سند تحول آموزش و پرورش به دنبال حیات طیبه است

صحرایی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش به دنبال حیات طیبه است، گفت: در سال‌های گذشته جذب نیروی پرورشی جز از طریق دانشگاه فرهنگیان نداشتیم اما امسال در آزمون استخدامی ۱۰ هزار پرورشی را جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، رضامراد صحرایی، وزیرآموزش و پروش در آئین اختتامیه چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور در مجتمع قوه قضائیه ساری با بیان اینکه جامعه کتاب خوان بهترین زندگی را دارد و اگر افراد آن جامعه کتاب خدا (قرآن کریم) را بخوانند قطعا به حیات طیبه دست پیدا می کنند، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی کودکان متناسب با سن و سال و پایه تحصیلی با آموزش قرآن همراه خواهند شد و این روند تا دانشگاه تداوم دارد.

وی با اشاره به تفکر، تعمق و تدبر در قرآن کریم، افزود: بعد پرورشی آموزش و پرورش باید به تحقق این سه مولفه  توجه ویژه داشته باشد.

صحرایی بر لزوم تقویت بخش پرورشی در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: ۵۰هزار مدرسه در ۲۰ کشور جهان همزمان در ماه رمضان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران محفل انس با قرآن برپا نمودند.

وی به برپایی جشن تکلیف دختران در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار امیدواری کرد این رویداد پرورشی فرخنده در آینده نیز تداوم داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه برای اولین بار در دولت سیزدهم آئین نامه جذب نخبگان قرآنی بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان تصویب شد، ادامه داد: بیش از ۱۰سال در آزمون های استخدامی مربیان پرورشی و قرآنی جذب نشدند که اکنون به برکت دولت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، قریب به ۱۰هزار مربی پرورشی برای راهیابی به آموزش و پرورش در حال مصاحبه هستند.

وی با بیان اینکه باید به دانش آموز کمک کرد تا به نامحدود بی اندیشد چرا که چنین دانش آموزی محب اهل بیت(علیهم السلام) می شود، گفت: انس با قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) برای غلبه بر چالش ها و مشکلات یک ضرورت است.

صحرایی به قرآن سوزی توسط دست نشانده های استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: نور قرآن حقیقت است و با جهالت استکبار جهانی خاموش نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید جمهور قرآن را در سازمان ملل روی دست بلند کردند تا بگویند قرآن مهم‌ترین نسخه حیات بشری برای دنیا و آخرت بشریت است، خاطرنشان شد: اقتدار علمی کشور مرهون انس دانش آموزان نخبه با قرآن است که دنیا را به حیرت واداشته است.

صحرایی با بیان اینکه ایران اسلامی با بودجه به قدرت امروز نرسیده بلکه انس با قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) موجبات پیشرفت و رشد این مرز و بوم را فراهم آورده است، گفت: برکت قرآن موجب شده احدی نمی تواند به ملت ایران آسیب بزند.

وی با اشاره به آیه ۱۴سور حشر «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّیٰ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ (یهودان از ترس) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار (دشمنی مکر و حیله و جاسوسی)، کارزار بین خودشان سخت است، شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند.»، تصریح کرد: این آیه بیانگر جنایات یهودیان صهیونیست در غزه و فلسطین است.   امروز اسرائیل نابود شده و آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند و کودک می‌کشد تا اسرائیل را زنده کند.

کد خبر 1776222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha