میزبانی دو هفته‌ایِ «اصحاب خراسانی» از زائران اربعین

موکب اصحاب خراسانی به همت بچه‌های مسجد در کربلای معلی برپا می‌شود و به مدت دو هفته پذیرای زائران اربعین در محورهای اسکان، اطعام، خدمات درمانی و فعالیت‌های فرهنگی است.

«حسین‌علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمت رسانی موکب «اصحاب خراسانی» در کربلای معلی، اظهار کرد: این موکب به مدت دو هفته و به صورت روزانه به یک هزار نفر خدمات اسکان و به ۴۵۰۰ نفر خدمات تغذیه، پذیرایی و درمانی ارائه می دهد.

 مدیر موکب اربعین اصحاب خراسانی استان خراسان شمالی بیان کرد: نانوایی، درمانگاه و داروخانه، حسینیه مجزا برای خواهران و برادران، آشپزخانه مرکزی و ایستگاه‌های فرهنگی و طب اسلامی از دیگر خدمات موکب اصحاب خراسانی است.

میزبانی دو هفته‌ایِ «اصحاب خراسانی» از زائران اربعین

وی برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، برپایی کرسی های تلاوت، نشست های بصیرت بخشی و معرفت افزایی، قرائت دعا و زیارت اربعین را بخش دیگری از برنامه های این موکب برشمرد و افزود: ارائه خدمات فرهنگی به کودکان در قالب مهد کودک هم در این موکب انجام می شود.

میزبانی دو هفته‌ایِ «اصحاب خراسانی» از زائران اربعین

محمدی با بیان اینکه ۱۶۰ خادم خواهر و برادر در این موکب در ایام اربعین حسینی خادمان زائران هستند، اضافه کرد: ۱۰۰ تن از آقایان و ۳۰ تن از خواهران با همراهی ۳۰ نیروی خدمات درمانی،  کادر درمان به زائران امام حسین علیه السلام در ایام اربعین خدمت‌رسانی می کنند.

میزبانی دو هفته‌ایِ «اصحاب خراسانی» از زائران اربعین

محمدی خاطر نشان کرد: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از ۱۰۰ خادم برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم دارند.

گفتنی است، موکب اصحاب خراسانی به همت بچه‌های مسجد و مسجدی های خراسان شمالی در شهر مقدس کربلا خیابان شهداء، میدان علماء، خیابان حر مقابل مسجد و حسینیه  فردوس برپا می شود.

یادآور می‌شود، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع)   بوده و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته‌ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند. محل فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای مختلف پیاده روی اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران است و بر این اساس، در داخل کشور در مرزهای شرقی و غربی و برخی از استان‌هایی که محل تردد زائران هستند و در کشور عراق، در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، و سایر مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی، است.

کد خبر 1775427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha