تکریم پیرغلامان حسینی طبق نگاه دینی لازم است

امام جمعه کرمان پیرغلامان حسینی را پرچمدار و مروج ایثار و شهادت دانست و گفت: در نگاه دینی تکریم پیرغلامان و حرمت ایشان بر همه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه شب(۱۱ مرداد) در آئین اختتامیه بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی؛ این تجلیل را ناظر به چند موضوع دانست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اولین موضوع در تکریم شما بنیان‌گذاری سنت حسنه‌ای است که در نگاه دینی هر کس آن را بنا می‌گذارد تجلیل و تکریم او بر هر انسانی که به ارزش ها توجه دارد ضروری است.
وی افزود: دومین موضوع این است شما محب اهل بیت به ویژه امام حسین هستید و هر کس شما را دوست دارد از حیث دوست داشتن امام حسین علیه‌السلام است.
امام جمعه کرمان خدمت در خیمه اهل بیت به ویژه امام حسین علیه‌السلام را وجه دیگر ضرورت تکریم پیرغلامان حسینی عنوان و بیان کرد: این خیمه‌ای است که مرجع تشیع خاک کف پای سینه‌زن آن را به چشم خود می‌کشد و شفا می یابد.
وی صرف بخش عمده عمر پیرغلامان حسینی در مسیری که پرچمدار و مروج ایثار و شهادت هستند را مستلزم آن دانست که پیرغلام باید تجلیل شود که در نگاه دینی این تکریم لازم و حرمت ایشان بر همه لازم است.

کد خبر 1775312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha