جامعه قرآنی برای غزه دعا کنند

یک پیشکسوت قرآنی گفت: به یاد داشتن غزه و دعا برای کودکان و مردم آنجا، وظیفه هر فرد قرآنی است.

ابوالفضل چمنی در حاشیه مسابقات قرآنی شرکت نفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در مسابقات قران شرکت نفت در سال گذشته، بیشتر در همین سالن حفظ خدمت دوستان بودیم و تغییرات قابل توجهی دیده‌ایم. به لحاظ کمیت، تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یافته است و بیشتر نوجوانان و حقیقت‌جویان در گروه‌های هفت‌گانه مسابقات حضور دارند. اما به لحاظ کیفی، یا تغییری نکرده یا افت کرده‌اند.

این قاری برجسته کشور افزود: بعضی از شرکت کنندگان احساس می‌کنند که رقابت خیلی جدی نیست و این باعث افت کیفیت مسابقات شده است. باید قبل از مسابقات، آموزش‌های مناسب برای شرکت‌کنندگان برگزار شود تا با انگیزه و آمادگی بیشتری در رقابت‌ها حضور یابند.

چمنی همچنین به اهمیت برگزاری دوره‌های آمادگی مجازی برای شرکت‌کنندگان از مرحله مقدماتی تا نهایی اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها می‌تواند بدون هزینه‌های زیاد، به بهبود کیفیت شرکت‌کنندگان کمک کند. مسئولیت معاونت فرهنگی شرکت نفت در این زمینه بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: شرکت نفت وظیفه برگزاری مسابقات قرآن را ندارد، اما انس با قرآن تاثیر بسزایی در رفتار و کردار کارکنان شرکت دارد. شرکت‌کنندگان حافظ قرآن معمولاً آرام‌تر و موفق‌تر هستند و این انس با قرآن تاثیر مثبتی در زندگی و روابط اجتماعی آنها دارد.

چمنی به شعار "غزه تنها نیست" که شعار این دوره از مسابقات بود، اشاره کرد و عنوان کرد: این شعار می‌تواند توجه قاریان و جامعه قرآنی به ظلم و مشکلات مردم غزه را جلب کند. فجایع و حوادثی که در غزه رخ می‌دهد، نشانه‌ای از انسانیت ماست و هر انسانی باید در برابر این ظلم‌ها واکنش نشان دهد. به یاد داشتن غزه و دعا برای کودکان و مردم آنجا، وظیفه هر فرد قرآنی است.

وی همچنین به شهادت اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: "این حادثه نشان‌دهنده خباثت رژیم صهیونیستی و حامیان آن است. ما امیدواریم که با ظهور امام زمان (عج)، تمام این مسائل به پایان برسد و عدالت برقرار شود.
 انتهای پیام/
کد خبر 1775399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha