۱۰ موکب‌ اداره اوقاف کرمانشاه به زائران اربعین‌حسینی خدمات می‌دهند

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: امسال موکب‌های ده‌گانه اداره اوقاف و امورخیریه کرمانشاه به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمات ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات دهی ۱۰ موکب اداره اوقاف و امور خیریه به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: در استان کرمانشاه از ورودی تا خروجی استان ۱۰ موکب برای خدمات دهی شامل تأمین سه وعده  صبحانه، نهار و شام، اسکان، دارو و درمان و... به زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه موکب‌ها فعالیت خود را از ۱۸ مرداد ماه آغاز و تا ۳ روز بعد اربعین به زائران خدمات می‌دهند، گفت: مواکب ده‌گانه اداره اوقاف استان در مسیر مواصلاتی ورودی به سمت خروجی برپا می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه از مواکب ذکر شده به موکب امام خامنه‌ای در سه راه نهاوند، موکب حضرت سیدالشهدا واقع در امامزاده باقربیستون، موکب امامزاده ابراهیم و زیارتگاه صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه شهر کرمانشاه، موکب شهدای عملیات مرصاد در شهر اسلام‌آباد اشاره کرد و افزود: موکب حضرت احمدابن‌اسحاق در مسیر خروجی به سمت مرز خسروی، موکب امام خامنه‌ای در پایانه مرز خسروی مستقر خواهند بود.
حجت‌الاسلام میرزایی به فعالیت موکبی در منذریه عراق اشاره کرد و گفت: این موکب توسط اداره اوقاف استان زنجان و معین اداره اوقاف استان کرمانشاه در نزدیک خانقین مستقر می‌شود.
وی با بیان اینکه در مسیر خروجی به سمت ایلام در امامزاده حسن اسلام آباد آخرین موکب به زائرانی که به سمت مهران می‌روند خدمات پذیرایی و اسکان ارائه خواهد کرد، یادآورشد: برخی مواکب اسکان و برخی هم اسکان به همراه تغذیه و... را به عهده دارند و در این راستا موکب های امامزاده باقر بیستون، احمدابن اسحاق و موکب منذریه همه خدمات اسکان، درمان، تغذیه و... را انجام می دهند.
به گفته وی موکب امامزاده ابراهیم و زیارتگاه صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه اسکان و صبحانه، موکب‌های سه راه کنکاور، خسروی و امامزاده حسن به جز مباحث درمانی خدمات تغذیه، اسکان را نیز به زائران ارائه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته مواکب استان کرمانشاه با توجه به بیشترین تردد زائران اربعین از این مسیر مواصلاتی، به بیش از ۸۰۰ هزار زائر خدمات اسکان، تغذیه، درمان، پذیرایی ارائه کرده‌است، گفت: حدود ۹۰ درصد زائران برای خروج از مرز مهران باید از مسیر کرمانشاه عبور کنند و صد درصد زائران که از مرز خسروی خارج می‌شوند هم باید از کرمانشاه بگذرند چراکه استان کرمانشاه دروازه عتبات عالیات و مسیر اصلی گذر زائران اربعین حسینی است.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه تأکید کرد: فرایند امسال اربعین به شکلی است که انتظار می‌رود زائران بیشتری نسبت به سال گذشته از مسیر مواصلاتی کرمانشاه عبور کنند و پیش بینی می‌شود مواکب به بیش از یک میلیون زائر خدمات ارائه کنند.
حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه بخش عظیمی از هزینه این مواکب ده‌گانه از محل نیت واقفان و بخشی با کمک خیران و نذورات مردمی تأمین می‌شود، هزینه کرد این مواکب در سال گذشته را بیش از ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآورشد: بخشی از هزینه‌ها سرمایه‌ای بوده و در حوزه تأسیسات، سردخانه، تأمین دستگاه فلافل زن صنعتی و... برای مواکب هزینه و خریداری شده است.
وی تأکید کرد: سال گذشته ۲۶۰ نفر از خادمان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به صورت تبرعی برای خدمت به زائران همکاری داشتند و امسال هم تعداد زیادی داوطلب همکاری هستند.
کد خبر 1775846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha