حضور پیرغلامان حسینی در مساجد شاخص و روضه‌های خانگی کرمان+فیلم

دومین روز از برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، این پیرغلامان در تعدادی از مساجد شاخص و روضه‌های خانگی کرمان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در دومین روز از برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، این پیرغلامان در تعدادی از مساجد شاخص و روضه‌های خانگی کرمان حضور یافتند.

حضور پیرغلامان حسینی در مساجد شاخص و روضه‌های خانگی کرمان+فیلم

استقبال شایسته توسط میزبان و اجرای برنامه مداحی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی توسط پیرغلامانی که میهمان این جلسات شدند، در این بازدیدها انجام شد.

تعدادی از پیرغلامان برون استانی با برخی از این مجالس آشنا و برخی هم ناآشنا بودند که اجلاس بیست و یکم پیرغلامان حسینی، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های عاشورایی کرمان از رهگذر جلسات باسابقه طولانی عزاداری فراهم کرد.

صفه عزاخانه مربوط به قرن هشتم هجری و دوره آل مظفر یکی از باسابقه‌ترین مکان‌های عزاداری سیدالشهدا در کرمان است.

حضور پیرغلامان حسینی در مساجد شاخص و روضه‌های خانگی کرمان+فیلم

تکایای قدیمی کرمان از جمله تکیه میدان قلعه و تکیه فاطمیه نیز محل مراجعه افراد بیشماری است که بوی حسینی از آن استشمام می‌شود.

روضه‌های خانگی باسابقه‌ای در کرمان؛ حسین‌آباد ایران نیز در کرمان وجود دارد اما یکی از برجسته‌ترین این مکان‌ها منزل حاج ماشاءالله خدادادپور، شفایافته امام حسین علیه‌السلام است که امروز به بیت‌الحسین معروف است.

کد خبر 1775191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha