تعهد و تخصص لازمه توفیق خبرنگاران در جنگ روایت هاست

مدرس و پژوهشگر رسانه تصریح کرد: بی شک لازمه توفیق خبرنگاران در جنگ روایت‌ها، برخورداری آن ها از تعهد و تخصص به صورت همزمان است.

حجت الاسلام دکتر دانیال بصیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار گفت: از جمله مهمترین الزامات موفقیت در جنگ روایت‌ها، داشتن طرح و برنامه هوشمندانه و اتخاذ راهبرد صحیح در مواجهه با جبهه رسانه‌ای دشمن است.


وی افزود: بر این اساس بنده به شدت معتقدم که رسالت بسیار مهمی بر دوش خبرنگاران قرار داده شده و لذا کسانی می توانند در این عرصه و آزمون بزرگ، موفق و سربلند باشند که هم در ساحت کار حرفه ای خبرنگاری و روزنامه نگاری، متخصص باشند و هم با تعهد و مسئولیت پذیری لازم عمل کنند.


مدرس و پژوهشگر رسانه در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن در جنگ رسانه‌ای و در جنگ روایت‌ها بیش از هر چیز به‌دنبال القای یأس و نومیدی در بین مردم ما به‌خصوص نسل جوان است، گفت: عملکرد هوشمندانه خبرنگاران و فعالان رسانه ای در امر مطالبه گری از مسئولان و همچنین در بحث اقناع افکار عمومی باعث خنثی شدن توطئه دشمن در ناامیدسازی مردم می گردد و در این زمینه البته نیاز به هم افزایی و انسجام همه جانبه داریم.


بصیر همچنین خاطرنشان کرد: ما در رویارویی با دشمن در این نبرد سنگین رسانه ای باید با طرح و برنامه دقیق و هوشمندانه عمل کنیم و لذا بدون توجه به این مسئله و نداشتن راهبرد مشخص و برنامه‌های دقیق نخواهیم توانست توطئه‌های رسانه‌ای دشمن را خنثی و ناکام کنیم.


وی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان چشمان بینای مردم و بازوان پرتوان کشور در پیشبرد امور و اصلاح نقاط ضعف موجود هستند و اگر از ظرفیت عظیم رسانه ها به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات کشور در به تدریج رفع شده و زمینه شکوفایی استعدادها و توانمندی های نسل جوان مهیا می گردد.

کد خبر 1776092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha