مسجدی که پایگاه قرآن برای بچه‌های لب مرز است

اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآن»ی در مسجد یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای مرزی خراسان رضوی در شهر تایباد کودکان روستا را با نور کلام وحی مانوس کرده است.

خبرگزاری شبستان مشهد| یکی از طرح‌های کانون‌های فرهنگی در مساجد طرح زیبای "هر مسجد یک پایگاه قرآنی" است. طرحی برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کلام وحی که چندی‌ست در اکثر مساجد کشور و استان خراسان رضوی نیز در حال اجراست. 

آموزش قرآن در حیاط مسجد

اینجا اما در یکی از دور افتاده ترین روستاهای شرق ایران در شهرستان مرزی تایباد که تقریبا نیمی از جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند و در روستای قلعه نو آبقه، کودکان حتی در حیاط مسجد به آموزش قرآن و احکام می‌پردازند. 

تابستان گرم این‌روزها باعث شده کلاس های آموزش روخوانی قرآن کریم و احکام شرعی در مسجد چهارده معصوم علیهم‌السلام، روستای قلعه نو آبقه شهرستان تایباد هم در مسجد و هم در حیاط و روی زمین برگزار شود و کودکان این روستا حتی با این شرایط سخت بازهم مشتاق فراگیری و آموزش کلام خدا هستند. 

مسجدی که پایگاه قرآن برای بچه‌های لب مرز است

آموزش قرآن در حیاط مسجد

درباره آبقه 

روستای آبقه یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری تایباد است که با موقعیتی کوهستانی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان قرارگرفته و برای جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد. این منطقه زیبا از سَمت شمال به روستای پساوه، از شرق به روستای کوه‌آباد و از قسمت غرب به روستای ایله متصل شده است.

آموزش قرآن در حیاط مسجد

بناهای تاریخی و ثبت ملی شده این روستا مانند قلعه کهنه روستا، قلعه کهنه نادری، حمام قدیمی و حوض انبار، مقبره شیخ ابواسحاق و آسبادی با قدمت بسیار زیاد، از جمله اماکن پرطرفدار برای گردشگران و مسافرانی هستند که برای دیدن مناظر زیبای تایباد به این منطقه سفر می‌کنند.

 زیارتگاه روستای آبقه که به نقل مردم بومی منطقه به بوهنگ جامی معروف است و مربوط به دوره قاجار بوده نیز در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و به تازگی کار مرمت و بازسازی آن آغاز شده است. 

آموزش قرآن در حیاط مسجد

روستای آبقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲۷۰۰ نفر جمعیت در قالب ۶۸۰ خانوار بوده که امکاناتی از قبیل خانه بهداشت، دهیاری، مدرسه، پست بانک، پنج مسجد و واحدهای صنفی مختلف را داراست.

پایان پیام/

کد خبر 1776397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha