تظاهرات هزاران مراکشی در محکومیت ترور «اسماعیل هنیه»

هزاران مراکشی با برگزاری تظاهراتی، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرده و ادامه حمایت غرب از اسرائیل در جنگ با نوار غزه را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، هزاران نفر از مراکشی‌ها شامگاه جمعه در چندین شهر این کشور تظاهرات کردند و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرده و خواستار ادامه حمایت از فلسطین شدند.

بر اساس گزارش‌ها، هزاران مراکشی در چندین شهر از جمله کازابلانکا و الجدیده (غرب)، وجده و جرسیف (شرق)، تطوان و طنجه (شمال) و اکادیر (مرکز) تظاهرات کردند و ترور هنیه را محکوم کردند.

در این تظاهرات که به دعوت سازمان‌های مدنی مانند «جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین» و «هیئت مراکشی برای حمایت از مسائل ملت» (غیر دولتی) صورت گرفت، معترضان با سردادن شعارهایی در تمجید از رهبران حماس، نسبت به ادامه هدف قرار دادن اسرائیل هشدار دادند.

تظاهرکنندگان خواستار «ضرورت ادامه حمایت از فلسطین به ویژه غزه با توجه به گستردگی رنج و کشتار اسرائیل» در نوار غزه شدند.

از جمله شعارهایی که در این تظاهرات سر داده شد، این بود که رهبر هنیه گفت این رویکرد قابل تغییر نیست و اگر همه دنیا تسلیم شوند... اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم» و «یا شهید هنیه از مسیر منحرف نمی‌شویم» و «مردم خواهان آزادی فلسطین هستند».

شرکت کنندگان ادامه حمایت غرب از اسرائیل در جنگ با نوار غزه را رد کردند و همچنین پلاکاردهایی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: «قتل هنیه... جنایت سیاسی»، «قدس امانتی بر گردن ماست» و «ما همه غزه هستیم... همه فلسطین هستیم».

روز چهارشنبه حماس و ایران از ترور هنیه با حمله هوایی اسرائیل به اقامتگاه وی در تهران خبر دادند. این ترور یک روز پس از شرکت وی در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران رخ داد.

کد خبر 1775458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha