تخصیص بودجه 29 میلیون پوندی برای تامین امنیت مساجد در انگلیس

وزیر کشور بریتانیا از تخصیص یک بسته بودجه ۲۹.۴ میلیون پوندی برای تقویت حفاظت از مساجد پس از یک سری حملات به اماکن مذهبی در جریان شورش‌ها در سراسر انگلیس و ایرلند شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، «ایوت کوپر»، وزیر کشور بریتانیا از تخصیص یک بسته بودجه قابل توجه ۲۹.۴ میلیون پوندی (۳۷.۶۵ میلیون دلاری) برای تقویت حفاظت از مساجد پس از یک سری حملات به اماکن مذهبی در جریان شورش‌ها در سراسر انگلیس و ایرلند شمالی خبر داد.

این اقدام در پاسخ به تشدید خشونت ها و تهدیدهایی است که این نهادهای مذهبی را هدف قرار می دهد.

روند جدید واکنش سریع توسط دولت تضمین می کند که مساجد در معرض خطر بی نظمی خشونت آمیز می توانند به سرعت کمک‌ها و حفاظت‌های امنیتی بیشتری دریافت کنند.

این ابتکار با هدف ارائه حمایت اساسی و اطمینان بخشی به جوامع، تکمیل کننده تلاش های مداوم نیروهای پلیس محلی برای محافظت از این مکان‌های مذهبی مهم است.

تحت این فرآیند تازه اجرا شده، پلیس، مقامات محلی و مساجد می توانند درخواست استقرار سریع تدابیر امنیتی را داشته باشند.

کوپر اظهار داشت: با توجه به تهدیدات و حملات ننگینی که مساجد محلی نیز در بسیاری از جوامع با آن مواجه شده‌اند، دولت از طریق طرح امنیت حفاظتی مساجد حمایت‌های سریع بیشتری ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این حمایت در کنار تلاش نیروهای پلیس محلی خواهد بود، بر موضع قاطع دولت در برابر بی نظمی و خشونت تاکید کرد و گفت: هرکس در این نابسامانی و خشونت دست داشته باشد با قانون مواجه خواهد شد.

این ناآرامی‌ها پس از مرگ غم انگیز سه دختر جوان در ساوث‌پورت آغاز شد که موجب تیره‌تر شدن روابط اجتماعی و باعث بروز بی نظمی‌های بیشتر در شهرهای سراسر انگلیس شده است.

«دیانا جانسون، رئیس کمیته پارلمانی وزرات کشور انگلیس نیز گفت: دادگاه‌ها می‌توانند شبانه روز برای تسریع تعقیب قضایی فعالیت کنند تا به سرعت کسانی را که باعث ناآرامی در خیابان‌ها می‌شوند به دست عدالت بسپارند.

همانطور که جانسون اشاره کرد، پلیس همچنین امنیت را تقویت کرده و نیروهای خود را برای مقابله با اغتشاشات جاری مستقر کرده است.

کد خبر 1775748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha