تحقیقات فوری درباره نقض حقوق بشر در زندان‌های اسرائیل انجام شود

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیقات فوری در مورد تخلفات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم و وادار کردن آنها به احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palinfo»، سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیقات فوری در مورد تخلفات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم و وادار کردن آنها به احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی شد.

این سازمان در بیانیه مطبوعاتی روز جمعه خود نسبت به ادامه و تشدید جنایات وحشیانه و تخلفات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه هزاران زندانی فلسطینی که توسط نهادهای تخصصی حقوقی مستند شده است، ابراز نگرانی کرد.

زندانیان در مورد شیوه‌های شکنجه و جنایات مختلفی که در سیاهچال های اسرائیل انجام می‌‎شود، شهادت داده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی گفت: جنایات اسرائیل علیه اسرای فلسطینی از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت ۲۰ اسیر و همچنین شهادت ده‌ها زندانی که تاکنون هویت آنها فاش نشده، منجر شده است.

این سازمان همچنین ادامه دستگیری‌های خودسرانه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل که منجر به افزایش تعداد اسرای فلسطینی به بیش از نه هزار و ۷۰۰ نفر از جمله ۸۰ زندانی زن، ۵۲ روزنامه‌نگار، بیش از ۲۵۰ کودک و بیش از سه هزار و ۳۸۰ زندانی اداری بدون اتهام یا محاکمه شده است را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه خواستار تحقیقات بین المللی فوری در مورد شرایط غیرانسانی و نقض مداوم اسراییل علیه اسرای فلسطینی در زندان های اشغالی اسرائیل شد که به منزله جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و نقض آشکار تمام استانداردها و قوانین مندرج در حقوق بین الملل بشردوستانه را موجب می‌شود.

این بیانیه از جامعه بین‌المللی و نهادهای تخصصی حقوق بشر خواست تا مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و برای وادار کردن مقامات اشغالگر اسرائیل به برخورد با اسرای فلسطینی مطابق با میثاق‌های بین‌المللی مرتبط تلاش کنند.

اداره امور زندانیان پیشتر تایید کرده بود که تصویر ارسال شده تنها بخش کوچکی از تصویر کاملی است از آنچه زندانیان به ویژه از نوار غزه در معرض آن قرار می‌گیرند و به حقایق وحشتناکی در مورد رفتار با زندانیان اشاره می‌کند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان تهاجم خود به نوار غزه در ۲۷ اکتبر سال گذشته، هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کرد. اگرچه تعدادی از آنها بعدا آزاد شدند، اما سرنوشت بسیاری دیگر نامعلوم است.

کد خبر 1775520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha