۱۲ هزار گذرنامه زیارتی در خراسان جنوبی صادر شد

شجاعی‌نسب گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ جلد گذرنامه زیارتی برای سفر اربعین صادر و تحویل پست شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن شجاعی‌نسب امروز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲۶ هزار جلد گذرنامه عادی در سطح استان صادر شده است.

وی از صدور ۱۲ هزار و ۲۰۰ جلد گذرنامه زیارتی برای سفر اربعین خبر داد و افزود: گذرنامه‌های زیارتی تنها برای ورود و خروج به کشور عراق و گذرنامه‌های عادی برای تمامی کشورهای خارجی معتبر است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس ۱۰+ نیست و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه پلیس من به نشانی police man.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

شجاعی‌نسب عنوان کرد: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی پنج ساله بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰ طرح مقابله‌ای با قاچاق سوخت انجام و هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف شدند، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان کشف شده که برخوردهای لازم انجام گرفته و شاهد هستیم که تردد کاروانی خودروهای سوخت‌کش در جاده‌ها وجود ندارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هچنین از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۹۲ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان خراسان جنوبی کشف شد، بیان کرد: همچنین در حوزه جرائم اقتصادی ۲۷ پرونده به ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده که افزایش ۳۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

شجاعی‌نسب ادامه داد: با اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان،۲ هزار و ۶۸۴ پرونده به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان تشکیل شده که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و هزار و ۵۶۴ دستگاه خودرو توقیف و هزار و ۳۵۱ نفر متهم دستگیر شده‌اند

وی درباره آمار تصادفات استان در سال جاری اظهار کرد: علی‌غم اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۵۶ تردد در جاده‌های استان داشته ایم که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد اما متوفیان تصادفات با کاهش ۲۵ درصدی از ۱۳۷ نفر سال گذشته به تعداد ۱۰۳ نفر در سال جاری رسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کاهش ۱۸ درصدی سرقت و افزایش ۱۱ درصدی کشفیات در این حوزه خبر داد و  گفت: از ابتدای سال جاری ۵۷۲ فقره پرنده تشکیل و ۳۲۹ نفر سارق در حوزه استان خراسان جنوبی دستگیر و همچنین سه فقره باند حرفه‌ای سرقت متلاشی شده است.

شجاعی نسب با اشاره به اینکه در سال‌جاری تاکنون ۶ تن و ۳۷۱ انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است، گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۷۷۱  قاچاقچی دستگیر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سکونت و تردد اتباع بیگانه در تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی به غیر از بیرجند و خوسف ممنوع است، یادآور شد: ۵۸۷ نفر از اتباع خارجی فاقد مجوز حضور در ایران از ابتدای امسال تاکنون در استان خراسان جنوبی دستگیر شدند.

کد خبر 1775914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha