دشمن تصور نکند راه و مسیر پرافتخار مقاومت کمرنگ یا سست خواهد شد

شهید هنیه با قرائت شعری در حضور مقام معظم رهبری شاید وصف حال خود را با این جمله بیان کردند که دشمن تصور نکند شهادت شهید هنیه، راه او و مسیر پرافتخار مقاومت کمرنگ یا سست خواهد شد.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه، سیاستمدار فلسطینی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین «حماس» بود که از سال ۲۰۰۷ میلادی حکومت را در نوار غزه بر عهده داشت.

اسماعیل هنیه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود و از سال ۲۰۱۷ با توجه به شرایط امنیتی، مجبور شد بیشتر اوقات زندگی خود را در قطر بگذراند.

وی سابقه چندین سال زندانی در زندان‌های رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین تبعید به همراه دیگر رهبران حماس به لبنان را در کارنامه خود دارد.

اسماعیل هنیه دارای ۱۳ فرزند بود که تاکنون ۱۴ نفر از اعضای خانواده از جمله یک برادر و برادرزاده‌اش توسط رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این شهید راه قدس ارتباط بسیار نزدیکی با مسئولان کشورمان داشت و در تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان و همچنین در مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور کشورمان در تهران حضور یافت و این گونه عشق و ارادت خود را به مسئولان و نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

این شهید راه قدس حدود ساعت ۲ بامداد ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان با اصابت پرتابه موشک از هوا به محل اقامت خود توسط عوامل مزدور رژیم غاصب صهیونیستی به آرزوی دیرینه خود، یعنی شهادت رسید.

نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اهمیت موضوع و اینکه شهید اسماعیل هنیه میهمان جمهوری اسلامی ایران بود که توسط عوامل رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی به شهادت رسید، گفتگویی را با ستار هدایت‌خواه، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده که در ذیل از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

لطفا ضمن تشریح ماهیت اصلی رژیم غاصب صهیونیستی، بفرمایید چرا در چنین زمانی دست به ترور شهید هنیه در کشورمان زد؟

ضمن تسلیت مجاهد بزرگ شهید اسماعیل هنیه، امام سجاد علیه السلام فرمود «شهادت کرامت ما است» و این نخستین پیام به دشمنان است که فکر می‌کنند با به شهادت رساندن عزیزان ما، می‌توانند مسیر پرافتخار عزت طلبی و کرامت را خدشه‌دار کنند، بلکه این شهادت میراث ماندگاری است که از اولیا الهی به دست ما رسیده است.

ما شاهد شهادت یکی از رهبران مجاهد و برجسته مقاومت که نقش محوری را به ویژه در فلسطین ایفا می‌کرد در عرصه‌ها و مقاطع مختلف به ایران اسلامی سفر کرده بود به مردم ایران، شهدا و همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید رئیسی و همراهان ایشان ادای احترام می‌کرد و در همین ایام به مناسبت تحلیف رئیس جمهور جدید به کشورمان سفر و در مراسم‌ها و دیدارها شرکت کرد.

ملت ما می‌دانند و همه ملت‌ها نیز به این نکته کم کم اعتراف می‌کنند که رژیم غاصب صهیونیستی، رژیمی است که اصل و اساس آن بر خون و کشتار بنا نهاده شده، یعنی شکل‌گیری، موجودیت و ادامه حیات رژیم غاصب صهیونیستی رژیمی ذاتاً تروریست و خونریز است.

نکته مهمتر این است که رژیم صهیونیستی این روحیه را از اسلاف خود به ارث برده و قرآن کریم در آیات متعددی به روحیه جنایتکاری بنی اسرائیل اشاره می‌کند از جمله اینکه این‌ها انبیا الهی را به ناحق کشتند .

و در روایتی داریم که این‌ها در یک روز ۷۰ پیامبر را کشتند و سپس به صورت عادی در بازار مشغول داد و ستد شدند، این نشان می‌دهد که جنایت برای آنها آن هم کشتن پاک‌ترین انسان‌ها، راحت و معقول است.

این ماهیت این رژیم بوده که حفظ موجودیت خود را در خون‌ها، جنایت‌ها و ترورها می‌داند و از زمانی که این رژیم به ناحق تاسیس شده، منطقه ما روی آرامش را به خود ندیده و همواره جنگ و درگیری بوده است.

علاوه بر این ماهیت تروریستی و ذات آدم کشی که این رژیم غاصب و تفکری که این‌ها دارند، ریختن خون هر غیر یهودی را لازم و بلکه واجب می‌دانند، به ویژه اگر کسانی باشند که به هر دلیلی مخالف آنها باشند.

این‌ها به ویژه در این اواخر که ماجرای طوفان «الاقصی» اتفاق افتاد، این رژیم در یک جنگ پنج الی ۶ روزه چندین کشور عربی را که دارای امکانات و سلاح‌های فراوان بودند، با شکست مواجه کرد ولی هم اکنون بیش از ۱۰ ماه با یک گروه ظاهرا کوچک مثل حماس و جهاد اسلامی که هیچ کدام از امکانات شامل تانک، هواپیما و امکانات پیشرفته را ندارند درگیر شده و به هیچ یک از اهدافی که تاکنون تعریف کرده، دست پیدا نکرد.

رژیم غاصب صهیونیستی با توجه به اینکه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده از روی استیصال، ناچاری و برای جبران شکست مفتضحانه‌ای که در این ۱۰ ماه از دست مردم مظلوم غزه با دست خالی متحمل شده، دست به اقدامات جنون آمیزی می‌زند و به زعم خود بر این شکست و استیصال سرپوش می‌گذارد .

به نظر شما آیا این اقدام ناجوانمردانه خودسرانه انجام شده یا با هماهنگی آمریکا صورت گرفت؟

اینکه در جنوب بیروت، ایران و عراق دست به اقدامات جنایتکارانه‌ای زد به نظر می‌رسد با توجه به همین ناکامی‌ها و در پی سفری که نتانیاهو به آمریکا داشت، احتمالاً با هماهنگی و چراغ سبز آمریکای ها دست به چنین اقداماتی زده است.

شاید به این دلیل باشد که این‌ها نخست بخواهند میدان جنگ را از جهتی توسعه بدهند و با مظلوم نمایی، میانجی گران واسطه شوند تا به عنوان اینکه جنگی که هم اکنون در حال تمام شدن است و میدان وسیع‌تری داشته، بتوانند ماجرای غزه را فیصله دهند.

چون خروج از غزه یک شکست مفتضحانه برای ژیم غاصب صهیونیستی محسوب می‌شود و می‌خواهند راهی پیدا کنند که برای خروج از آن کمتر از افکار داخلی خود به طور کلی متحمل خسارت شوند.

حتماً ایالت متحده آمریکا از این جنایتی که اتفاق افتاده باخبر بوده و رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کند تا با واسطه‌های بین‌المللی به این موضوع خاتمه دهند. همچنان که مقام معظم رهبری نیز در پیام خود به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه اشاره فرمودند «حتماً این رژیم باید مجازات شود، همچنان که آنها را در عملیات وعده صادق مجازات کردیم، این مجازات سنگین‌تر خواهد بود و دلیل آن این است که به خود کشور ما تعرض شده و به ویژه میهمان عزیز ما را در خانه خودمان به شهادت رساندند».

ما ایرانی‌ها میهمان نواز و میهمان دوست هستیم و رسم ما این است که حرمت میهمان را بیش از خودمان می‌دانیم.

حالا که این‌ها دست به چنین اقدامی زدند باید بدانند که ملت ایران و به طور کلی محور مقاومت عکس العمل شدیدی نشان خواهند داد، البته این کار با تدبیر و در موقعیت خاص صورت خواهد گرفت.

به تعبیر جالب شهید هنیه از یکی از شاعران در حضور مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: وقتی «سیدی، سرور و عزیزی از میان ما برود، سردار دیگری قیام خواهد کرد» و شهید هنیه شاید وصف حال خود را با این جمله بیان کردند که دشمن تصور نکند شهادت شهید هنیه، راه او و مسیر پرافتخار مقاومت کمرنگ یا سست خواهد شد.

اعتقاد ما این است و تجربه تاریخی هم نشان داده که هرگاه خون پاک انسان مجاهد، صالح و مومنی بر زمین ریخته شود، خون دیگر مجاهدان را به جوش می‌آورد، انسان‌های فراوانی در این عرصه قیام خواهند کرد و انتقام او را خواهند گرفت و سرانجام این خون‌های مظلوم بنیان ظالم و جریان مبتنی بر کشت و کشتار را ریشه کن خواهد کرد.
هرچند در این شهادت‌ها شخصیت‌های بزرگی را از دست می‌دهیم، اما از یک طرف بشارت و پیروزی امت اسلامی و از طرف دیگر نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را به ما بشارت خواهد داد.
رژیم غاصب صهیونیستی مثل یک غریقی است که برای اینکه غرق نشود، به هر خار و خاشاکی چنگ می‌زند از جمله به همین روش جنایت آمیز ترور بزدلانه و ناجوانمردانه ای که در میدان نمی‌تواند با رزمندگان مقاومت کند و دست به اقدام ترور اسماعیل هنیه می‌زند.
نکاتی که ضرورت دارد ما در این میدان توجه داشته باشیم این است که نخست ما مثل همیشه و در همه حوادث این چنینی ایران صبر و متانت خود را حفظ کرده، در این دوران آن را حفظ خواهد کرد و البته ملت ما از مسئولان و کل جبهه مقاومت مطالبه مجازات سخت کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را دارند.
رژیم صهیونیستی وقتی در این عرصه دست به اقدام زده و چند مدت قبل نیز از طریق برخی از رسانه‌ها نقل شد که این‌ها فضای مجازی به اسم طرفداری فلان گروه اسلامی یا فلان بخش از مردم ایران در فضای مجازی مطالبی را برای تشویش اذهان عمومی منتشر می‌کنند، قطعاً در این فضا به دلیل ماهیتی که دارند تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را به نوعی دچار تشویش کنند.
ملت ما در این ماجرا باید مواظب باشد که تحت تاثیر القائات و جنگ روانی دشمن قرار نگیرد و از طرفی شاید یکی از اقداماتی که این‌ها به دنبال آن باشند، بحث حمله و هجمه به مسئولان امنیتی کشور باشد که این‌ها نیز زحمات خود را می‌کشند .
با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌هایی امروزی، دشمنان در این راستا کار بزرگی انجام ندادند، ولی در عین حال ما باید بدانیم که این‌ها ممکن است مسئولان امنیتی ما را از یک جهتی بخواهند افکار عمومی را علیه آنها تحریک کنند و ما باید مراقبت کنیم.
انسجام ملی خود را باید حفظ کنیم، به ویژه با استقرار دولت جدید باید این انسجام حفظ شود تا در سایه آن، دولت بتواند اهدافی را که اعلام کرده پیگیری کند و در حمایت از جبهه مقاومت اهداف را به پیش ببرد و این نیازمند به یک انسجام عمومی است، هرچند دشمن تلاش می‌کند تا این انسجام را بهم بزند.
این ترور که در آغازین روز آغاز به کار رئیس جمهور جدید هم بود، شاید یکی از پیام‌هایی که ما بتوانیم از آن دریافت کنیم برخلاف برخی‌ها رژیم صهیونیستی مخالف کل ملت ایران است و خیلی به جناح‌بندی‌های داخلی توجهی نداشته باشد و باید بدانیم که این‌ها به قول خودشان، به دنبال نابودی ایران اسلامی هستند.
همه ملت ایران جزء اهداف رژیم صهیونیستی هستند و همه ملت‌های مقاوم و یاور مظلومان و ملتی که امروز پرچم حق را برافراشته و الگوی مردم جهان است، از این‌ها دشمنی دارند.
دشمنان می‌دانند که اگر امروز مقاومتی وجود دارد، اگر امروز یمن می‌تواند تل آویو را هدف قرار دهد، اگر امروز حزب الله وجود دارد که رژیم صهیونیستی از رودررویی با آن وحشت دارد، اگر امروز حشد الشعبی در عراق، حماس و جهاد اسلامی در غزه و سایر ارکان مقاومت وجود دارند، این‌ها به برکت ملت ایران و قیام و سردمداری ملت ایران است.
این‌ها همه کینه‌های جبهه مقاومت را یکجا نسبت به ملت ایران ابراز می‌کنند، جبارها این موضوع را نیز به زبان آورده‌اند، پس به همین دلیل باید همه آحاد ملت، گروه‌ها، صنف‌ها، مذهب، جناح‌ها نسبت به این مسئله ترور حساسیت لازم را داشته باشند و انسجام ملی خود را حفظ کنند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند.
در عین حال باید مطالبه جدی از مسئولان داشته باشیم که در موقعیت مقتضی حتماً جلوی برخی از این افسارگسیختگی‌ها و سراسیمه زدگی رژیم غاصب صهیونیستی را که تحت فشار افکار عمومی و ناکامی‌ها در میدان نبرد دارد، در موقعیت مناسب خود بگیرد.
اعتقاد ما این است که این اقدام رژیم صهیونیستی باعث انسجام بیشتر محور مقاومت خواهد شد که در اطلاعیه‌هایی که بعد از شهادت اسماعیل هنیه صادر شده و اعلام عزای عمومی محور مقاومت منسجم بود و منسجم‌تر از گذشته در میدان حضور پیدا خواهد کرد.
اعتقاد داریم که همه این‌ها مقدمات یک اتفاق بزرگی در عالم است و انشالله زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.
اربعین یک حرکت زمینه ساز برای ظهور است و بدانیم این انسجامی که در حال ایجاد شدن است، از طرفی آشکار شدن چهره زشت و کریه رژیم غاصب صهیونیستی برای آزادگان عالم را در پی دارد.
ملت ما و همه ملت‌هایی که در مسیر حق مجاهدت می‌کنند، می‌دانند که اهداف بزرگ حتماً هزینه‌های بزرگی در پی دارد، اگر ما به دنبال آزادی قدس هستیم و این آزادی را مقدمه اتفاق عظیم جهانی و ظهور حضرت مهدی (عج) می‌دانیم، حتماً باید هزینه‌های سنگینی هم برای آن پرداخت کنیم.
سردارانی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر شهید هنیه «شهید القدس» بود و سپس خود ایشان نیز شهید القدس شدند و در واقع شهدا القدس هستند، این‌ها جز هزینه‌هایی است که ما برای این هدف بزرگ خواهیم داد که خود همین هزینه‌ها بشارت اهداف و پیروزی‌های بزرگ را می‌دهد.
قطعاً خون شهید هنیه باعث خواهد شد که هزاران و بلکه ده‌ها هزار جوان مسلمان نه فقط در فلسطین بلکه بنده اعتقاد دارم در بسیاری از کشورهای اسلامی که شاید تا الان به ظاهر عکس العمل جدی نسبت به مسئله فلسطین و جنایات صهیونیستی نشان نداده‌اند، این‌ها برخواهند خاست و خاصیت خون شهید، برانگیختن و ایجاد شور مجدد، زنده کردن و حیات مجدد مجاهدان است.
بنده اعتقاد دارم که این شهادت نقطه عطفی در بیداری بسیاری از جوانان مسلمان در بعضی از کشورهای اسلامی که به دلیل ماهیت وابسته رژیم خود اجازه نداده بودند که این جوانان ابراز وجود کنند، باعث بیداری و قیام بسیاری از جوانان خواهد شد و این خون مطهر هزاران اسماعیل دیگر را مثل اسماعیل ذبیح الله که به قربانگاه رفتند، به میدان می‌آورد.
کسانی که وارد عرصه مجاهدت می‌شوند، انتظار شهادت را نیز دارند و البته شهادت مزد مجاهدت‌های خالصانه آنها است و خواهد بود به همین دلیل این حرکت رژیم غاصب صهیونیستی بسیار احمقانه، خبیثانه و رذیلانه بود و حتماً آثار خود را در دنیای اسلام و بلکه کل عالم خواهد گذاشت.
به همین جهت ما به عنوان محور مقاومت و کسانی که پرچمدار این حرکت در عالم هستیم باید بیش از پیش انسجام، هوشیاری، الگو پردازی و پرچمداری در میدان صبر که میدان انتقام نیز خواهد بود، به عهده بگیریم و همچنان در صحنه باشیم.
تجمعاتی در سراسر کشور نسبت به این اقدام برگزار می‌شود که مردم در این اجتماعات تنفر خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین همدردی خود را با ملت مظلوم و رنج دیده فلسطین ابراز می‌کنند.
مردم ایران در تشییع جنازه شهید اسماعیل هنیه قدردانی خود را از افرادی که در میدان مجاهدت در راه فلسطین به عنوان خط مقدم دنیای اسلام است به نمایش گذاشتند.
مردم ما می‌دانند که اندیشه صهیونیستی از نیل تا فرات اگر می‌خواست تحقق پیدا کند، معنای آن این است که باید امروز صهیونیست‌ها در همسایگی ما بودند و به صورت مستقیم به ما تعرض می‌کردند و فلسطین امروز خط مقدمی است که بخشی از تاوان حفاظت از کیان کشورهای اسلامی را می‌پردازند.
بنابراین ما باید قدردان ملت فلسطین و مجاهدت‌های آنها باشیم که در حال مقاومت هستند و این موضوع باعث حفظ کیان کشورهای اسلامی و هویت اسلامی این کشورها بوده است.
این رژیم هم اکنون نه تنها ادعای نیل تا فرات را دارد بلکه ادعای کل جهان را دارند و می‌گویند ما نژاد برتر هستیم و حاکمیت بر کل دنیا حق ما است، به همین دلیل ما باید بدانیم که با چه رژیمی مواجه هستیم و مردم فلسطین تاوان کدام اندیشه و رژیم را می‌پردازند؟ این موارد را باید برای جوانان تبیین کنیم و بدانند که مردم مظلوم فلسطین هم اکنون در راه حفظ هویت و کیان کشورهای اسلامی و در یک معنا راه بشریت فدا می‌شوند.
ملت مظلوم فلسطین بیش از همیشه به همراهی مسلمانان و همه آزادی‌خواهان جهان نیاز دارند و همچنان که در شهادت آیت الله رئیسی و حاج قاسم سلیمانی با ما همدردی کردند، ما هم وظیفه داریم که همدردی لازم را داشته باشیم، به ویژه اینکه شهید اسماعیل هنیه میهمان ما هم بودند و باید خشم انقلابی خود را حفظ کنیم و به موقع بر سر دشمن بریزیم تا انشالله دشمن صهیونیستی در این آتش خشم بسوزد.
کد خبر 1775702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha