ترور هنیه، نقض حاکمیت ایران است

در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی بر نقض حاکمیت ایران با ترور اسماعیل هنیه تاکید شد و این ترور را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) در جده عربستان برگزار شد و با یک بیانیه پایانی خاتمه یافت.

در این بیانیه پایانی آمده است: سازمان همکاری اسلامی ترور اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس فلسطین در تهران را به شدت محکوم می‌کند و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این تعرض «گناه آلود» می‌داند.

در این بیانیه آمده است: ترور اسماعیل هنیه حمله به حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ایران و جنایت تجاوز و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای وادار کردن رژیم اشغالگر به احترام به قانون بین‌المللی و توقف تجاوزات در غزه و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ کند.

نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو در جده عربستان سعودی با هدف بحث وگفتگو درباره جنایات مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین و حملات این رژیم به حاکمیت ایران» برگزار شد.

روز دوشنبه، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مقر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده، نشست فوق‌العاده غیرعلنی کمیته اجرایی در سطح وزرای خارجه برای بحث در مورد ادامه جنایات برگزار می‌کند.

کد خبر 1776237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha