نمی‌دانم از کدام درد بنالم!!

امام جمعه مارگون ضمن ابراز گلایه از برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نمی‌دانم از کدام درد بنالم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با علل قیام امام حسین (ع) قرار داد و اظهار کرد: علل قیام امام حسین(ع) را می‌توان ۶ انحراف در جامعه دانست.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: امام حسین علیه السلام فرمود «شش انحراف در جامعه واقع شد و یک راه حل بیشتر هم ندارد، نخستین انحرافی که در جامعه واقع شده بود اطاعت از شیطان بود، امام حسین علیه السلام فرمود همانا این گروه اطاعت از شیطان را لازم می‌دانند».

وی دومین انحرافی که در جامعه به وجود آمد را کنار گذاشتن بندگی خدا دانست و افزود: امام حسین علیه السلام فرمود« از اطاعت خدای رحمان رویگردان شده‌اند»، یزید گاهی در تمام ساعات مست بود، شراب‌خواری در قرآن به صراحت حرام است، این‌ها کسانی بودند که بندگی خدا را کنار گذاشته‌اند.

حجت الاسلام خواجه پور سومین انحرافی که در جامعه واقع شده بود را ظاهر کردن فساد و فحشا خواند و ادامه داد: امام حسین علیه السلام فرمود «فتنه و فساد را ظاهر کرده‌اند».

خطیب نماز جمعه مارگون با اشاره به اینکه چهارمین انحرافی که در جامعه واقع شد تعطیل کردن حدود الهی بود، بیان کرد: امام حسین علیه السلام فرمود «حدود و احکام خدا را تعطیل نموده‌اند»، زنا و شراب‌خواری حد دارد، آنها خودشان اهل فساد بودند، به چه کسی می‌خواستند حد بزنند؟!!.

وی پنجمین انحرافی که در جامعه واقع شده بود را چپاول بیت المال دانست و یادآور شد: امام حسین علیه فرمود «فقرا را می‌بلعیدند، بیت المال را چپاول کردند، کاخ‌ها برای خودشان ساختند».

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه ششمین انحرافی که در جامعه وجود داشت حرام کردن حلال خدا و برعکس آن بود، اظهار کرد: حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می‌کردند، این شش انحراف در جامعه واقع شده بود.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: امام حسین علیه السلام مذاکراتی با آنها داشت، آنها نپذیرفتند، آنها را دعوت به دین مبین اسلام کرد، نپذیرفتند، تمام مواعظ را انجام داد، اما در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر کشیدند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام فرمود «این شش اتفاق افتاده، من هم باید قیام کنم و پاسخگو باشم و جلوی این‌ها را بگیرم و بگویم من این‌ها را قبول ندارم».

حجت الاسلام خواجه پور سکوت در مقابل منکر را جرم دانست و با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای این اتفاقات بیفتد، مردم و عالمان دینی باید عکس العمل نشان دهند، گفت: یزیدهای زمان، شمر ذی‌الجوشن‌های زمان، همین آل سعود و آل خلیفه و اسرائیل کودک کش و همپیمانانش است.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: امروز باید شیخ نمرها شهید شوند و شیخ زکزاکی‌ها در زندان شکنجه تحمل کنند آدمی که سه فرزند خودش را در قیام نیجریه از دست داده و روز به نیجریه رفته که یک شیعه نداشته و امروز میلیون‌ها شیعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قیام امام حسین علیه السلام قیام‌های دیگری از جمله قیام مختار ثقفی در حمایت از امام حسین علیه السلام ایجاد شد و رفتارهای غیر اسلامی به اسلامی تبدیل شد.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: باید این نکته مورد توجه همه قرار بگیرد که هیچ قیامی بدون علت و دلیل نبوده و همه قیام‌های امامان علیهم السلام در مقابل مفسدان عالم و فحشا در جامعه صورت گرفته و هدف از این قیام‌ها، ترویج دین مبین اسلام و مبارزه با فساد و فحشا در جامعه بوده است.

امام جمعه شهرستان مارگون شهادت مظلومانه حاج اسماعیل هنیه، رهبر بزرگ و شجاع فلسطینی و میهمان عالیقدر ملت بزرگ ایران که به دست پلیدترین عناصر تاریخ بشریت بنی اسرائیل پلید و خیانتکار صورت گرفت را به امت‌های اسلامی به ویژه جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفت و افزود: شهید هنیه رادمرد جهاد و مقاومت و نماد بی‌نظیر صبر و شکیبایی در راه خدا بود و بیش از ۶۰ نفر از عزیزانش را تقدیم این مسیر کرد.

وی با بیان اینکه شهید هنیه با تدابیر بی‌نظیر خود و همرزمانش سنگین‌ترین لطمات را بر پیکر رژیم جعلی صهیونیسم وارد کرد، ادامه داد: خون پاک مجاهد مقاومت فلسطین که در سحرگاه دهم مرداد در تهران ریخته شد، پیوند ایمانی دو ملت مسلمان و مقاوم فلسطین و ایران را عمیق‌تر از قبل خواهد کرد و عزم راسخ جبهه مقاومت را در محو غده سرطانی صهیونیسم استوارتر از همیشه خواهد ساخت.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «رژیم صهیونیستی با این اقدام، زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خون‌خواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم».

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: امروز ایران اسلامی و همه امت‌های مسلمان به سوی شهید القدس نشسته و قلب‌های امت‌های مسلمان داغدار است و خون های پاک شهیدان قدس یقیناً در زوال رژیم جعلی صهیونیستی تسریع می‌بخشد.

وی یادآور شد: این ترور و این شهادت از روی قدرت و اقتدار آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست نیست و در میدان وقتی نتوانستند بعد از ۳۰۰ روز مقاومت و ایستادگی مردم غزه به خواسته‌هایشان برسند و به فرمایش مقام معظم رهبری امروز بلندترین پرچم از اسلام پرچمی است که به دست غزه و فلسطین بلند شده، قطعاً از روی استیصال و ضعف به ترورهای کور رو آوردند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: این‌ها در صحنه جنگ نتوانستند حاج اسماعیل هنیه را به شهادت برسانند بلکه در کشور ثالث، یعنی ایران اسلامی بر خلاف قانون و مقررات سازمان بین‌الملل این جنایت را انجام دادند و یقیناً ایران اسلامی پاسخ قاطع و محکمی به آنها خواهد داد و انشاالله با شهادت این عزیز شاهد زوال و نابودی رژیم جعلی صهیونیسم باشیم.

خطیب نماز جمعه مارگون توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم که در مراسم تنفیذ رئیس جمهور کشورمان صورت گرت را یادآور شد و گفت: رهبر بزرگوار انقلاب توصیه‌هایی را بیان فرمودند « حل مسائل کشور را به خارج گره نزنیم، ارتباط مستحکم با کشورهایی که به ما کمک کردند چه در سازمان ملل چه غیر از آن و میدان عمل و همکاری‌های اقتصادی از ما حمایت کردند، ما باید قدرشناسی کنیم. با مسائل علمی مهم در دنیا فعال برخورد کنید، اثرگذار برخورد. غفلت و تغافل از آنچه در دنیا پیش می‌آید جایز نیست، موضع ما باید سریع، با قدرت و متانت باشد».

وی ادامه داد: توصیه دیگر مقام معظم رهبری این است که فرمودند «قدرشناسی توان داخل کشور و تکیه بر آن است، مخاطب این مسئله مسئولانی هستند که زمام اجرائیات کشور را در اختیار می‌گیرند».

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند« این حرف به معنای عدم استفاده از امکانات خارجی نیست، نه تنها از دوستان بلکه حتی گاهی دشمنان ما حرکتی می‌زنند که به سود ماست و از آن هم باید استفاده کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ادامه داد: معظم له فرمودند «هیچ مسئله‌ای را متوقف و آویزان به یک مسئله خارجی نباید کرد، هر کاری که در سطح دنیا می‌توانید عزتمندانه انجام بدهید، اما از ابتکار و توان داخلی نباید غفلت کرد».

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به مسئله ارزش پول ملی، سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار اشاره داشتند و فرمودند «باید وضع معیشت مردم در کمترین و کوتاه‌ترین مدت انجام شود».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل فرهنگی فرمودند « نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار حساس و شاید بیش از همه چیز اهمیت دارد، امروز از نظر زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است».

امام جمعه شهرستان مارگون موازی کاری‌های دستگاه‌های فرهنگی را به صلاح ندانست و افزود: مسئولان فرهنگی باید در جهت ترویج ارزش‌ها تلاش کنند تا ما شاهد ولنگاری‌ها در جامعه نباشیم.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: نمی‌دانم از کدام درد بنالم، از بی‌آبی برخی از روستائیان که در اطراف این شهر حضور دارند یا از توجه نکردن به خواسته‌های مردم یا از مشکلات کشاورزان که مورد بی‌توجهی جهاد کشاورزی در استان قرار گرفت، یا از نبود آمبولانس و امکانات پزشکی در شهرستان یا از عدم استقلال برخی از ادارات و عدم استقرار برخی از ادارات یا از جلسات بی‌نتیجه و وعده‌های توخالی برخی از مسئولان؟.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: این مسئولیت امانتی در دست ما بوده و تا آخرین لحظه مسئولیت باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و تا زمانی که این مسئولیت به دیگران واگذارده شود، از بد اخلاقی‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود دم نزنید همه در قبال رفتار و اعمالمان روز قیامت پاسخگو هستیم.

کد خبر 1775387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha