دانش آموزان قرآنی زمینه ساز انس همسالانشان با معجزه رسول خدا باشند

نوری ضمن تحسین حضور ۸۱۰دانش آموز دختر از سراسر کشور در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز به میزبانی مازندران، گفت: این دانش آموزان باید زمینه ساز انس دیگر دانش آموزان با قرآن معجزه مانای رسول خدا(ص) به عنوان کتاب نجات بخش بشریت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری- استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور در مجتمع پیامبر اعظم علوم پزشکی مازندران-ساری ضمن ابراز خرسندی از میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان از این دوره از مسابقات، اظهار کرد: در آستانه ماه صفر و اربعین امام حسین (ع) قرار داریم و امیدواریم این مهم به ظهور امام زمان (عج) منتج شود.

وی افزود: اینجا دیار علویان است و مردم این سرزمین عاشق و دلداده ی ائمه اطهار علیهم السلام هستند ارادت ویژه ای به اهل بیت دارند.

نوری از مازندران به عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و در ادامه گفت: مازندران مهمانپذیر است و سالانه حدود ۲۲میلیون نفر به این دیار مسافرت می کنند.

وی با اشاره به رشادت های مردمان این خطه ازشمال کشور در دفاع مقدس و دفاع از حرم، یادآورشد: مردم مازندران۱۴هزار و ۵۰۰شهید والا مقام تقدیم این انقلاب کردند.

استاندار مازندران تصریح کرد: خوشبختانه مردم مازندران در حوزه علم و فناوری، المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی و رده بندی های جهانی سرآمد هستند.

وی بیان کرد: بسیار خرسندیم از اینکه نخبگان قرآنی از ۳۲استان میهمان مازندران هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: دختران ایران اسلامی برگرفته از آموزه های قرآنی و دینی، نهضت تربیتی مهمی را شروع کردند و انقلاب فرهنگی بوجود آوردند که اسلام در قله های آن قرار دارد.

وی ادامه داد: چهل و دومین دوره مسابقه قرآن عترت و نماز آغاز شده و مازندران میزبان این مسابقات است که این توفیق بزرگی بشمار می رود.

نوری گفت: مازندران بیشترین موسسات قرآنی را داراست و حدود سه هزار جلسات مستمر خانگی قرآن در استان وجود دارد و ۱۶۰نفر از نوجوانان در رشته قرائت قرآن و ۶۵ نفر هم موذن مجوز اجرای قرآن و اذان در صدا و سیما دارند.

وی خاطر نشان کرد: در هر شهرستان یک دارالقرآن دولتی وجود دارد و ۵۰۰نفر حافظ کل قرآن بوده و ۹۵۰مرکز موسسه قرآنی در استان وجود دارد.

استاندار مازندران گفت: این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود و ۸۱۰نفر متسابق در این دوره شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد : ۱۱۰۰نفر در برگزاری بهتر این مسابقات نقش دارند و امیدواریم شاهد گسترش بیشتر معارف قرآنی باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: دانش آموزان قرآنی هم مشوق سایر دانش آموزان باشند چراکه همگان باید با قرآن مأنوس شویم زیرا این کتاب الهی مایه نجات انسان است.

کد خبر 1775889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha