دومین دوره تربیت مربی بشری در استان اصفهان برگزار می شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: دومین دوره سه روزه تربیت مربی قرآن کریم با عنوان بشری در این استان برگزار می شود.

«علی حاجی زکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به سیاست آموزش مربیان قرآن کریم در راستای توانمندسازی و آموزش بر اساس نیاز روز اظهارداشت: طرح تربیت مربی تحت عنوان بشری به صورت مشارکتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی بقیه الله و شهرداری اصفهان برای دومین سال به مدت سه روز از فردا برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان اینکه این دوره با حضور مدیرکل برنامه ریزی واموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد خواهد بود، افزود: گواهینامه معتبر از سوی آن اداره کل برای شرکت کنندگان صادر می شود.

وی ادامه داد:‌ در این دوره آموزشی ظرفیت های موثر در گسترش مفاهیم قرآنی، استاندارد سازی محتوا و مفاهیم قابل انتقال به همه گروه های سنی تشریح و آموزش داده خواهد شد.

حاجی زکی با اشاره به ظرفیت قرآنی فعال در استان اصفهان، تصریح کرد: در پویش ملی ماهانه قرآن کریم استان اصفهان رتبه های اول تا سوم را در مشارکت افراد داشته و شرکت کنندگان نسبت به حفظ سوره های این کتاب آسمانی همت دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه تفسیر قرآن، مفاهیم و آموزش نیز این استان ممتاز بوده و امکان گسترش بیش از پیش آن فراهم است از این رو توانمندسازی مربیان و تشکل های فعال این حوزه نیاز است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت های مردمی فعال در حوزه قرآن و عترت در موسسات و کانون های مساجد تجلی یافته و نسل های جدید نیز بر اساس ظرفیت موجود از این فرصت بهره می گیرند.

وی یادآورشد: بهره گیری از ظرفیت های متعدد قرآنی برای ترویج مفاهیم انسان ساز و هدایت بخش لازم بوده و با کمک نهادهای دولتی و خصوصی این اقدام صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1775198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha