مقامات هند سیاست سرکوب مسلمانان در جامو و کشمیر را ادامه می‌دهند

دیده بان حقوق بشر در گزارشی سرکوب مستمر مسلمانان در جامو و کشمیر را محکوم و اعلام کرد: مقامات هندی به دنبال توجیه تخلفات خود با ادعای کاهش خشونت سیاسی هستند، اما همچنان سیاست سرکوب گرانه خود در قبال مسلمانان را ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی هند به اجرای سیاست های سرکوبگرانه در جامو و کشمیراز جمله بازداشت خودسرانه، قتل های فراقانونی و تخلفات دیگر ادامه می دهند.

 این سازمان افزود: مقامات هندی به دنبال توجیه تخلفات با ادعای کاهش چشمگیر خشونت سیاسی در منطقه در پنج سال گذشته و کاهش تلفات غیرنظامیان و نیروهای امنیتی هستند، به طوری که از ژوئن در این منطقه مسلمان نشین، ۱۵ سرباز و ۹ غیرنظامی کشته شده اند.

این سازمان حقوق بشر گزارش داد: پس از گذشت پنج سال لغو وضعیت ویژه این منطقه از پنجم آگوست ۲۰۱۹، دولت هند هنوز هم آزادی بیان  تشکیل جمعیت‌ها را در جامو و کشمیر محدود می کند.

 میناکشی گانگولی، معاون مدیر آسیایی دیده بان حقوق بشر، گفت: مقامات هندی بر مهار خشونت در جامو و کشمیر اصرار دارند، اما آنها در پنج سال اخیر برای پایان دادن به هجوم دولت به آزادی های اساسی کاری انجام نداده اند.

 این سازمان خاطرنشان کرد: کشمیری‌ها نمی‌توانند از حق خود برای آزادی بیان، تشیکل  جمعیت‌ها و تجمع مسالمت‌آمیز استفاده کنند، زیرا می‌ترسند که بدون محاکمه برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها دستگیرو حبس شوند.

 در این بیانیه آمده است: صدها کشمیری از جمله روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر، به موجب قوانین بازداشت و مبارزه با تروریسم، در بازداشت به سرمی برند.

 بر اساس گزارش دیده بان، حداقل ۳۵ روزنامه نگار در کشمیر، از آگوست ۲۰۱۹، مورد بازجویی پلیس، یورش، تهدید، حملات فیزیکی، محدودیت در آزادی تردد یا پرونده سازی جنایی مواجه شده اند.

کد خبر 1775373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha