ضرورت پایش فرهنگی محیط اطراف مساجد محلات

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد را یکی از پایگاه‌های مهم اسلام دانست و گفت: اهالی مساجد باید حواسشان جمع باشد و پایش فرهنگی نسبت به محیط اطراف مساجد را داشته باشند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به حاکم شدن حکومت الهی بر کشورمان، این موضوع ظرفیت بزرگی برای اسلام، ارزش‌های الهی و معنوی بوده و یکی از ظرفیت‌هایی که ذیل نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت، مساجد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج مساجد را یکی از پایگاه‌های مهم اسلام دانست و گفت: در شهر یاسوج شاید سه مسجد نداشتیم ولی هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هزار مسجد داریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مساجد پایگاه شکوفایی فرهنگی و حیات اسلام هستند، گفت: نخستین اقدام پیامبر گرامی اسلام (ص)در مدینه نیز ساخت مسجد بود و همه تصمیم گیری‌ها در مینه‌های مختلف در این مسجد صورت می‌گرفت.

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر تصمیم گیری‌ها از مکان مقدسی مثل مسجد شکل بگیرد، برکت دارد، زیرا قداست مکانی به کلمات نیز قداست و برکت می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز پایگاه‌های بسیج، کانون فرهنگی و هنری، هیئت امنا، امام جماعت و... در مساجد فعالیت دارند که ضرورت دارد همه این‌ها تحت نظر امام جماعت هر مسجد فعالیت خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: اگر مسجد در روزگاری محل تحقق و تولد انقلاب اسلامی بود، امروز نیز محل و پایگاه مقاومت انقلاب و اسلام در برابر توطئه دشمنان است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه حیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... به برکت مسجد است، ادامه داد: اهالی مساجد باید حواسشان جمع باشد و پایش فرهنگی نسبت به محیط اطراف مساجد را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر شناسایی و رفع مشکلات محلات توسط اهالی مساجد تاکید کرد و افزود: این موضوع باعث می‌شود که نگاه اهالی هر محله به مسجد تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید پایگاه مستحکمی برای اسلام باشد، اظهار کرد: امام جماعت نیز باید تحلیل درستی نسبت به مسائل جاری در محله، منطقه، استان، کشور، مسلمانان و حتی جهان اسلام داشته باشد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ما باید در مسجد برای شهر و منطقه تصمیم گیری کنیم، گفت: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و... ظرفیت مساجد را بالا ببریم.

کد خبر 1776078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha