پیام تسلیت مراجع و نهادهای حوزوی در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه

مراجع عظام تقلید و نهادهای حوزوی، با انتشار بیانیه‌هایی، ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، مراجع شیعه و نهادهای حوزوی بیانیه‌هایی صادر کردند که در ادامه می‌خوانید:

پیام آیت الله مکارم شیرازی در پی شهادت مجاهدان جبهۀ مقاومت

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی شهادت فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم؛ «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ * الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر ترور ناجوانمردانه و شهادت برادر مجاهد، جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی دیگر از فرماندهان و مجاهدان جبهۀ مقاومت در لبنان و عراق موجب تأسف و تأثر گردید.

مقاومت مردم مسلمان منطقه و حرکت مجاهدانۀ آنان در مقابل متجاوزان و اشغالگران، آن چنان دشمن صهیونیست را مستأصل کرده که آبروی دروغین خود را بر باد داده و با زیر پا گذاشتن همۀ اصول انسانی و قوانین بین المللی و بشردوستانه، از یک سو با بمباران و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه و زنان و کودکان مظلوم سعی در پوشاندن ضعف خود دارد و از سویی دیگر با ترور رهبران مقاومت به خیال خام خویش تلاش دارد تا جبهۀ مقاومت را تضعیف نماید.

ولی همان طور که خداوند سبحان می‌فرماید: مؤمنان به إحدی الحسنیین می‌رسند، یا شیرینی پیروزی را می‌چشند و یا به سعادت شهادت نائل می‌شوند که هر دو سراسر نیکویی و خیر است؛ اما آنچه در کمین ظالمان است، شکست و عذاب الهی است که به دست امت اسلامی بر سر آنان خواهد آمد، إن شاءالله.

البته لازم است نیروهای نظامی و امنیتی مقتدر ایران در دفاع از خون به ناحق ریخته شده میهمان ایران اسلامی، دشمن کینه جوی را به اشد مجازات برسانند.

اینجانب علو درجات این شهیدان و صبر و اجر بازماندگان خصوصاً مردم مظلوم فلسطین و عزت و شوکت امت اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. والسلام علیکم و رحمة الله

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

۱۰/۵/۱۴۰۳

پیام تسلیت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پی شهادت رادمرد مقاوم اسماعیل هنیه

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله وانا الیه راجعون

ندای آسمانی قرآن حکیم هماره از خیانت صهیونیسم و جنایت اسرائیل سخن می‌گوید آیه آسمانی ﴿وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَیٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ هشداری است به جامعه بین‌الملل که اسرائیل، درنده رها شده‌ای است که هیچ عهدی را به رسمیت نمی شناسد.

شهادت رادمرد مقاوم جناب اسماعیل هنیه را که در حرم ضیافت و حریم جمهوری اسلامی ایران به دست اسرائیل خائن به شهادت رسید به عقل محوران و عدل‌مداران و رادمردان تسلیت و آزادی قدس شریف را از خدای سبحان مسئلت و صبر جمیل و اجر جزیل را برای همه سانحه دیدگان از خدای سبحان درخواست می‌نمایم.

دهم مرداد ۱۴۰۳

جوادی آملی

تسلیت آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه: راه محو رژیم صهیونیستی هموارتر شد

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

﴿مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴾ (سوره احزاب، آیه ۲۳)

خبر شهادت شخصیت مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه موجب تأسف و تأثر گردید.

بی‌شک این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی و نزدیک‌شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع می‌باشد، اما مستکبران خصوصاً آمریکا جنایتکار به‌عنوان‌ حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب بداند که جبهه مقاومت نه تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد شد، بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهند داد و بی تردید شهادت این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم کش هموار خواهد نمود.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، شهادت این شخصیت محترم را به رهبر معظم انقلاب و همه جبهه مقاومت در سراسر جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

حسین نوری همدانی

آیت الله اعرافی: شهادت اسماعیل هنیه تجاوز به حریم کشورمان بود / انتقام مهمان عزیز گرفته شود

مدیر حوزه‌های علمیه با تسلیت شهادت ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه که با تجاوز به حریم ایران اسلامی انجام شد، تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد با شهادت این مجاهد با عظمت آن هم داخل ایران، پستی و زبونی خود را بیش از پیش اثبات کرد و قطعاً این کار با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام شده است.

متن این پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳/احزاب﴾

شهادت ناجوانمردانه برادر بزرگوار و مجاهد فی سبیل‌الله شهید اسماعیل هنیه باعث تاثر و تالم شدید اینجانب گردید.

آقای شهید هنیه سالهای متمادی است که خار چشم ایادی استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونسیتی بود و مخصوصاً بعد از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و پیروزی تاریخی مجاهدان حماس بر دشمن زبون صهیونیستی این عقده برای آنها صد چندان شد.

رژیم صهیونسیتی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد با شهادت این مجاهد و شهید با عظمت آن هم داخل ایران، پستی و زبونی خود را بیش از پیش برای همه اثبات کرد و قطعاً این کار با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام شده است که باید در این زمینه پاسخ گو باشد.

انتظار می‌رود انتقام شهادت ناجوانمردانه مهمان عزیز ما شهید دکتر اسماعیل هنیه که با تجاوز به حریم کشور اسلامی ایران انجام شده است علاوه بر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران با واکنش مجاهدین و رزمندگان اسلام در مناطق مختلف فلسطین و منطقه غرب آسیا انجام گیرد.

اینجانب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری، عموم مجاهدان محور مقاومت و نیروهای دلاور حماس و مخصوصاً خانواده این شهید بزرگوار ابراز می‌دارم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه

تسلیت جامعه مدرسین حوزه در پی شهادت اسماعیل هنیه / جنایت صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی‌شک رژیم جنایتکار صهیونیستی و همه مزدورانی که جنایت شهادت‌ اسماعیل هنیه دست داشتند به سزای عمل پلید خود خواهند رسید و زیر ضربه انتقام سخت خرد خواهند شد إن‌شاءالله.

متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی شهادت اسماعیل هنیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

واقعه غم‌انگیز و دردناک شهادت مجاهد مؤمن‌ و مخلص‌ شهید حاج اسماعیل هنیه موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

آن مجاهد شجاع‌ و متفکر یکی‌ از چهره‌های‌ درخشانی‌ بود که‌ در مبارزات‌ اسلامی‌ مردم‌ فلسطین‌ در دهه‌های‌ اخیر همه‌ی‌ توان‌ و امکان‌ خود را به صحنه آورد و جمع کثیری از عزیزانش را نیز در ترورهای هدفمند رژیم غاصب صهیونیستی تقدیم راه آزادی قدس کرد و اکنون‌ جان‌ عزیز خود را بر سر آرمان مقدسش تقدیم کرد. این‌ مرگ‌ سرخ‌ و افتخارآمیز، آرزوی دیرینه او بود و خون او موجب استمرار و تحکیم قدرت جبهه مقاومت خواهد شد.

بی‌شک این جنایت صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند و ‌ پیروزی‌ قاطع‌ جبهه‌ی‌ حق‌ و آزادی و رهایی ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ ثمره خون این شهید و شهدای قدس خواهد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت‌ این‌ رزمنده نستوه‌ را به‌ همه‌ی‌ آحاد ملت‌ فلسطین‌ به ویژه‌ به‌ جنبش حماس و دیگر یاران‌ وی‌ تبریک و تسلیت‌ می‌گوید و برای ملت مبارز فلسطین و مردم غزه از خداوند متعال طلب نصرت، عزت و پیروزی دارد.

بی‌شک رژیم جنایتکار صهیونیستی و همه مزدورانی که در این جنایت دست داشتند به سزای عمل پلید خود خواهند رسید و زیر ضربه انتقام سخت خرد خواهند شد إن‌شاءالله.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بیانیه المصطفی در محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس

جامعةالمصطفی العالمیه طی بیانیه‌ای جنایت رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنش حماس را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

رژیم پلید و روسیاه صهیونیستی در جدیدترین اقدام جنایتکارانه خود با ترور دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ابعاد تازه‌ای از شرارت خود را در معرض نمایش گذاشت. تردیدی نیست که این اقدام رذیلانه با اطلاع و هماهنگی حامیان این رژیم منحوس که شریک جرم همه جنایتهای آن هستند صورت گرفته است. چهره کریه و تروریستی این غده سرطانی و پشتیبانان آن، امروز بیش از همیشه نزد جهانیان آشکار شده است .

بی‌شک شهادت این فرزند رشید مقاومت اسلامی فلسطین بی‌ پاسخ نخواهد ماند و بر اساس سنت الهی، به اتحاد هرچه بیشتر صفوف مقاومت در سراسر جهان منجر خواهد شد.

جامعةالمصطفی العالمیه ضمن محکوم نمودن شدید این جنایت کوردلانه و عرض تسلیت به رهبر حکیم انقلاب اسلامی و همه مجاهدان راه خدا و ابراز همبستگی با مقاومت اسلامی و ملت مظلوم فلسطین، اعلام می‌نماید خون این شهید به اذن الهی موجب تسریع در رسیدن به آرمان رهایی قدس شریف و نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی خواهد شد. از مسئولان عزیز نظام اسلامی و از همه اعضای خانواده بزرگ مقاومت تقاضا داریم که انتقام این خون پاک و خونهای به ناحق ریخته کودکان و زنان بی گناه فلسطین را با پاسخی پشیمان کننده ، از رژیم وحشی صهیونیستی بگیرند.

ان الله عزیز ذوانتقام.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد: جوشش خون شهیدان مقاومت اسراییل را نابود می‌کند

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

 مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (احزاب/۲۳)

رژیم تروریست اسراییل به زعم خود با افزایش جنایت می‌تواند خدشه ای در اراده پولادین رهروان خمینی کبیر(ره) ایجاد کند حال آنکه رزمندگان مقاومت با تاسی از سالار شهیدان، با افتخار در این مسیر گام نهاده‌اند و خون خود را نذر آبیاری درخت تنومند اسلام می‌کنند. چرا که به «ان وعدالله حق» ایمان دارند و می‌دانند که این خون‌های مقدس خواهد جوشید و جهان را از لوث وجود مستکبران پاک خواهد کرد.

شهادت مجاهد بزرگوار آقای اسماعیل هنیه توسط رژیم تروریست صهیونیستی در حریم کشور عزیزمان نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های این رژیم جعلی برای بقاست. اقدام ددمنشانه‌ای که بر خلاف تمامی اصول بین‌الملل صورت گرفت و نشان داد که اسراییل حقیقتا یک غده سرطانی نه تنها برای منطقه که برای تمام جهان است و هر روز که از عمر این رژیم منحوس می‌گذرد جنایتی تازه در صفحات تاریخ ثبت می‌شود.

امروز بدون شک درآمیختگی خون شهید هنیه با ملت شهیدپرور ایران، ضمن تقویت انسجام و وحدت اسلامی بر رسوایی هرچه بیشتر رژیم غاصب و ستمگر اسراییل خواهد افزود.

جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن محکوم نمودن این جنایت غیرانسانی، شهادت این بزرگ مرد مجاهد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی رزمندگان جبهه مقاومت و خانواده شهیدپرور هنیه تبریک و تسلیت عرض نموده و بر خونخواهی و انتقام خون این شهید والا مقام و دیگر شهدای مقاومت تاکید دارد.

سیده زهره برقعی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور: ترور شهید هنیه نشانه درماندگی رژیم غاصب در مقابله با جبهه مقاومت اسلامی است

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با صدور بیانیه‌ای، بر لزوم انتقام خون این شهید والامقام جبهه مقاومت اسلامی و دفاع از ملت مظلوم و قهرمان فلسطین تأکید کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُو اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره الأحزاب آیه ۲۳)

رژیم نامشروع صهیونیستی در اوج درماندگی خود، دست به یک ترور ناجوانمردانه دیگر زد و راست قامتی از جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام دکتر اسماعیل هنیه که خواب از چشمانشان ربوده بود را به شهادت رساند، اما آنچه که مسلم است این شهادت‌ها نویدی به پایان زندگی نکبت‌بار مستکبرین جهان به ویژه رژیم غاصب صهیونسیتی است.

رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر با این اقدام وحشیانه نشان داد که تنها راه مقابله با این رژیم کودک‌کش، مبارزه تا نابودی کامل این غده سرطانی است. بی تردید این اقدامات از سر درماندگی و ناتوانی در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطینی و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است که دست به ترور و کشتار می‌زنند.

رژیم جعلی صهیونیستی بداند که این اقدامات ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مقاومت انتقام خون شهید والامقام اسماعیل هنیه و تمام شهیدانی را که جان خود را در دفاع از آرمان‌های ملت قهرمان فلسطین و اسلام نثار کردند را خواهند گرفت.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سرباز سرافراز اسلام که عمر با عزت خود را در راه دفاع از ملت مظلوم فلسطین گذراند، انزجار خود را از جنایتکاران و حامیان آنان اعلام می‌کند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

پیام آیت الله محسن فقیهی در پی جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها
و شهادت جمعی از مردم بی گناه و فرماندهان جبهه مقاومت

بسم الله العزیز المنتقم
«وسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُون»
این روزها، اخبار دردناک قتل و کشتار مردم مظلوم و بی گناه، کودکان پاک و زنان بی پناه در سراسر دنیا، قلوب آزادگان و ملّت‌های بیدار را، مالامال از غم و اندوه، و جریحه‌دار از این جنایات وحشیانه کرده است.
از یک سو، شیعیان و مسلمانان مظلومِ پاراچنار، به دست عدّه‌ای وحشی و گمراه، به فجیع‌ترین شکل ممکن، به شهادت می‌رسند؛ از سویی دیگر جبهه مقاومت در عراق و لبنانِ عزیز، بزرگترین رهبرانِ خود را بر اثر جنایات وحشیانه آمریکا و ولد نامشروعش، صهیونیسم، از دست می‌دهد؛ و از طرفی دیگر، کودکان و زنان و مردان بی‌گناه غزه، در آتش جنون و دیوانگی صهیونیسم‌ها و سکوتِ مرگبار کشورهای اسلامی، پرپر می‌شوند و در آخرین برگ از جنایات خونخوارانِ عالم، میهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران شهید اسماعیل هنیه، به دست پلیدترین ابناء بشر یعنی سردمداران آمریکا و صهیونیسم، اینگونه ترور می‌شود؛ فإلی الله المشتکی.

اینجانب ضمن عرض تسلیتِ همه این مصائب دردناک، به پیشگاه مقدّس منجیِ عالم حضرت ولی عصر امام زمان ارواح العالمین له الفداء، و به محضر رهبرِ آزادگان جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته و جبهه بزرگ مقاومت در سراسر دنیا؛ به کشورها و دولت‌ها هشدار می‌دهم که اگر این غدّه سرطانی، در اسرع وقت، نابود نشود، دیری نخواهد پایید که آتشِ جنون‌آمیز او، همه عالم را فرابگیرد. وقت آن رسیده است که همه ملّت‌ها، دست در دست یکدیگر، عزم خود را برای نابودیِ ظلم و ستم، جزم کرده و دنیا را از لوث وجود ظالمان پاک نمایند و البته برادران عزیز ما در جبهه مقاومت، این کار را به زودی به پایان خواهند رسانید؛ «ولاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم».

محسن فقیهی
۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۶
۱۰ مرداد ۱۴۰۳

پیام تسلیت نماینده مقام معظم رهبری در عراق به مناسبت شهادت دکتر اسماعیل هنیه و جمعی از نیروهای الحشد الشعبی عراق
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
«قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَنْ یُصِیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیْدِینَا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکُمْ مُتَرَبِّصُونَ»
بار دیگر شاهد نقض آشکار تمام موازین انسانی، اخلاقی، سیاسی و تعهدات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر شدیم. این بار، ترور یکی از بزرگ‌ترین رهبران مقاومت فلسطین، مرد مجاهد و متعهد به جهاد مقدس، دکتر اسماعیل هنیه، صورت گرفت که عمر خود را صرف آزادی سرزمین‌های مقدس و بازگرداندن آن به صاحبان مظلومش کرد.
آری، این فقید بزرگ همواره در راه آزادسازی فلسطین عزیز در معرض شهادت بود و جان خود را در راه آرمان والای مسلمانان در کف نهاده بود. او در راه این هدف والا حتی جمعی از خانواده‌اش را نیز فدا کرد و پیوستن به آنان، آرزویی بود که همواره در دل داشت. او در مکتبی بزرگ شده بود که شعارش این است: "کشته شدن عادت ماست و شهادت، کرامتی است که خداوند نصیب ما می‌کند". او این راه را با آگاهی و بصیرت انتخاب کرده بود، چرا که خودْ جزء علما و شخصیت‌های دینی بود. خداوند او را رحمت کند و در رضوان و بهشت بی‌کران خود جای دهد.
اما دشمن او از این جنایت جز زیان و رسوایی چیزی نصیبش نخواهد شد، زیرا آنچه مرتکب می‌شود، نشانه رشادت و قدرت نیست، بلکه اقدامی بزدلانه و مذبوحانه از سوی کسی است که در باتلاقی افتاده و نمی‌تواند از آن خارج شود.
آری، آنچه رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارد، چیزی جز مکر و فسق در برابر دیدگان جهان و کشتار زنان و کودکان شیرخواره نیست، زیرا احساس می‌کند از رویارویی با مجاهدان قهرمان در غزه سرافراز، لبنان، یمن، عراق و حتی مظلومانی که تحت سیطره این رژیم غاصب زندگی می‌کنند، ناتوان است. به اعتقاد من آنچه این رژیم اخیرا مرتکب می‌شود، مصداقی از قول خداوند متعال است که می‌فرماید: {خانه‌هایشان را با دستان خود و دستان مؤمنین خراب می‌کنند، پس ای صاحبان بصیرت، عبرت بگیرید}. و این بار دست به عملی وقیحانه زده است که با طبیعت شیطانی‌اش سازگار است؛ یعنی هدف قرار دادن رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، شهید اسماعیل هنیه ـ رحمت الله علیه ـ در محل اقامت خود در تهران. و همانطور که امام مقاومت، امام خامنه‌ای ـ دام ظله ـ فرمود: «رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.»
این جنایت همزمان شد با جنایتی دیگر از سوی اشغالگران آمریکایی که مرزبانان را در منطقه مرزی جرف الصخر عراق هدف قرار دادند و شماری از رزمندگان قهرمان عراقی را به شهادت رساندند؛ اقدامی که نقض حاکمیت عراق و تعدی به فرزندان وفادار این ملت است. دشمن گمان می‌کند که با این اقدامات، افرادی را می‌کشد، در حالی که نمی‌داند این افراد به مقام شهادت نائل می‌شوند و به عزم و استواری ملت می‌افزایند. خداوند شهدا را مشمول رحمت و مغفرت خود نماید و در بهشت بی‌کران خود سکنی دهد و به خانواده‌های آنان صبر و تسلی و اجر بی‌حساب صابران را عطا کند.
من نیز به نوبه خود، به محضر بقیة ‌الله الأعظم (عج) و نائب مکرّم ایشان و سایر مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، و ملت‌های مقاوم به ویژه ملت سرافراز ایران اسلامی و ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و خانواده گرامی شهید عزیزمان، صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال خواستارم که هر چه زودتر این غده سرطانی را از بین ببرد و با لطف و عنایت خویش، مقاومت را یاری کند و این شهید و سایر شهدای مقاومت را مشمول رحمت و لطف واسعه خود نماید.
همچنین به تمامی مؤمنین توصیه می‌کنم که به طور گسترده در مجالس ترحیم شرکت کنند، زیرا شرکت در این مراسم‌ها، مصداق وظیفه تولی و تبری است.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


نماینده مقام معظم رهبری ـ دام ظله ـ در عراق 
و عضو مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران
سید مجتبی حسینی ـ نجف اشرف 
۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۶ ـ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

در حال به روزرسانی

کد خبر 1775207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha