کانون‌های فرهنگی هنری نقش بسزایی در رونق مساجد دارند

حجت‌الاسلام هاشمی مسجد را پایگاه امنی برای حضور نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری نقش بسزایی در رونق مساجد دارند.

حجت‌الاسلام سید روح‌الله هاشمی شیخ شبانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مدیران انقلابی کانون‌های فرهنگی هنری با برگزاری فعالیت‌های مستمر فرهنگی نقش پیوند جوانان با مساجد را ایفا می‌کنند.

امام‌جمعه شهر سودجان ادامه داد: حضور پایگاه بسیج، هیئت‌امنا، امام‌جماعت و کانون‌های فرهنگی هنری نه‌تنها در رونق مساجد تاثیر بسزایی داشته است بلکه نوجوانان و جوانان زیادی را هم جذب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و... کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی مسجد را پایگاه امنی برای حضور نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری جهادی بودن را آموزش می‌بینند و برچسب انقلابی بودن را به سینه خود می‌زنند.

وی افزود: تعامل خوبی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌امنای مساجد در مساجد شهر سودجان شکل‌گرفته است، تا بتوانند در مساجد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی را انجام دهند.

امام‌جمعه شهر سودجان با بیان اینکه مسجد محل رفع کدورت‌ها است افزود: هرگاه یک کدورتی یا ناراحتی بین ارکان مساجد به وجود بیاید با ورود امام‌جمعه این مسائل حل شده است.

وی ضمن تجلیل از ابتکار ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در معرفی مدیران جوان برای مدیریت کانون‌ها افزود: با این طرح توانسته‌اند از ظرفیت بالای جوانان و نوجوانان به‌عنوان مدیران کانون‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: حقیقتاً تاکید مقام معظم رهبری بر فعال‌شدن مساجد در سودجان صورت‌گرفته و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی انجام داده و بازخورد آن را در فضای مسجد می‌بینیم که «خدا را شکر» جمعیت خوب جوانان و نوجوانان را در مساجد مشاهده می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود: تاکنون ۴ باب کانون فرهنگی هنری شامل «رهپویان سعادت» در مسجد امام حسین (ع)، «منادیان بیداری» در مسجد حضرت حجت ابن الحسن (عج)، «منادیان حقیقت» در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) و «نجم الثاقب» در مسجد جامع شهر سودجان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 1776427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha