هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان عملکرد و فعالیت‌ها و اقدامات خود در طول تصدی مدیریت شهری پرداخت. با توجه به شرایط شورا و تغییرات هیات رییسه و احتمال استیضاح شهردار، شاید این آخرین نشست خبری قلندر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدرضا قلندر شریف صبح امروز یکشنبه (۱۴مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پیشاپیش روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و این روز به ما یادآوری می‌کند که مرکز اطلاع رسانی و خبری رسانی اصلی کشور، مشهد است و این را باید بگوییم که در حوزه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی در حوزه فضای مجازی و حقیقی مخاطب رسانه‌های مشهد بسیار بالاست.

وی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به خبرنگاران و در مورد این قشر زحمتکش می‌فرمایند اگر زحمات شما نباشد این لحظات هرگز ماندگار نمی‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: تقریبا ۱۵ ماه است که مسئولیت در شهرداری مشهد را بر عهده گرفتم بسیار خوشحالم هرچند که این مسئولیت سنگین و سخت است، اما تمام لحظات آن شیرین است. بنده اولین شهردار مشهد از بدنه شهرداری بوده و مدیران خود را نیز از همین بدنه انتخاب کرده‌ام.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیادی تاکنون انجام شده است. ما باید موضوعات را برای مدیریت شهری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که زیرساخت‌ها ایجاد و ریل‌گذاری مناسب برای خدمات بعدی فراهم شود.

قلندر گفت:  تعداد زیادی پروژه بر زمین مانده بود و زخم‌های متعددی بر پیکر شهر وجود داشت که مغفول مانده بود. همچنین از دوره چهارم پروژه‌های رها شده نیز داشته‌ایم. تمام همت خود را برای پروژه‌های ناتمام در سطح کلان و خرد بکار بردیم و ادعا داریم تمام پروژه‌های بر زمین مانده؛ ساماندهی شده و تعداد معدودی باقی مانده است.

وی بیان کرد: در این دوره در هر معاونت کار ویژه هایی تعریف شده و رکوردهایی در هر حوزه ثبت شده که در گذشته بسیاری ریسک ورود به این موضوع نداشتیم.

هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر از جمله پروژه هایی که به اتمام رسیده می‌توان به مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان ۲۳ هکتاری برکت، تقاطع چهارسطحی آزادگان، دوربرگردان پیامبر اعظم (ص)، دو ایستگاه آتش نشانی ۵۵ و ۵۶ که سرفاصله زمانی را از ۱۰ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش داده، پردیس های بانوان، پله فرار ایستگاه الندشت، پروژه های متعدد در حوزه پسماند اشاره کرد همچنین در سال گذشته، مجموعه ورزشی بانوان نیز کلنگ زنی شده است.

 اجرای چندین پروژه به منظور مدیریت پسماند مشهد

قلندر شریف یادآور شد: پروژه های متعددی در حوزه پسماند شهری با همکاری شهرداری و بخش خصوصی شکل گرفته است؛ در بخش تبدیل مواد، در مرکز بازیافت شهرداری، اقدامات قابل توجهی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایستگاه های سنجش هوا در یک سال گذشته در سطح شهر راه اندازی شده و در حال حاضر نیز همکاران ما در اداره محیط زیست شهرداری با تردد و گشت زنی در شهر به همراه پلیس راهور اقدام به توقیف خودروهای دودزا می‌کنند.

شهردار مشهد تصریح کرد: موضوع تشویق مردم به استفاده از اپلیکشن های جمع آوری زباله های خشک از درب منازل در اولویت قرار گرفته است؛ در حال حاضر اپلیکیشن‌های آنلاین جمع آوری پسماند، دارای ۴۰۰ هزار کاربر است و تلاش می شود این عدد تا پایان دوره ششم به ۶۰۰ هزار کاربر افزایش پیدا کند.

وی افزود: بهره برداری رصد خانه شهری نیز یکی از اتفاقات خوب و امیدوار کننده در حوزه برنامه ریزی شهری است و قطعا می تواند در مطالعات پروژه‌های کلان کمک های شایانی در اختیار ما قرار دهد.

 اجرای پروژه ایمن‌سازی تقاطع سه‌راه کاشانی با توجه به درخواست‌های مردمی

شهردار مشهدمقدس در ادامه تاکید کرد: بخشی از تقاطع چهارراه میلاد در بولوار امامت، ۴ دهه مشکل برای ساکنان و شهروندان ایجاد کرده بود که توانستیم با همکاری منطقه ۱۱ این مشکل را برطرف کنیم‌. سه راه کاشانی یکی دیگر از تقاطع های ناامن و نازیبای شهر مشهد بود که با بودجه ای ۲۵۰ میلیارد تومانی که تنها ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به تملکات بود، اصلاح و به معبری امن تبدیل شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه پل دهرود گفت: این پل خارج از محدوده شهری مشهد بود اما با توجه به مطالبات مردمی، شهرداری مشهد در مسیر تعریض پل و برطرف کردن مشکل گام برداشت و توانستیم یکی از مردمی‌ترین پروژه های شهر را به بهره برداری برسانیم.

قلندر گفت: در حوزه های فرهنگی اقدامات مناسبی با همکاری دستگاه قضایی انجام شده؛ تکمیل و راه‌اندازی ساختمان شوق زندگی یکی از پروژه‌های موفق شهرداری مشهد است که با همکاری دستگاه قضایی اجرا شد.

وی بیان کرد: افتتاح بولوار ۳۵ متری خین عرب تا اسماعیل‌آباد، بهره برداری از ۱۵ زمین ورزشی روباز، بهسازی کال زرکش و بهره‌برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از جمله اقدامات مدیریت شهری در یکسال گذشته بوده است.

هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

  شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: پل سرخس به عنوان یکی دیگر از پروژه های خارج از محدوده شهری این دوره است؛ این پل در ورودی شهر مشهد قرار داشت و به دلیل عدم ایمنی کافی در حوادث برای شهروندان خسارات زیادی به بار می آورد اما با ورود شهرداری این تعریض و رضایت عمومی در آن منطقه حاصل شد.

 به‌زودی پارکینگ توحید به بهره‌برداری می‌رسد/ تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از طریق پساب

 قلندر شریف اظهار کرد: پارکینگ توحید به عنوان یکی از پروژه های پارکینگی در مرکز شهر تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می رسد تا ۱۲۰۰ جای پارک به ظرفیت شهرداری در هسته مرکزی شهر افزوده شود.

وی احداث و تکمیل بوستان جهان‌شهر مشهد و بوستان کرامت نیز ازددیکر پروژه های دانست که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و افزود: به منظور توسعه زیرساخت ها در حوزه فضای سبز، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و یکی از عوامل محدود کننده در ارتقا فضای سبز در مشهد، مبحث آب است که اگر برای آن اعتبار گذاشته شود به سمتی خواهیم رفت که می توانیم با پسآب، آب مورد نظر فضای سبز را تامین کنیم.

 قلندر شریف گفت:  پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در سه فاز آغاز شده، فاز اول تکمیل پارک خطی، فاز دوم رینگ پیرامونی و فاز سوم نیز احداث بوستان بانوان در این پارک است. به منظور تامین آب بوستان کرامت، چاه آبی خریداری و طبق مجوز شورا، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین آب این بوستان بسته شده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه بوستان چهل بازه تکمیل و به بهره برداری رسید، قرار داد با شرکت به منظور پروژه تصفیه خانه آزادی در حاشیه قائم(عج) بسته شده و تصفیه خانه های آفتاب در میدان امام علی (ع)، سپتاژ و حاشیه کشف رود در دستور کار قرار دارد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در این‌دوره از مدیریت شهر اقدام ویژه‌ای انجام دادیم تا دستگاه TBM به انتهای خط سه قطارشهری وارد شود؛ همزمان احداث خط چهار نیز در حال اجرا ست. در کنار این اقدامات، پردیس شهربانو بسیج، پارک خطی بوستان کرامت در قالب پروژه زود بازده، پردیس بانوان طرق و بوستان شهربانو آفتاب در منطقه ۱۰ و پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح از جمله پروژه های درحال انجام است.

وی تصریح کرد: مجموعه آبی- ورزشی رسالت و ساختمان باغ موزه دفاع مقدس نیز در حال اجرا است؛ مجموعه ورزشی جنب شهربانو وکیل آباد، بوستان جهان‌شهر و ایستگاه سلامت خط ۲ از پروژه هایی است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

آخرین وضعیت تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری/ ایجاد اداره کل "خلاقیت و نوآوری شهری"/ اجرای ۲۰کیلومتر فیبرنوری در شهر

 شهردارمشهد، در این نشست خبری به در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد تلاش های زیادی انجام داده است دو هزار و ۳۲ نفر در یکسال گذشته تبدیل وضعیت شدند. به صورت کلی نیز چهار هزار نفر را در شهرداری مشهد تبدیل وضعیت کرده ایم.

وی افزود: یکسال و نیم پس از راه اندازی دفتر خلاقیت و نوآوری شهری، اداره کل "خلاقیت و نوآوری شهری" ایجاد شد که هدف از آن، استفاده حداکثری از ایده‌های خلاقانه در حل مشکلات شهری با همکاری کارخانه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

قلندر تصریح کرد: در دستور کار جدید به دنبال راه اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در حوزه‌های خدماتی شهر هستیم. از دیگر اقدامات ما ایجاد رصدخانه شهری مشهد بوده که در یکسال گذشته فعال شده و فضای آن به گونه ای است که داده و اطلاعات مرتبط با زندگی شهری روزانه استخراج و در اختیار پژوهشگران و مدیران قرار می‌گیرد. داده های موجود در رصد خانه می‌تواند به خبرنگاران کمک زیادی کند.

هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات ویژه ما راه اندازی اداره دیپلماسی شهری است، یکی از اقدامات شهری ما تمرکز بر دیپلماسی شهری به عنوان ابزار جدید تعامل با شهرهای تراز اول و برون رفت از مشکلات با کسب تجارب است، ما به دنبال این هستیم نشست شهرداران مرتبط با حوزه های ماموریتی شهر را در مشهد دنبال کنیم. یکی از اتفاقات مهمی که در همین ایام رقم خورد، این بوده که شهرداری مشهد به عنوان دفتر منطقه ای اوراسیا متروپلیس انتخاب شد.

شهردار مشهد اظهار کرد: یکی از گرفتاری های شهروندان نارضایتی از نحوه ارائه خدمات است. در حال حاضر ۲۸ فرآیند جدید، الکترونیکی شده است. شهرداری مشهد در حوزه الکترونیکی فرآیند نسبت به دیگر شهرها پیشرو بوده در حال حاضر ۶۷ فرم کسر شده ۱۰۹ فرم بهبود و ۲۶۹ امضا حذف شده است.

وی افزود: برنامه میان مدت ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ به روز رسانی و ۳۸ برش منطقه ای ایجاد شده است و همه سازمان ها و مناطق نقشه برنامه ریزی و شاخص مشخص دارند و کارنامه آنها مورد ارزیابی قرار میگیرد در آینده نزدیک چشم انداز مشهد در ۱۴۰۴ به روز رسانی و برنامه راهبردی مشهد برای بلند مدت تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف اینکه فیبر نوری به راحتی در دسترسی عموم قرار بگیرد، قرارداد مشارکتی با تمام شرکت ها بسته شده و تاکنون ۲۰ کیلومتر انجام و منطقه ۹ و ۱۱ به اتمام رسیده است. 

 شهردار مشهد گفت: سامانه شهرداری الکترونیک و نرم‌افزار شهرمن نیز از کارهایی است که به عنوان کارویژه پیگیری شده است و یکی از اقدامات دیگر برنامه های اقدام مشترک با دانشگاه و مراکز دانش بنیان است که با دانشگاه آزاد و بنیاد ملی نخبگان تفاهم نامه هایی نوشته شده تا از ظرفیت حوزه های دانشی در راه خدمات مدیریت شهری نهایت استفاده را داشته باشیم.

استیضاح، حق شورای شهر است

 قلندر شریف در خصوص ماجرای استیضاح تاکید کرد: استیضاح شهردار، حق شورای شهر است و باید از پنهان‌کاری پرهیز کنیم اما تحقق این امر و تشخیص آن بر عهده شورا است و باید روند قانونی آن طی شود.

وی افزود: یکی از نکات مهم مسئولیتی این است که جواب دادن به حواشی چه منفعتی برای شهرداری و مردم دارد؛ این اقدام جز اینکه ذهن مردم را مشوش کند؛ حاصل دیگری ندارد.

شهردار مشهد گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کمک دوستان ۱۵ کلان پروژه جمع‌بندی کنیم، تکمیل برخی از پروژه ها آغاز شده و برخی دیگر نیز به زودی آغاز می شود. قصد داریم تا در پایان مدیریت شهری ششم، پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را به اتمام برسانیم.

وی ابراز کرد: تنها پروژه ای که در آن به دلیل فازبندی قابلیت اتمام وجود ندارد، پارک ۷۷ هکتاری کرامت است و اگر به سابقه احداث و تکمیل پارک های بزرگ از جمله پارک ملت نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که تکمیل آن سال ها طول کشیده است اما اکنون بوستان کرامت، ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

از بایدوهای رایگان تا تأمین اتوبوس برای داشتن هوای پاک

قلدر یادآور شد: در بحث آلودگی هوا نباید بگذاریم مشهد به تهران تبدیل شود. حوزه خدمات شهری و پسماند مشهد در کشور سرآمد است و کارگاه آموزشی برای دیگران برگزار می‌شود. 

وی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا نیز اقداماتی نظیر توسعه فضای سبز، تامین آب از پساب، توسعه حمل و نقل عمومی، انجام شده است.

وی ادامه داد: باهمت همکاران ما در دوره ششم مدیریت شهری در حوزه قطار شهری فاز یک خط۳ امسال به بهره برداری می‌رسد این خط همه مسافران را به حرم منتقل می کند. در حال حاضر چهار هزار نفر شبانه روز در زیر زمین کار میکنند و کسی زحمات آن ها را نمی بیند. در این دوره کل اوراق مشارکت قطار شهری ۲۸۰۰ میلیارد تومان است.

هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

شهردار مشهد گفت:  ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای اولین بار با منابع شهرداری خریداری شده است و این رقم تاکنون سابقه نداشته است . شعار امسال ما هر روز یک اتوبوس است.

وی اضافه کرد: مسایل محیط زیستی خط قرمز مدیریت شهری است، تأمین موتور برقی و بایدو از دیگر اقدامات است، از ۵ تا ۶ صبح‌ و از ۱۳ تا ۱۴ ظهر استفاده از دوچرخه های بایدو رایگان است.

قلندر در خصوص هزینه جاری شهرداری گفت: در هر ماه هزار میلیارد تومان است که تامین آن بسیار سخت است اما این کار را انجام می‌دهیم.

بی‌نیازی از من‌کارت در صورت فعال شدن سامانه پرداخت خرد شهری 

وی در خصوص نبود دستگاه های شارژ من کارت گفت: باتوجه به تحریم ها در یکسال گذشته باید از تکنولوژی کارت های کلاسیک مجدد استفاده کنیم اما ذخیره من کارت برای توزیع وجود دارد.

شهردار مشهد تاکید کرد: اگر سامانه پرداخت خرد شهری از مسیر سیستم بانکی فعال شود، نیازی به دستگاه شارژ من کارت و من کارت نخواهیم داشت. لذا تلاش خواهیم کرد مشکلات ایستگاه شارژ را حل کنیم و سوپر مارکت ها مجهز به دستگاه شارژ من کارت شوند.

ایجاد سامانه سپند برای ساماندهی سرویس مدارس/ خلع پیمانکار تصفیه‌خانه سپتاژ 

قلندر شریف همچنین اذعان کرد: براساس آیین نامه جدید مسئولیت برگزاری و اجرای سرویس مدارس بر عهده شهرداری ها قرار گرفته است. آموزش و پرورش در این حوزه سامانه ای به نام "سپند" برای پایش سرویس دانش‌آموزی ایجاد کرده و در اختیار اولیا و مدارس قرار داده است.

وی‌ گفت: موضوع کشف رود به سبب گره خوردن با جان و سلامت مردم، از اهمیت بسیار زیادی برای مدیریت شهری برخوردار است.

شهردار مشهد تصریح کرد: تصفیه خانه سپتاژ به‌منظور تصفیه فاضلاب‌های خانگی که با تانکر به کشف‌رود ریخته می‌شوند، باید ایجاد شود؛ این موضوع تکلیف شهرداری نبوده و شهرداری بابت رفع مشکل شهر به این موضوع ورود کرده است.

وی تخلیه فاضلاب های خانگی در کشف‌رود را یکی از معضلات شهر دانست و افزود: متاسفانه همچنان برخی از این فاضلاب برای کشاورزی استفاده می‌کنند. پیمانکار این بخش توانمند نبود به همین علت خلع ید آن در دستور کار قرار گرفت.

پروژه قطار شهری مشهد یک اقدام ملی است

قلندر شریف در خصوص تکمیل و بهره برداری قطار شهری مشهد آن را در راس همه امور دانست و افزود: تکمیل متروی مشهد یک وظیفه ملی است. قطار شهری مشهد ۴ خط اصلی دارد که خط یک تکمیل و اکنون در اختیار مردم قرار دارد و خط ۲ نیز در این دوره با تجهیز و تکمیل ایستگاه الندشت و سلامت به پایان رسید.

وی افزود: قسمت بزرگی از حفاری خط ۳ قطار شهری انجام شده و حفاری از محدوده میدان امام علی (علیه السلام) تا الهیه رفته است و اراده ما این است که بخشی از آن به زودی به بهره برداری می‌رسد.

شهردار مشهد تاکید کرد: هزینه های قطار شهری از درآمدهای منابع داخلی شهرداری تامین می شود؛ حفاری خط ۴ نیز از شهرک شهید باهنر به سمت خواجه ربیع و مهر مادر انجام شده و در مرحله بولوار عبادی قرار دارد و برای حفاری هر کیلومتر قطار شهری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ تمامی زیرساخت‌های اصلی قطار شهری که همان حفاری است انجام شده و نیاز به توسعه ایستگاه است.

استاندار خراسان رضوی، پیگیر رفع اختلاف حریم مشهد با طرقبه و شاندیز است

وی در خصوص اختلاف بر سر مرزهای غربی مشهد گفت: این مساله مربوط به بحث توسعه مشهد به سمت غرب نیست؛ بلکه در این خصوص با طرقبه و شاندیز اختلافی است که بعد از ایجاد شهرستان بینالود یا طرقبه و شاندیز به وجود آمد.

قلندر ادامه داد: بعد از آنکه طرح جامع مشهد تصویب شد؛ این بخش به عنوان مبهم و اختلافی باقی ماند که عمده آن در رابطه با این بود که حریم و محدوده مشهد با بینالود و طرقبه و شاندیز کجا است که تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه در بخشی از طرقبه و شاندیز و مشهد حریم وجود ندارد و آقای استاندار هم پیگیر این موضوع هستند تصریح کرد: یکی از پیشنهادات این است که مرز حریم طرقبه و شاندیز با مشهد، آزادراه مشهد و چناران باشد که هنوز در دست پیگیری است.

مطالبه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دول

شهردار مشهدمقدس گفت: طبق اسناد و مدارک بیش از ۳۰ هزار میلیارد مطالبات از دولت داریم؛ این طلب به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن مربوط به مطالبات ما از دستگاه استانی و باقی آن مربوط به مبالغی است که بابت قوانین باید به شهرداری مشهد اختصاص داده شود؛ این موضوعات و پیگیری های انجام شده تاکنون برای شهر مشهد پول نشده است.

هرآنچه قلندر در مشهد انجام داد

وی ادامه داد: اتفاق ناگواری در خصوص رییس جمهور افتاد و کار مارا سخت کرد؛ زیرا مذاکرات ما با اعضای هیات دولت و رئیس جمهور برای تحقق ۵ هزار میلیارد تومان از این طلب ها به نتیجه رسیده بود.

قلندر یادآور شد: پرداختی هایی که شهرداری در حوزه منابع مالی و تامین بدهی پیمانکاران داشته، بسیار زیاد بوده است؛ در سه ماهه ابتدایی سال جاری در هر ماه حدود ۲۰ درصد از بدهی های پیمانکاران پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: این دوره مدیریت شهری، شهرداری‌ را با ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی از شورای پنجم با دلار ۲۵ هزار تومان دریافت کرد اما این موضوع سبب توقف در کار ما نشد و ما در حال حاضر مشغول به انجام کار هستیم و پروژه ها را پیش می بریم و تلاش می‌کنیم از منابع مالی خود و تسهیلات بانک ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

شهردار مشهد عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان در حوزه مصارف شهرداری پرداخت شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه پرداخت طلب پیمانکاران عمرانی بوده است.

ورود شهرداری مشهد به اوراق صکوک

قلندر شریف ادامه داد: امسال از اواسط سال گذشته تاکنون اتفاقات خوب و مبارکی در حوزه اقتصادی رخ داده که چند اقدام آن در کل کشور بی سابقه بود؛ برای اولین بار در کل کشور مجوز صندوق تکمیل ساختمان را با همکاری شورای شهر اخذ کردیم.

وی عنوان کرد: ایجاد صندوق جسورانه، تشکیل صندوق پژوهش و فناوری مسکن با سهم ۱۶ و نیم درصد شهرداری مشهد، صندوق تامین مالی جمعی برای اولین بار در شهرداری مشهد، خرید پساب به صورت کاملا غیر نقد برای اولین بار، خرید اتوبوس به صورت غیر نقد با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان و ۱۳ پروژه کلان شهری در شورای عالی رفع موانع، از موضوعاتی بود که تعیین تکلیف شد.

شهردار مشهد گفت: برای اولین بار شهرداری به اوراق صکوک ورود کرد؛ سال ۱۴۰۲، ۶۳۰۰ میلیارد تومان و در سال جدید ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده که حداقل ۵۰ درصد آن محقق می شود.

وی یادآور شد: برای اولین بار تسویه بدهی خوبی در شهرداری رخ داده است؛ چهار هزار میلیارد تومان تسویه بدهی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نقدی بابت ملک پروانه از بانک شهر دریافت کنیم.

پیشخوان زیارت/ کاهش زمان فرآیندهای شهرسازی به نفع مردم 

قلندر شریف همچنین اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ طرح های تفصیلی فرآیند راهبری و تحویل گیری که فرآیند سختی بود؛ توسط شهرداری مشهد انجام شد و به صورت فرمول و برنامه تبدیل و در سیستم پیاده سازی شد که زمان‌بر بود و با کار شبانه روزی محقق شد تا خللی در پاسخگویی شهروندان رخ ندهد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد مطالبه شهروندان بود، زمان پاسخگویی باشت با توجه به این مشکل در مجموعه مدیریتی و معاونت شهرسازی قرارگاهی با عنوان تعامل فرآیند صدور مجوز با رویکرد کاهش زمان تشکیل شد.

شهردار مشهد تاکید کرد: شهر مشهد متعلق به علی بن موسی الرضا (ع) است و شاخص ها و آرایه مربوط به زیارت را باید در مشهد پررنگ کنیم؛ به دنبال اجرای پیشخوان زیارت و شهر انسان محور با رویکرد ایرانی_ اسلامی که در این مدیریت در چهار بهش در حال مطالعه هستیم.

غافلگیری نشست شهردار

مجید عسکری نایب رئیس شورای اسلامی شهر  در انتهای نشست مهمان این نشست خبری شد و گفت که آمده ام تا بگویند ما تا آخر از شهردار مشهد حمایت کرده و انشالله با همراهی هم سعی خواهیم کرد تا پایان دوره نزد مردم شهر سربلند باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 1775636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha