تشدید نژادپرستی علیه کادر درمان مسلمان در سایه ناآرامی‌های بریتانیا

انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا پس از شروع شورش های راست افراطی در سراسر این کشور با افزایش قابل توجه سوءاستفاده نژادپرستانه علیه کارکنان مسلمان شبکه خدمات بهداشت مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رسانه های محلی گزارش دادند که انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا پس از شروع شورش های راست افراطی در سراسر این کشور با افزایش قابل توجه سوءاستفاده نژادپرستانه علیه کارکنان مسلمان شبکه خدمات بهداشت مواجه شده است.

در این گزارش آمده است که این وضعیت بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی را دچار نگرانی کرده است.

دکتر «سلمان وقار»، رئیس انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا که نماینده حدود هفت‌هزار کارمند مسلمان بخش بهداشت و درمان است به گاردین گفت که کارکنان مسلمان شبکه خدمات بهداشت ملی به شدت تحت تاثیر اقدامات افراطی اخیر قرار گرفته‌اند.

وی به مشاهده پیام‌های هشداردهنده به ویژه از بلفاست و منچستر بزرگ اشاره کرد، جایی که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مجبور شده‌اند کارهای خود را زودتر تعطیل کنند یا به دلیل نگرانی‌های ایمنی از مراجعه به خانه خودداری کنند.

به گزارش گاردین، علاوه بر این، انجمن پزشکی مصری-بریتانیایی که نماینده تقریبا ۱۱هزار متخصص مراقبت های بهداشتی است به نگرانی های مشابهی اشاره کرد و نسبت به افزایش آزاردهنده در سوءاستفاده و تبعیض نژادپرستانه هشدار داد.

در این گزارش آمده است که محیط خصمانه، ارائه مراقبت‌های بهداشتی را مختل کرده و منجر به افزایش غیبت و کاهش روحیه در میان کادر پزشکی شده است.

گاردین افزود که هر دو انجمن بر نیاز به اقدام فوری برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی و تضمین ایمنی آنها در میان این تنش های فزاینده تاکید کرده‌اند.

علاوه بر متخصصان پزشکی، دانشجویانی از کشورهای آفریقایی و آسیایی که در بریتانیا تحصیل می کنند نیز به دلیل رنگ پوست خود اقدامات احتیاطی بیشتری انجام داده و خود را به آپارتمان‌ها و خوابگاه‌هایشان محدود کرده‌اند.

بریتانیا در چند هفته گذشته تحت تاثیر ناآرامی قرار گرفته و شورشیان راست افراطی، خشونت علیه مسلمانان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

این شورش‌ها با ادعاهای نادرستی که در فضای مجازی پخش شده بود، دامن زده شد مبنی بر اینکه یک مهاجر مسلمان سه دختر بریتانیایی را با ضربات چاقو کشته است.

مظنونی که برای چاقو کشی مرگبار ۲۹ ژوئیه به سه کودک در شهر ساحلی ساوت پورت دستگیر شده بود، یک پناهجوی مسلمان بود.

این اطلاعات غلط موج خطرناکی از خشونت و تشدید تنش‌ها را در سراسر بریتانیا به راه انداخته است.

کد خبر 1776431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha