واکنش رسانه‌های اسرائیلی به انتخاب «یحیی سنوار»

رسانه‌های اسرائیل با اعلام خبر انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» متعجب شده و اعلام کردند که حماس خطرناک‌ترین فرد را برای رهبری خود انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، به محض اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان جانشین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی خود که چهارشنبه گذشته در تهران ترور شد، خبر داد، رسانه‌های اسرائیلی به سرعت به این مسئله واکنش نشان دادند.

در مورد این انتخاب و پیامدهای آن سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد: انتصاب یحیی سنوار ما را متعجب کرد و پیامی برای اسرائیل است که او زنده است و رهبری حماس در غزه قوی، حضور دارد و باقی خواهد ماند.

آوی یسخاروف، تحلیلگر امور خاورمیانه در روزنامه «تایمز اسرائیل»، گفت: جنبش حماس «خطرناک ترین فرد را برای رهبری خود» انتخاب کرده است، به ویژه اینکه اسرائیل یحیی سنوار را مهندس عملیات طوفان الاقصی در جنگ هفتم اکتبر می‌داند.

روزنامه «معاریو» نوشت: انتخاب یحیی سنوار نشان دهنده مانوری از جانب حماس توصیف کرد.

کانال «کان» اسرائیل نیز گفت: انتخاب یحیی سنوار نشان می‌دهد که حماس در غزه همچنان قوی است.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل مدعی شد که انتصاب سنوار به عنوان رهبر حماس دلیلی دیگر برای حذف او و پاک کردن خاطره این سازمان از روی زمین است.

یونی بن مناخیم، تحلیلگر اسرائیلی، انتخاب یحیی سنوار را یک پیروزی برای ایران توصیف کرد.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل گفت: جایگاه سنوار در کنار محمد الضیف، فرمانده کل گردان های القسام است و در واقع به الضیف در خان یونس که بیش از دو هفته پیش ترور شده است، اشاره کرده و مدعی ترور الضیف شده است. در حالی که حماس آن را رد کرده است.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای اعلام کردند: زنده بودن سنوار به قول خودشان یک مشکل است.

کد خبر 1776127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha