پیش بینی بهره‌مندی ۵۰۰ هزار زائر از خدمات موکب امام خامنه‌ای کرمانشاه

حجت‌الاسلام میرزایی از آمادگی کامل موکب امام خامنه‌ای اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این موکب به ۵۰۰ هزار زائر خدمات ارائه دهد.

حجت‌الاسلام‌ مجید میرزایی، مدیر موکب امام خامنه‌ای خسروی اداره کل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به آمادگی موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: سال گذشته خدمات فرهنگی، اطعام و... به حدود ۴۰۰ هزار زائر ارائه شده است و امسال هم پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار زائر از خدمات موکب امام خامنه‌ای بهره‌مند شوند.
وی هزینه اطعام، میان وعده، اقلام فرهنگی و... را بالغ بر چهار میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه ها از اعتبارات موقوفات و ۲۰ درصد آن با کمک مردم و خیران تأمین شده است، گفت: سال گذشته  حدود ۴۰۰ هزار نفر خدمات دریافت کردند که از این تعداد بیش از ۱۸۰ هزار نفر طی سه عده صبحانه، نهار و شام اطعام و بیش از ۷۰ هزار نفر میان وعده (شامل شله زرد، ذرت و...) و مابقی هم خدمات فرهنگی و... دریافت کرده‌اند. 
مدیر موکب امام خامنه‌ای خسروی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار قلم هدایای فرهنگی شامل کتاب دعا، سربند، پیکسل، چفیه، کلاه، شال، ساق دست، مقنعه و... به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام اهدا شد، افزود: در قالب بسته‌های فرهنگی کرسی‌های تلاوت قرآن، بیان احکام شرعی، پاسخ به سؤالات و شبهات دینی و... نیز به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام میرزایی یادآورشد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال موکب آمادگی پذیرایی و اطعام سه وعده غذایی برای ۲۳۰ هزار زائر را دارد و پیش بینی می‌شود در مجموع به بیش از ۵۰۰ هزار نفر خدمات مختلف اطعام، اسکان و... ارائه شود.
به گفته وی برای اسکان زائران هم شبستان مسجد جامع خسروی با ظرفیت ۵۰۰ نفر آماده شده است در مجموع سال گذشته ۸۵ خادم به صورت تبرعی برای پذیرایی، پخت و پز، نظافت و...با موکب همکاری داشته و امسال هم تعداد زیادی از افراد برای این مهم ثبت نام کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران دستگاه‌های مکانیزه و صنعتی فلافل زن، کباب زن و... برای موکب تهیه شده است، به استقرار نانوایی سیار مرتبط با موکب امام خامنه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نیاز روزانه حدود ۸ هزار قرص نان پخت شده و علاوه بر تأمین نیاز موکب، نان گرم بین زائران توزیع می‌شود.
وی با اشاره به همکاری و انجام مراودات با کشور عراق، گفت: دو روز مانده به اربعین موج بازگشت زائران به کشور افزایش دارد و به همین منظور با هماهنگی موکب‌های عراق اقلام شامل اطعام و... در منذریه عراق بین زائران توزیع می‌شود.
کد خبر 1776020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha