ضعف در رساندن کتب دفاع مقدس به نسل جوان

سردار یوسفی با بیان اینکه متناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان آثاری تولید نشده است، گفت: در رساندن آثار تولید شده به دست مخاطبان ضعیف عمل کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار علیرضا یوسفی جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی صبح امروز پنج‌شنبه (۱۱ مرداد) در افتتاحیه کارگاه آموزشی نویسندگی با تبریک و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار داشت: امروز سردمداران نظام سلطه از صدور تفکر انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ جهاد و شهادت در سطح جهان نگران هستند.

وی افزود: صدور تفکر، آرمان‌ها و اصول انقلاب همان تاکید و دستور رهبر کبیر انقلاب، امام‌خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب به جهان است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی لبیک جوانان غربی به دنبال ارسال نامه‌های رهبر معظم انقلاب به آنها را یادآور شد و گفت: بیداری جوانان غربی در ماه‌های اخیر و ترور مهمان عزیز ایران "اسماعیل هنیه" با ترس از صدور انقلاب اسلامی ایران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، ادامه داد: مقدمات برپایی دومین کنگره از آبان ۱۴۰۲ فراهم و کمیته‌های متعددی از جمله کمیته ادبیات و انتشارات ذیل این کنگره تشکیل شده است.

سردار یوسفی بر کیفیت آثار تولید شده در این کنگره تاکید کرد و گفت: هنر یکی از زبان های موثر برای انتقال مفاهیم به جوانان و نسل جوان است و آثاری که هنرمندانه کار شده باشد می‌تواند مخاطب جذب کند.

وی گفت: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما امروز برخی از نوجوانان و جوانان استان با شهدای شاخص خراسان جنوبی که برخی از آنها در زمره شهدای مطرح کشور قرار دارند، آشنایی ندارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با بیان اینکه متناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان آثاری تولید نشده است، اضافه کرد: همچنین در رساندن آثار تولید شده به دست مخاطبان ضعیف عمل کرده‌ایم.

علی اصغر قنبری رئیس هیات مدیره موسسه مردمی آیه‌های استقامت هم با اشاره به اینکه این موسسه در اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ۴۶ کتاب را راهبری کرد، افزود: در دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان هم برای اولین بار سوژه‌ها و شاخص‌های لازم برای تالیف کتب مختلف، در جلسات متعدد بررسی شد.

وی از معرفی ۵۰ سوژه به کمیته ادبیات این کنگره خبر داد و گفت: نوشتن کتب دفاع مقدس نسبت به دیگر کتب، سخت‌تر است چون نویسنده باید با این فرهنگ این حوزه باشد.

کد خبر 1775251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha