آغاز فعالیت قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان‌غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز تمرچین فعالیت قرارگاه امام جعفر صادق (ع) آغاز شد که خدمت رسانی نوجوانان موکب در قالب پویش انصار القاسم یکی از این فعالیت ها است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز تمرچین فعالیت قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان غربی آغاز شد، گفت: برنامه‌های متنوعی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین در پایانه مرزی تمرچین و مسیر پیاده‌روی اربعین تدارک دیده شده که برگزاری نماز جماعت در سه وعده با هدف ایجاد فضایی معنوی و پاسخگویی به نیازهای مذهبی زوار، نماز جماعت در سه وعده در پایانه مرزی تمرچین از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌های عزاداری و عبادی، گفت: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) و همچنین اجرای برنامه‌های عبادی مانند قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است.

مدیر مواکب  امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، افزود: با توجه به نامگذاری این قرارگاه به نام امام جعفر صادق (ع)، برنامه‌های فرهنگی متنوعی با محوریت سیره و معارف آن امام در این ایام برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن و تفسیر آیات قرآنی را از جمله برنامه‌های قرآنی این قرارگاه عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره ارائه خدمات اسکان و پذیرایی نیز ادامه داد: در حد امکان نیز به زوار اربعین حسینی خدمات اسکان و پذیرایی ارائه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این موکب‌ها گروه‌های هنری با مضامین عاشورایی مانند سرود و نمایش‌های آئینی به اجرای برنامه خواهند پرداخت و نوجوانان موکب در قالب پویش انصار القاسم، نقش فعالی در خدمت‌رسانی به زوار ایفا خواهند کرد و قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان غربی تلاش خواهد کرد تا زیارت اربعین برای زوار حسینی به یک تجربه معنوی و خاطره‌انگیز تبدیل شود.

آغاز فعالیت قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان‌غربی

گفتنی است؛ با هدف تسهیل زیارت اربعین حسینی و ارائه خدمات بهتر به زوار، اولین جلسه استانی قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در آذربایجان غربی برگزار شد با حضور مدیر و کارشناسان ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در محل ستاد استان برگزار شد.

کد خبر 1776292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha