معادلات منطقه به زودی به نفع ایران و محور مقاومت تغییر خواهد کرد

سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» در تهران تاکید کرد که همانگونه عملیات وعده صادق معادلات را عوض کرد، بعد از پاسخ به رژیم صهیونیستی، معادلات منطقه به نفع ایران و محور مقاومت تغییر خواهد کرد.

سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار بین الملل خبرگزاری شبستان درباره اینکه ترور اسماعیل هنیه در تهران چه پیامد و تبعاتی برای رژیم صهیونیستی دارد، گفت: اسرائیل در جریان دو عملیات ترور در تهران و لبنان هزینه‌های تشدید تنش و جنگ در منطقه را می‌پردازد. رژیم صهیونیستی تمام اهدافش در غزه به بن‌بست خورده و هیچ‌کدام از اهدافش محقق نشده است، نه گروگانی آزاد کرده و نه حماس را نابود کرده است. برای همین مبادرت به حملات تروریستی در خارج از سرزمین‌های اشغالی کرده است. هرچه زمان می‌گذرد، اختلافات رژیم غاصب و جامعه صهیونیستی روزبه‌روز شدیدتر و شکاف‌ها عمیق‌تر می‌شود. رژیم صهیونیستی بر همین اساس به‌دنبال ماجراجویی است تا نظرات داخل را علیه یک هدف و حادثه متمرکز و متحد کند و مسئله دیگر این است که با توجه به اینکه ایالات متحده درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است نسبت به ماجراجویی‌های نتانیاهو محتاطانه‌تر عمل می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که این اقدام اسرائیل، هم در ایران و هم در سطح منطقه تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی دارد. در ایران در آستانه تحویل دولت جدید فکر کردند با حضور دولت اصلاح طلب دولت به شکلی در عرصه سیاسی و دیپلماتیک با احتیاط عمل کند، اما مقام معظم رهبری در پیامی وعده داد که ه به خوانخواهی این ترور بلند می شویم  و پاسخ می دهیم. در سطح منطقه نیز قطعا بعد از این ترور، ضربه کمر شکن به رژیم صهیونیستی وارد خواهد آمد. همانطور که در وعده صادق معادلات عوض شد، انشالله بعد از پاسخ به این رژیم صهیونیستی که همه منتظرش هستیم، قطعا معادلات منطقه به نفع ایران و محور مقاومت تغییر خواهد کرد. در سطح بین المللی به جز تعداد محدود کشورهای  حامی جنایت های رژیم صهیونیستی، بسیاری از کشورها مخصوصا هندوستان، چین و روسیه این اقدام را محکوم کردند. در نشست اضطراری شورای امنیت به جز امریکا و انگلیس، دکترایروانی، نماینده ایران و هشت کشور دیگر اقدامات صهیونیستی را محکوم کردند، لذا تبعات این ترور قطعا برای رژیم صهیونیستی هزینه بر خواهد بود و قطعا پشیمان خواهد شد.

کارشناس منطقه غرب آسیا درباره اینکه ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر با چراغ سبز آمریکا انجام گرفته است یانه، گفت: آمریکایی ها همواره دروغ می گویند، در روز روشن می گویند که شب است من به عنوان یک تحلیل‌گر که ۴۵ سال سیاست کشور متجاوز را می شناسم می گویم که اگر به تمام کتاب های آسمانی قسم بخورند ما یک کلمه را باور نمی کنیم اینکه می گویند ما دخالتی نداشتیم و ما اطلاع نداشتیم باز دروغ محض است. بلینکن هم یک یهودی صهیونیست است و به نفع رژیم صهیونیستی موضع می گیرد. نتانیاهو می خواسته بین ایران و آمریکا جنگ راه بیندازد، طبیعی است نتانیاهو بعد از بمباران کنسولگری ما در دمشق که این سوال را از او کردند که شما نترسیدید که ایران یک حمله جدی گسترده انجا مدهد و مجبور شوید آمریکا به کمک شما بیاید، با وقاحت گفت که به همین دلیل این کار را کردم، ولی خوب بعید می دانم آمریکایی‌ها مستقیم کاری بکنند اما کمک آمریکا در وعده صادق این بود که جلوی پهپاد و موشک‌های ما را گرفتند.ایران دراین عملیات ۳۸۵ موشک و پهپاد پرتاب کرد و به نظرم این دفعه بیشتر از دو سه هزار موشک و پهپاد پرتاب کنند. حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد شعبی با یکدیگر این بار هماهنگ می شوند، قطعا همه منتظر هستند ایران به تنهایی وارد گود نشود، همه محور مقاومت به صورت یک ضربه واحد بر رژیم صهیونیستی مانند صاعقه وارد خواهند آمد.

سید هادی سید افقهی در ادامه درباره اینکه با توجه به اینکه نخست وزیر قطر می گوید یک طرف مذاکره طرف مقابل را ترور می کند چگونه میانجی گری موفق می شود و سرنوشت مذاکرات چه خواهد شد، گفت: با توجه به این شرایط مذاکره خیلی بعید به نظر می رسد. اینها راس مذاکره کننده را ترور کردند و یکی از دلایل ترور این بوده است که واقعا هنیه داشت امتیاز می داد و انعطاف قهرمانانه نشان می داد، ولی از حقوق مردم فلسطین عدول نکرد و می گفت بیایید مشکل را حل کنیم. هنیه به عنوان مذاکره کننده ارشد بود و در قطر و قاهره عقب نشینی کرد  تا زودتر جلوی حمام خون و نسل کشی گرفته شود، اما نتانیاهو می داند که اگر جنگ متوقف شود باید به زندان برود و الان سیاست جنگ و سیاست گسترش جنگ و سرکشی کردن به کشورهای اطراف را دارد، دنبال می کند.  لذا با ترور شهید هنیه معلوم است که به طرف مذاکره نخواهد رفت و اگر بخواهد شکایت جهانی را از خود دور کند و مسئولیت  جنگ را برعهده نگیرد هیئتی می‌فرستد، ولی مرتب با الفاظ بازی می کند کار شکنی می کند شاید ترامپ بیاید تا به زعم خودش کار حماس را یکسره کند ولی چوبش را خودش خواهد خورد.

کد خبر 1775351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha