)

داوود تنی‌پور- عضو هیئت امنای مسجد انصارالحجه(عج) هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مسجد انصارالحجه کانون تخصصی بانوان بوده و ۷۰ درصد از برنامه‌های کانون به فعالیت های بانوان اختصاص دارد.

عضو هیئت امنای مسجد انصارالحجه(عج)  با اشاره به برگزاری کلاس‌های سبک زندگی برای بانوان، گفت: مسجد و کانون انصارالحجه با برگزاری برنامه‌های متنوع و آموزشی توانسته با جذب ۷۰ درصد بانوان، به جایگاه والای زن و تعالی خانواده و جامعه توجه ویژه داشته باشد.

تنی‌پور از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، همسرداری و تربیت فرزندان برای دختران و زنان خبر داد و گفت: در عرصه کنونی که دشمنان بیکار ننشسته و هجمه‌های فرهنگی را ترویج می‌دهند توجه به رسالت بانوان در حوزه مساجد بسیار اثرگذار است.

به گفته وی؛ کانون تخصصی خواهران ریحانه‌های بهشتی این مسجد با حضور ۳۰۰ نفر از بانوان شمیل توانسته گام موثری برای تعالی خانواده ها و توسعه و احیای صنایع دستی بردارد.

تنی‌پور افزود: برگزاری هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل  با محوریت کانون انصارالحجه(عج) توانست گام موثری برای ترویج فرهنگ و آداب و رسوم این دهستان بردارد.

وی از همدلی خاص بین ارکان مسجد امام جماعت، پایگاه بسیج، کانون های مساجد، خادمین و هیئت امنای مسجد انصارالحجه خبر داد و گفت: تنها با همدلی همه ارکان مسجد توانستیم موفقیت‌هایی را در سطح استان هرمزگان داشته باشیم، این همدلی زبانزده خاص و عام است.

به گفته وی این مسجد پایگاه قرآنی بوده و  تلاوت روزانه، آموزش روخوانی و روانخوانی، تدبر و تامل در معانی قرآن و جذب نوجوان و جوان مستعدِ تلاوت قرآن به مسجد از اهداف این پایگاه است.

تنی‌پور با اشاره به اینکه کانون انصارالحجه(عج) شهر شمیل بندرعباس سال‌های اخیر چندین فیلم سینمایی را اکران کرده که با استقبال بسیار خوب اهالی همراه بوده است، افزود: همزمان با سینماهای سراسر کشور فیلم سینمایی «شور عاشقی» در حسینیه انصارالحجه(عج) اکران شد.

شمیل؛ در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دادر که شغل بیشتر مردم آن کشاورزی و دامداری است.

کد خبر 1775172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha