رویترز: اسرائیل نگران در انتظار حمله ایران

رویترز در گزارشی آورده است که اسرائیل در وضعیت انتظار و نگرانی از حمله و واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی در وضعیت انتظار و نگرانی  در پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر رهبر جهادی حزب الله لبنان به سر می‌برد.

رویترز در این گزارش آورده است: آمبولانس‌های  اسرائیلی ذخایر خون را در یک مرکز زیرزمینی مستحکم ذخیره کرده و همچنین کارخانه‌های مواد خطرناک را تعطیل کرده و  منتظر پاسخ ایران و متحدانش هستند.

در این گزارش آمده است: مقامات شهرداری در حال بررسی پناهگاه‌ها و منابع آب هستند، در حالی که ده ها هزار شهرک نشین از مناطق شمالی که از ابتدای جنگ در تیررس موشک های حزب الله بوده اند، تخلیه شده اند. بسیاری از شهرک های مرزی اکنون متروکه شده‌اند.

بر اساس این گزارش،  بمباران طولانی مدت زرادخانه موشکی حزب الله ممکن است به عمق اسرائیل برسد و به اهداف حساسی مانند شهر ساحلی حیفا در شمال که کاملاً در برد آن است، برسد.

این روزنامه نوشت: برداشت انبوه پول نقد سناریوی دیگری است که مقامات برای آن آماده می‌شوند.

پیش از این مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران بر حق ایران در پاسخگویی متناسب به جنایت اشغالگری اسرائیل در تهران تاکید کرده بود.

پزشکیان در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود افزود: ایران در مقابل حمله به حاکمیت خود ساکت نخواهد ماند.

در همین زمینه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که پاسخ حزب‌الله در راه است و قوی و مؤثر خواهد بود و ممکن است هر عواقبی داشته باشد و تهدید کرد که حزب ممکن است به تنهایی و یا در یک واکنش همه جانبه از محور مقاومت پاسخ دهد.

وی افزود که مقاومت شجاعانه و با احتیاط عمل می کند و یک هفته انتظار اسرائیلی بخشی از مجازات است.

مؤسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک تاکید کرد که بیشتر مقامات اسرائیلی متوجه شده اند که هر جنگ در مقیاس وسیع با حزب الله در حال حاضر مثل هیچ جنگ‌های دیگری نخواهد بود که اسرائیل قبلاً انجام داده است.

کد خبر 1776229

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha