اولین وقف امسال در شهرستان ایجرود ثبت شد

خدایی با اشاره به وقف زمین ۲۵۰۰ مترمربعی برای تعزیه خوانی و مراسمات عمومی در ایجرود، گفت:  واقف ایجرودی زمین خود را در روستای قمچقای وقف برگزاری مراسم تعزیه خوانی کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد خدایی، رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود در جمع خبرنگاران گفت: عسگری کشاورز ۷۳ ایجرودی اهل روستای قمچقای، زمین ۲۵۰۰ خود در این روستا را وقف تعزیه خوانی حضرت سیدالشهداء علیه السلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه صدها ساله اجرای تعزیه در این روستا و مشکلاتی که نبود محل مشخص برای اجرای تعزیه خوانی ایجاد می کرد این خیر ارجمند درصدد رفع این مشکل زمین خود را به این امر اختصاص داد و با تنظیم وقف نامه به ثبت مقدماتی رسید.

به گفته خدایی، تلاش داریم در هنگام تنظیم نهایی وقف نامه نیات اختصاص این مکان به مراسمات عمومی مثل مراسم فرهنگی و جشن و ورزش را نیز برای درج در وقفنامه به واقف پیشنهاد دهیم تا استفاده از این موقوفه محدود به ایام خاصی از سال نباشد. 

وی افزود: این اولین وقف بعد از دوسال در این شهرستان است و ارزشی زمین وقفی برابر با ۲۵ میلیارد ریال است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود در پایان گفت:شهرستان ایجرود ۱۶۵ موقوفه و ۶ امامزاده دارد که حدود ۱۰۰ مورد از موقوفات مسجد و مکان مذهبی است که اکثرا فاقد هر گونه درآمدی هستند که تلاش داریم موقوفات دارای قابلیت درآمدزایی را شناسایی و با اجرای طرح های سرمایه گذاری به درآمد پایدار و مناسب برسانیم تا بتوانیم نیات خیر واقفان نیک اندیش را به اجرا برسانیم. 

کد خبر 1775713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha