آمادگی ۱۰۰۰ مربی برای موکب‌های مادر و کودک در اربعین

رئیس مهد بین المللی شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) از برنامه هایی ویژه برای کودکان و مادران مانند راه اندازی موکب‌های مادر و کودک در پیاده روی اربعین خبرداد.

فاطمه ازناوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تصریح فرموده اند، عظمت اربعین محصور در یک راهپیمایی نیست؛ بلکه ابزاری است کلیدی در تشکیل تمدن نوین جهانی و رسیدن به طلیعه ظهور حضرت حجت ارواحنا فدا و در این رویداد عظیم بین المللی، خانواده یکی از ارکان مهم این تمدن سازی است. لذا ضرورت دارد برای تک تک اعضای آن برنامه ریزی دقیق در ابعاد مختلف خدمت رسانی صورت پذیرد.

وی افزود: مادران و کودکان حدود ۴۰ درصد از مخاطبان اربعین را تشکیل می دهند؛ لیکن به همین میزان توجهی به نیازهای ایشان نشده است. مخصوصا در سال های اخیر شاهد شرایط سخت وطاقت فرسای آب و هوایی هستیم که توجه به این بخش دوچندان می شود.

رئیس مهد بین المللی شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در سفر اربعین ظرفیت. های تربیتی بسیاری برای خانواده و بویژه کودکان وجود دارد. ظرفیتی که در کارگاه ها و کلاس های آموزشی بدست نمی آید. آشنایی کودکان با اهل بیت و زمینه سازی برای حب اهل بیت از جمله مهمترین دستاوردهای تربیتی این میدان باعظمت است.

آمادگی ۱۰۰۰ مربی برای موکب‌های مادر و کودک در اربعین

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زائران اربعین به صورت خانوادگی سفر می کنند؛ لذا وظیفه فعالان اربعین و موکب داران است که شرایط پذیرایی و خدمات دهی را بر اساس تمام سنین اعضای خانواده، مخصوصا کودکان که شرایط حساس تری دارند را تسهیل نمایند. از این رو موکب های مادر و کودک می توانند به عنوان میدان اصلی تربیت نسل حسینی در مسیر پیاده روی اربعین نقش آفرینی کنند.

ازناوی گفت: گسترش فضاهای اختصاصی و اقدامات زمینه ساز جهت آمادگی حضور خانواده ها به خصوص مادران و کودکان می تواند به عنوان یکی از مهم ترین ماموریت های دستگاههای حاکمیتی در راستای گفتمان سازی این جریان بین فعالان خانواده و موکب داران ایرانی و حتی عراقی در دستور کار قرار گیرد.

اجرای ۴ پویش با محوریت کودکان در اربعین

ازناوی با اشاره به پویش‌هایی که به این منظور راه اندازی شده گفت: به منظور ایجاد و گسترش طرح شبکه موکبستان با هدف خدمت رسانی به مادران و کودکان در ایام اربعین ۴ فراخوان و پویش با همکاری جامعه ایمانی مشعر و جامعه الزهرا و سازمان تعلیم و تربیت کودک و قرارگاه مردمی اربعین در حال اجراست.

فراخوان ثبت موکب مادر و کودک

وی تصریح کرد: اولین پویش "فراخوان ثبت موکب مادر و کودک" با هدف دعوت از فعالان و موکب داران اربعین در عراق و ایران برای فعال سازی و پشتیبانی از خدمات تخصصی مادر و کودک و اتصال به شبکه خادمین و مربیان مادر و کودک است و از علاقه مندان خواسته شد تا ۲۰ مرداد ماه، مصادف با ۵ صفر در صورت تمایل به حضور در این طرح در سایت اعلام شده ثبت نام کنند.

آمادگی ۱۰۰۰ مربی برای موکب‌های مادر و کودک در اربعین

پویش ملی هدیه اسباب بازی به یاد کودکان صحرای کربلا

وی ادامه داد: پویش ملی هدیه اسباب بازی به یاد کودکان صحرای کربلا با هدف حمایت از فعالان و مواکب کودک در اربعین اولین پویش است که ایجاد شده است. در این پویش هدایا و نذورات از قبیل اسباب بازی ، هدایا فرهنگی، خوراکی های ویژه کودکان و لوازم التحریر(مداد رنگی، کاغذ سفید و رنگی، قیچی، پرچم و ...) جمع آوری و در اربعین بین کودکان توزیع خواهد شد.

فراخوان ملی هیأت و کودک

رئیس مهد بین المللی شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) بیان کرد: دومین اقدام، فراخوان ملی برای "هیأت و کودک" ویژه فعالان هیأت، مسجد و تشکل‌های دینی برای استفاده از تجربیات، تولیدات و محصولات ویژه محرم و اربعین است. مجموعه اقدامات و فعالیت‌های هیأت و موکب کودک، محتوای ویژه کودک، محصولات تخصصی کودک در مسجد و هیأت، فضاسازی، داستان و قصه، هیأت مادر و کودک، فرصت‌های تربیتی خانواده در هیأت و موکب، رسانه و فضای مجازی.

ازناوی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار در این پویش تا ۳۰ صفر یا ۱۴ شهریور است افزود: در انتها از ۱۴ هیأت برگزیده با اهدای جوایز نفیس تقدیر خواهد شد.

فراخوان جذب مبلغ و مربی مهد کودک

رئیس مهد بین المللی شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) گفت: یکی نیازهای ما در مواکب مادرو کودک، مربیان و مبلغین کودک است. به همین خاطر "فراخوان جذب مربی و مبلغ کودک در اربعین" را منتشر و از فعالان و خادمان عرصه کودک جهت نقش آفرینی در مواکب عراق و ایران دعوت کردیم که تا این لحظه هزار نفر ثبت نام کرده اند.

آمادگی ۱۰۰۰ مربی برای موکب‌های مادر و کودک در اربعین

وی ادامه داد: حضور در مسیر به عنوان مربی ثابت و مربی سیار و جذب، پشتیبانی، توانمندسازی، اتصال به شبکه خادمین و مواکب مادر و کودک از جمله اهداف این فراخوان است و علاقه مندان تا ۲۰ مرداد ماه فرصت دارند در این طرح فراخوان ثبت نام کنند.

رئیس مهد بین المللی شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) در پایان تاکید کرد: امید داریم با اجرای این طرح ظرفیت حلقه های میانی در راستای خدمت رسانی به زائران مادر و کودک در اربعین فعال شده و بتوانیم با شبکه سازی موکب های مادر و کودک در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و فرهنگ سازی در زمینه لزوم توجه به نیازها و اقتضائات مادر و کودک در سفر اربعین شرایط جهت حضور پررنگ خانواده ها به همراه کودکان مخصوصا خانواده های پرجمعیت را تسهیل و با فرهنگ سازی خدمت اجتماعی به مردم در امتداد اربعین، ارائه خدمات برای مادران باردار و دارای فرزندان زیر هفت سال را توسعه و باعث گسترش موکب های مادر و کودک شویم.

پایان پیام/

کد خبر 1775230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha