مدیریت ما در دنای شمالی خوب بود

امام جمعه یاسوج به حاشیه های ایجاد شده در زمینه واگذاری دنای شمالی اشاره کرد و گفت: مدیران سابق نامه ای نوشتند که مشخص نیست با استاندار سابق مشورت کرده باشند یا خیر، با ما که مشورتی نکردند، اما ما می گویم مدیریت ما خوب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: برای شکرگزاری نعمت‌های پروردگار باید آنها را بشناسیم به یاد خدا را نیز در نظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در کنار نقدها باید خدمات و تلاش‌های صورت گرفته را نیز در نظر داشته باشیم، گفت: انسان مومن نباید به صورت دائم در حال تمسخر، تحقیر و طعنه زدن باشد، زیرا این روش، شیوه انسان مومن نیست.

وی با اشاره به اینکه وقتی گفته می‌شود غیبت حرام بوده یعنی نباید عیب و ایراد دیگران را بیان کنیم، افزود: برای داشتن آرامش، اخلاق و معنویت در جامعه باید انسان از زبان خود مراقبت کند.

آیت الله حسینی با بیان که امروز زبان قلم موضوعات را بیان می‌کند و در گذشته زبان در کام موضوعات را بیان می‌کرد، یادآور شد: اگر فضای مجازی، زبان قلم و رسانه‌ها تنها به دنبال عیب جویی باشند، این موضوع صحیح نیست.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در مناظرات برخی موضوعات به گونه‌ای بیان شد که گویی انقلاب اسلامی خدماتی انجام نداده و سراسر کشور فقر و بدبختی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که نیت و قلب انسان مورد سوال قرار می‌گیرد، بدون شک از عملکرد، قلم، شمشیر و اینکه در جبهه حق یا باطل انسان قرار داشته نیز سوال می‌کنند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان نباید اهل مجادله باشد، بیان کرد: انسان باید تلاش کند که مسائل غیرمنطقی و ناصحیح را تبیین نکند و رسانه‌ها نیز باید برای حفظ آرامش جامعه و خدشه ناپذیری آن تلاش کنند.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: باید فرمانبردار کسی باشیم که خالق انسان، آسمان و همه ملک و ملکوت است.

وی بی تقوایی را نشانه جهل و نادانی دانست و یادآور شد: بی تقوایی مخالفت با خداوند متعال است.

آیت الله حسینی شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت گفت و افزود: آن حضرت از غم و غصه و همچنین ضرباتی که از طرف دشمنان به او وارد شد به شهادت رسید.

امام جمعه شهر یاسوج روز صنایع کوچک را یادآور شد و اظهار کرد: ۹۵ درصد از صنعت ما از صنایع کوچک بوده و ۴۳ درصد اشتغال و ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به صنایع کوچک بوده که نقش مهمی در تولید، اشتغال و سرمایه دارد.

وی از عملی نشدن راه اندازی پتروشیمی دهد گلایه کرد و گفت: کلنگ احداث این پتروشیمی در سال ۱۳۸۵ به زمین زده شد و زمین‌های بسیاری برای این پروژه واگذار شد که اگر در این زمین‌ها گندم می‌کاشتند، سرمایه خوبی نصیب مردم می‌شد.

آیت الله حسینی بر ضرورت توجه به صنایع کوچک تاکید کرد و یادآور شد: هرچند در زمینه راه‌اندازی پتروشیمی کاری انجام نگرفته و تا زمان بهره‌برداری فاصله بسیاری داریم.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: در گذشته مردم عشایر گلیم، گبه، سیاه چادر و ... خودشان تولید می‌کردند و از آب چشمه و سوخت طبیعی استفاده می‌شد و این قشر در زمینه اقتصاد خود و جامعه تاثیرگذار بودند.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر باغ‌های تفریحی بسیاری ساخته شده که این خوب است ولی اتلاف سرمایه بوده و باید تلاش کرد که سرمایه به سمت تولید برود.

آیت الله حسینی ادامه داد: در قدیم خانه‌های ما محل ساخت صنایع دستی و همچنین دامداری بود و در کشورهای دیگر نیز خانه‌ها محل کارگاه‌های بزرگ و تولید ملی کشور است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد سالروز بزرگداشت سلمان فارسی را گرامی داشت و افزود: وی از افتخارات جهان اسلام و جامعه ایرانی است و به اندازه رشد کرد که پیامبر (ص) فرمود «سلمان از ما است».

وی ضمن انتقاد از برخی کنده کاری‌ها در خیابان‌ها که ماه ها باید منتظر تعمیر آن باشیم، خاطرنشان کرد: کار بر روی خیابان‌ها، جداول و پل‌های روگذر و ورودی شهر باید مورد توجه قرار گیرد که در تلخسرو این موضوع به حال خود رها شده است.

آیت الله حسینی به حاشیه های ایجاد شده در زمینه واگذاری دنای شمالی اشاره کرد و ادامه داد: استان ما در این مدتی که حفاظت سمت اصفهان و استان خود ما را داشت، خوب عمل کردند و سمتی که در طرف جغرافیایی مربوط به سمیرم است و در گذشته تصمیم گرفته شد مدیریت این دو بخش واحد زیر نظر مدیریت استان ما باشد و تصمیم گرفته شد چون یک منطقه است مدیریت آن به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد، وگرنه از نظر جغرافیایی مربوط به خودشان است.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه این محدوده در تصمیم گذشته به استان ما واگذار شده و حدود سه هزار گونه حیوانی مختلف در این محدوده وجود دارد و مدیریت خوبی از سوی ما شکل گرفت و گفته شده باید سه شبانه روز پیاده روی کرد تا به آن منطقه رسید، گفت: مدیران سابق نامه ای نوشتند که مشخص نیست با استاندار سابق مشورت کرده باشند یا خیر، با ما که مشورتی نکردند، اما ما می گویم مدیریت ما خوب بود.

وی با بیان اینکه برخی مسائل تصمیم های کشوری است و باید منطقی باشیم، خاطرنشان کرد: اینکه به مسئولی بگوییم خائن خائن، صحیح نیست؛ باید اول خیانت او را ثابت کنیم و آیا باید دید خیانت است یا خیر، آن موقع قضاوت کنیم.

آیت الله حسینی افزود:خط الراسی داریم که شکارها در منطقه سمیرم و استان ما می آیند و باید منطقی فکر کنیم و ببینیم چه تصمیمی می گیرند.

امام جمعه یاسوج گفت: هرچند به دلیل تلاش های خوب در استان ما معتقدیم باید مدیریت واحد باشد و از طرفی باید دید طبق نظر کارشناسان دو مدیریتی به نفع استان بوده یا یک مدیریتی به نفع محیط زیست است.

کد خبر 1776344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha