شهید هنیه، نماد بی‌نظیر صبر در راه خدا بود

امام جمعه پاتاوه گفت:شهید اسماعیل هنیه رادمرد جهاد و مقاومت و نماد بی‌نظیر صبر در راه خدا بود و بیش از ۶۰ نفر از عزیزانش را تقدیم این مسیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۲مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با بیان اینکه بهترین راه علاج مفاسد اخلاقی چیست به روایتی از رسول اکرم (ص) اشاره و اظهار کرد:« تمامیت پرهیزگاری، مرهون جامعیت انسان متقی در علم و عمل است، پرهیزگاری باعث می‌شود خداوند برای انسان با تقوا، راه خلاص از شبهه‌های دنیا و نجات از دشواری‌های مرگ و سختی‌های قیامت قرار دهد».

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی با تسلیت شهادت مظلومانه شهید دکتر اسماعیل هنیه، رهبر و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت: رهبر بزرگ و شجاع فلسطینی میهمان عالی قدر ملت بزرگ ایران به دست پلیدترین عناصر تاریخ بشریت صهیونیست‌های خبیث که با حمایت و پشتیبانی آمریکای جهانخوار انجام شد، قلب‌های امت اسلام به ویژه جبهه بزرگ مقاومت را داغدار کرد، شهید حاج اسماعیل، رادمرد جهاد و مقاومت و نماد بی‌نظیر صبر در راه خدا بود و بیش از ۶۰ نفر از عزیزانش را تقدیم این مسیر کرد.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب در پی ترور رهبر حماس در تهران اشاره کرد و افزود: «رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان هم گفت «اشغالگران تروریسم از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد»، مقام معظم رهبری نیز فرمود: «دوران بزن در رو تمام شد، به حول و قوه الهی انتقام سخت و همه جانبه ما از رژیم تروریست کودک کش قطعی خواهد بود».

امام جمعه پاتاوه به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس جمهور گریزی زد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور فرمود «بیانات رئیس جمهور، متقن، عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم سالاری اسلامی است، دولت محترم برای مردم، با مردم، در میان مردم، از ظرفیت مردمی استفاده کند، از ثروت‌های طبیعی کشور باید استفاده کرد».

وی با بیان اینکه شهید رئیسی اهل کار جهادی بود و واقعاً شب و روز نمی‌شناخت و با روحیه جهادی می‌شود کوه های مشکل را از جا کند، تصریح کرد: امروز اولویت با مسائل اقتصادی است، نباید به وسوسه‌های دو قطبی سازی اعتنا کرد.

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود «فلسطین و غزه امروز یک مسئله جهانی است، رژیم صهیونیستی، یک دولت نیست یک باند جنایتکار قاتل و تروریست اند، ننگ بزرگ کنگره آمریکا نشستن پای صحبت‌های این نتانیاهوی جنایتکار بود».

خطیب نماز جمعه پاتاوه در بخشی دیگر از خطبه سیاسی با ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران اخلاق رسانه ای را حفظ کنند، گفت: این روز را به همه خبرنگاران فعال، ولایی و انقلابی تبریک و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را تسلیت می گویم.

وی از خبرنگاران خواست تا اخلاق رسانه‌ای را حفظ کنند و افزود: خبر، تحلیل و مجموعه اطلاعات در جامعه به مصابه هوایی است که انسان از آن استنشاق می‌کند و نباید هوا را مسموم کرد.

حجت الاسلام سیادت در پایان به توصیه های اخلاقی رهبر معظم انقلاب در حوزه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: « کلام رسانه‌ای، از رذائلی چون تهمت، غیبت و قول بلا علم، پرهیز نمایند، پرهیز از عادات غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن، پرهیز از انتشار حرف های نادرست، غفلت زایی از دشمن، پرهیز از شایعه سازی و شایعه پراکنی، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی، پرهیز از عیب جویی بی منطق به نام نقد و اصلاح یک ضرورت هستند.

کد خبر 1775386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha