بازداشت شیخ عکرمه صبری و درخواست لغو اقامت

وزیر صهیونیستی لغو اقامت شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی به دلیل برپایی مراسم عزاداری برای اسماعیل هنیه در این مسجد خواستار شد و پلیس امروز برای بازداشت وی به منزلش حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پلیس رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش به منزل شیخ عکرمه صبری حمله کرد و وی را بازداشت کرد.

  «موشه اربیل»، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستخواستار لغو اقامت «شیخ عکرمه صبری» و محاکمه وی به دلیل عزاداری برای شهادت «شهید اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از منبر مسجدالاقصی هنگام اقامه نماز جمعه امروز شد.

نزدیک به 30 هزار نمازگزار درحالی نماز جمعه برپا کردند که مقامات اشغالگر محدودیت ها را برای ورود نمازگزاران تشدید کردند. پس از نمازجمعه، در تمام مساجد قدس اشغالی و کرانه باختری نماز غایب برای شهید هنیه اقامه شد.

صبری،از بلندگوهای مسجد الاقصی درباره هنیه سخنرانی کرد و برای او عزاداری کرد.

 صبری به خاطر مواضع قاطع خود در قبال اقدامات اشغالگران در بیت المقدس و الاقصی مورد آزار و اذیت مقامات اشغالگر قرار گرف.

صبری در خطبه امروز نماز جمعه گفت: ای مردم فلسطین، شهید اسماعیل هنیه به درگاه خدا رهسپار شده است و از خداوند برای او رحمت واسعه مسئلت داریم و او را در بهشت ​​وسیع خود قرار دهد.پس نمازگزاران از داخل مسجد القبلی شروع به گفتن تکبیر کردند.

در همین حال، وزیر کشور رژیم صهیونیستی در رسانه‌های عبری به دلیل اینکه شیخ صبری برای شهید هنیه مراسم ترحیم برگزار کرد، سر و صدا به پا کرد.

آمیت سگال، روزنامه نگار اسرائیلی در این باره گفت: صبری در سخنرانی خود گفت که اینجا در مسجد الاقصی هستیم ما ساکنان بیت المقدس به شهید اسماعیل هنیه ادای احترام می کنیم و برای او طلب رحمت و بهشت داریم. بعد از آن فریادهای تروریست ها را در کوه شنیدم که می گفتند با جان و خونمان فدای تو می شویم ای شهید.

اما، تام نیسانی، مدیر عامل شرکت بدینو، گفت: "این تحریک احتمالاً در کوتاه مدت به یهودیان آسیب می رساند.چگونه چنین چیزی بدون کنترل رخ داد، وقتی یهودیان برای اولین بار از کوه معبد خارج شدند. این آشوب است.

برهمین اساس، وزیر کشور در نامه ای درباره تصمیم لغو اقامت شیخ صبری نوشت: عکرمه صبری در حال حاضر ریاست شورای عالی اسلامی بیت المقدس و خطیب مسجدالاقصی را بر عهده دارد. صبری در گذشته به عنوان مفتی بیت المقدس تا سال 2006 خدمت کرد. صبری دارای مجوز اقامت دائم در اسرائیل است. صبری به عنوان مسئول ارشد در سازمانی کار می کند که کمک‌های مالی را به حماس منتقل می‌کند. او از عملیات‌های انتحاری علیه اسرائیلی‌ها حمایت می‌کرد و از «شهدا»، تروریست‌هایی که اسرائیلی‌ها را می‌کشتند،تمجید می‌کرد.

رژیم صهیونیستی چندین بار دستوراتی مبنی بر جلوگیری از خروج صبری از کشور و ممانعت از ورود وی به کشورهای مختلف صادر کرد و سال گذشته نیز دولت علیه صبری به اتهام تحریک به تروریسم کیفرخواست صادر کرد.

کد خبر 1775414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha