تربیت نیروی متعهد تراز انقلاب، اولویت طرح"نشاط و تعالی مسجد و محله" است

به گفته اسلامی، طرح "نشاط و تعالی مسجد و محله" در راستای توزیع عدالت فرهنگی در مناطق کم برخودار و محرومیت زدایی از مناطق حاشیه شهر و به منظور شبکه سازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی اجرا می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان امروز در نشست هم اندیشی طرح "نشاط و تعالی مسجد و محله" با تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت شهدای راه خدمت و شهدای مسجد، اظهار کرد: قرارگاه شهید آوینی در دولت سیزدهم کلید خورد و یکی از طرح های این قرارگاه، طرح نشاط و تعالی مسجد و محله است که اجرای آن به کانون‌های مساجد استان زنجان محول شده است.  


وی با اشاره بر اینکه طرح مذکور در راستای تمرکززدایی از مرکز و توزیع عدالت فرهنگی در مناطق کم برخودار و محرومیت زدایی در مناطق حاشیه شهر اجرا می شود، گفت: شبکه سازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی از اولویت های این طرح است.  


به گفته اسلامی، طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان افزود: محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است که با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط اجرا می شود.


اسلامی خاطر نشان کرد: طرح نشاط و تعالی مسجد و محله در بین اعضای کانون های مساجد استان زنجان و در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا می شود.

کد خبر 1776245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha