استقرار ۲۹ موکب گلستانی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

معراجی گفت: همزمان با اربعین حسینی، ۲۹ موکب از استان گلستان برای خدمت رسانی به زائران در مرزهای قصرشیرین، مهران و مسیرهای سامرا، نجف و کربلا مستقر می شوند.

صفر معراجی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امسال برای برپایی ۲۹ موکب در داخل ایران و عراق پروانه صادر شده است که از این تعداد سه موکب در داخل ایران در مرزهای قصر شیرین و مهران مسقر می شوند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان افزود: ۲۶ موکب دیگر نیز در داخل سامرا، نجف، مسیر نجف به کربلا، کربلا و طفلان مسلم برپا می شوند.

وی با اشاره به پراکندگی موکب ها در داخل عراق، گفت: تعداد نیروهای خدمت رسان موکب ها متفاوت است و برخی از موکب ها ۲۵۰ خدمه و برخی ۴۰ خدمه دارند.

معراجی افزود: این موکب ها از دهم صفر خدمت رسانی خود به زائران اربعین حسینی را آغاز می کنند.

وی با اشاره به پراکندگی خدمت مواکب، اظهارداشت: مواکب گلستانی در کنار ارائه خدمات غذایی و اسکان، خدماتی همچون؛ درمانی، امانتداری، نظافت و بهداشت محیط و سایر خدمات را انجام می دهند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان گلستان خاطرنشان کرد: این مواکب از شهرستان های کلاله، گالیکش، مینودشت، بخش دوزین، شهرستان گنبد، آزادشهر، رامیان، بخش فندرسک (خان ببین و دلند)، علی آباد، فاضل آباد، شهر مزرعه، شیرنگ، گرگان، بندرگز و کردکوی هستند که بیشترین آن مربوط به شهرستان گرگان است.

کد خبر 1775524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha