همایش اربعین پیام‌رسان وحدت‌بخشی بین مسلمانان است

آیت الله دری نجف آبادی، گفت:همایش پیاده‌روی اربعین شرایطی را فراهم کرده که فلسفه اربعین علاوه‌بر جنبه‌های دینی و مذهبی، پیام‌رسان تلاش برای وحدت‌بخشی بین مسلمانان در پرتو اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز دوشنبه (۱۵ مرداد) در آیین بدرقه پاکبانان اراکی به شهر مهران که به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام شدند، گفت: کار پاکبانان همواره ارزشمند است و در این ایام نیز که به زائرین حسینی خدمت می کنند کار باارزش‌تری انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر تبیین فرهنگ اربعین تاکید کرد و افزود: قرار گرفتن مسلمانان و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین شرایطی را فراهم کرده که فلسفه اربعین علاوه‌بر جنبه‌های دینی و مذهبی، پیام‌رسان تلاش برای وحدت‌بخشی بین مسلمانان و گفتگوی مسالمت‌آمیز در پرتو اسلام است.

همایش اربعین پیام‌رسان وحدت‌بخشی بین مسلمانان است

این مقام مسئول اربعین حسینی را باشکوهترین و بزرگترین اجتماع انسانی جهان اسلام دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا این رویداد بزرگ فرهنگی به بهترین نحو برگزار شود.


وی همایش بزرگ اربعین حسینی را فرصتی برای تجدید پیمان با امام حسین (ع)  دانست و گفت: این همایش حرکتی در مسیر حق و عدالت است و همگان باید در این مسیر ثابت قدم باشند.

 
امام جمعه اراک، قدرت اصلی و واقعی شرکت کنندگان در اربعین را قدرت ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) دانست و بیان کرد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به گونه ای که بسیاری از اقلیت های مذهبی هم در این آیین شرکت دارند.

گفتنی است در این آیین، خادمین اربعین حسینی شهرداری اراک توسط مسئولین استانی و شهری بدرقه و راهی عتبات عالیات و شهر مرزی مهران شدند.

کد خبر 1775884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha