رقابت ۸۱۰ دانش آموز دختر در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز کشور

کمالی از رقابت ۸۱۰ دانش آموز دختر کشور چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز کشور به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: این دانش آموزان در دو بخش آوایی و پژوهشی ۱۵- ۱۸مرداد در مجتمع پیامبر اعظم علوم پزشکی مازندران- ساری رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حسین کمالی- مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در نشست خبری ویژه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دختران کشور از میزبانی مازندران برای برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی ۱۵- ۱۸مرداد در مجتمع پیامبر اعظم علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.
وی با بیان میزبانی از ۸۱۰ دانش آموز را خواهیم داشت، خواستار همراهی دستگاه های اجرایی استان با کمیته اجرایی این مسابقات شد.
کمالی  بابیان اینکه متسابقین در بخش آوایی در رشته‌های حفظ قرآن(جزء ۳۰، ۵جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم)،    قرائت قرآن (تحقیق و ترتیل) و دعاخوانی (دختران) رقابت می کنند، گفت: همچنین دانش آموزان برای کسب رتبه های برتر در بخش پژوهشی در رشته های انشای نماز،   احکام،   نهج البلاغه،   صحیفه سجادیه،   فهم قرآن (تفسیر) و گفتمان مهدوی رقابت می نمایند.
وی با بیان اینکه بخش دختران چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور ۱۵ تا ۱۸ مرداد ماه در مازندران برگزار می شود، افزود: این متسابقین در مجتمع پیامبر اعظم (ص)  دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای کسب رتبه های برتر بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
کمالی از برپایی محافل انس با قرآن در سطح دیار علویان خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی ها جهت برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی قرآنی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی ها برای ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی هزار و ۱۰۰نفر شامل متسابقین و عوامل اجرایی صورت گرفته، افزود: بازدید از مسجد جامع ساری و خانه کلبادی نیز تدبیر شده است.
کمالی از میزبانی پویش مهر کشوری خبرداد و گفت: پویش مهر همان پرسش رییس جمهور است.

کد خبر 1775801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha