روایت یک روزنامه نگار بریتانیایی از وضعیت مسلمانان در این کشور

روشان محمد صالح، روزنامه نگار بریتانیایی گفت: مسلمانان عمدا هدف قرار می گیرند و قربانی کسانی هستند که نمی توانند مستقیماً دولت انگلیس را مقصر بدانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، روشان محمد صالح، روزنامه‌نگار بریتانیایی گفت: خشونت‌های نژادپرستانه و ضد اسلامی سازمان‌دهی شده توسط گروه‌های راست افراطی پس از حادثه کشته شدن سه دختر در ساوت پورت بریتانیا، نگران‌کننده است و بر همین اساس، مسلمانان در این کشور احساس امنیت نمی‌کنند.

وی افزود: حساب‌های کاربری ناشناسی در اینترنت وجود دارد که اقدام به گسترش اسلام هراسی و ایجاد ترس در مسلمانان می‌کنند.

وی اظهار داشت: این حساب‌ها برای انتشار اطلاعات نادرست درباره مسلمانان تلاش می‌کنند  و آنها را «تروریست، خشن، زن‌ستیز، و متعصب» معرفی می‌کنند.

این روزنامه نگار افزود: در واقع عبارت «حقیقت از ما پنهان است» توسط نایجل فاراژ، رهبر حزب راست افراطی اصلاحات بریتانیا، جرقه این رویدادها را زد.

وی گفت: وقتی در پارلمان این کشور هستید، می‌توانید بدون ترس از پیگرد قانونی هر چه می‌خواهید بگویید. به این می‌گویند امتیاز مجلس و از این رو می‌تواند از تریبون مجلس به مسلمانان حمله کند و در واقع هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد.

روشان محمد صالح با تاکید بر اینکه مسلمانان ستیزی در کشور به مرز هشدار رسیده است، افزود: اینکه بگوییم اسلام هراسی در این جامعه مرزی است اشتباه است و برعکس در آن بسیار رایج است.

وی ادامه داد: سیاستمداران بزرگی مانند کی یر استارمر یا ریشی سوناک ممکن است در سخنرانی‌های خود آشکارا ضد اسلام نباشند، اما برخی دیگر از شعارهای ضد اسلامی آنان استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: بحران اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایل خشم نسبت به مسلمانان است و از طرفی دیگر باید گفت که نفوذ فزاینده جمعیت چهار میلیونی مسلمان این کشور، انگلیسی‌ها را آشفته کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان عمدا هدف قرار می گیرند و قربانی کسانی هستند که نمی توانند مستقیماً دولت انگلیس را مقصر بدانند.

وی افزود: بریتانیا دیگر کشور آسانی برای مسلمانان نیست و جامعه بریتانیا به سمت مدل فرانسوی برای اجرای دقیق سکولاریسم در این کشور حرکت می‌کند.

پس از یک حادثه کشته شدن سه دختر در شهر ساوتپورت در ۲۹ ژوئیه، اعتراضات سازماندهی شده توسط انجمن دفاع بریتانیای راست افراطی افزایش یافت.

در پی این حادثه که در آن ۳ کودک کشته و ۱۰ تن دیگر از جمله ۸ کودک مجروح شدند، حساب های شبکه های اجتماعی و سایت های خبری راست افراطی منتشر کردند که مظنون یک پناهنده مسلمان است که سال گذشته به کشور آمده است.

اگرچه پلیس اعلام کرد که مظنون مردی جوان ۱۷ ساله است که در پایتخت ولز، کاردیف متولد شده است، گروه های راست افراطی تظاهراتی را در ساوتپورت علیه مسلمانان و مهاجران ترتیب دادند.

پس از تظاهرات، افراط گرایان راست به مسجدی در همان شهر حمله کردند و بعداً تظاهراتی را در سراسر کشور سازماندهی کردند و روز جمعه یک ایستگاه پلیس در ساندرلند را به آتش کشیدند.

حوادث خیابانی راست افراطی در ساندرلند و ساوتپورت در بریتانیا موجی از اعتراضات راست افراطی را در روزهای شنبه و یکشنبه به دنبال داشت.

کد خبر 1775848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha