رئیس جمهور شهید در حوزه میراث فرهنگی تصمیم‌های شجاعانه داشت

استاندار اصفهان برخی مصوبات راهگشا توسط شهید جمهور آیت الله رئیسی را در کشور بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: این نگاه ویژه و شجاعانه شهید والامقام رئیسی باعث شد تا ریسباف پس از ۲۰ سال به بزرگترین پروژه احیا شده در حوزه میراث فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در آخرین نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز گرامیداشت خبرنگار در دوره دولت سیزدهم  در خصوص رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی اصفهان گفت:  یکی از رویکردها و خدمات رئیس جمهور شهید به اصفهان در حوزه میراث فرهنگی بود.
وی ضمن اشاره به احیای کارخانه ریسباف پس از ۲۰ سال، ادامه داد: رئیس جمهور شهید در دولت مصوبه‌ای دادند که کارخانه ریسباف که در تملک بانک ملی بود باتوجه به اینکه این مجموعه تمدن صنعت نساجی در اصفهان را نشان می‌دهد، حفظ و احیای شود.
استاندار اصفهان گفت: براساس همین مصوبه، مالکیت ریسباف که ملک بانک ملی بود به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شد تا مسیر حفظ و احیای این مجموعه هموار شود.

رئیس جمهور شهید در حوزه میراث فرهنگی تصمیم‌های شجاعانه داشت


مرتضوی این دست مصوبات راهگشا توسط شهید جمهور آیت الله رئیسی را در کشور بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: این نگاه ویژه و شجاعانه شهید والامقام رئیسی، منجر شد تا ریسباف پس از ۲۰ سال در مسیر احیا قرار بگیرد و به بزرگترین پروژه احیا شده در حوزه میراث فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تبدیل شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ۳۳۰ درصد رشد حضور گردشگر در استان، احداث و بهره‌برداری ۲۴۲ تاسیسات گردشگری از جمله (پارک طبیعت‌گردی، هتل، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی نشان از تلاش استان در راستای تحقق رویکرد راهبردی ارتقاء صنعت گردشگری در استان می‌دهد.

استاندار اصفهان محور بسیاری از مشکلات استان را نبود زاینده‌رود دانست و اظهار کرد: علاوه بر رفع مشکلات کشاورزان استان، مهار ریزگردهای تالاب گاوخونی و رفع مشکلات آلودگی هوا نیز با جریان دائمی زاینده‌رود رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: غول خفته گاوخونی با ادامه نادیده گرفتن حقابه این تالاب بین‌المللی بیدار خواهد شد و فلات مرکزی ایران را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد از این رو برای گرفتار نشدن در اَبَر چالش‌های محیط زیستی، پیگیری پروژه‌های تأمین آب استان و اجرای آنها ضروریست.

استاندار اصفهان نوید داد: با اجرای پروژه‌های تامین آب اصفهان و وارد مدار شدن سامانه شهید رییسی(آب های جنوب استان) در بهار سال آینده و با مجموعه اقداماتی که در کوهرنگ انجام می‌شود احیای زاینده رود در اواخر سال ۱۴۰۴ قابل‌تحقق است.

کد خبر 1776045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha