مراسم ختم اسماعیل هنیه در استانبول برگزار شد

مراسم ختم اسماعیل هنیه با حضور هزاران نفر در استانبول برگزار شد و پسر بزرگ هنیه سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، جنبش حماس روز جمعه در استانبول مراسم ختمی را برای اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی خود و همراهش وسیم ابوشعبان را که در ۳۱ ژوئیه در تهران پایتخت ایران ترور شدند برگزار کرد.

هزاران نفر در مراسم ختم در  منطقه باشاک شهیر در سمت اروپایی شهر ترکیه شرکت کردند.

عبدالسلام، پسر بزرگ هنیه در مراسم ختم پدرش گفت: پدرم نماد وحدت ملی، امت متحد اسلامی و مردم آزاده جهان برای آزادی فلسطین بود.

وی افزود: خون و مقاومت مردم ما را متحد می کند و خون هنیه موجب تسریع در امداد و توقف تجاوز به غزه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ سال است که با اشغالگران صهیونیستی می‌جنگیم و رهبران مقاومت مورد ترور قرار گرفته اند، اما دشمن نمی‌داند که مردم فلسطین به راه مبارزه، مقاومت و انقلاب خود ادامه می‌دهند.

پسر اسماعیل هنیه گفت: غزه بیش از ۱۰ ماه است که سلاخی شده است و هیچ‌گاه در تاریخ معاصر جنگ نابودی، گرسنگی و آوارگی مانند آنچه توسط اشغالگران غزه انجام شد، وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرک سازی در کرانه باختری ادامه دارد، ترورها و دستگیری‌ها ادامه دارد و قدس مورد هتک حرمت و طوفان قرار می گیرد، یک میلیارد مسلمانان، فلسطین در رتبه ای برایتان قرار دارد؟

وی ادامه داد: ملتی که با شهادت هنیه متحد شد باید به دفاع از غزه و فلسطین ادامه دهد، اگر سکوت کنید آنها (اسرائیل) مسجد الاقصی را در مقابل چشمان شما و سکوت شما نابود خواهند کرد.

پسر هنیه افزود: ما افتخار می کنیم، ما (فلسطینی ها) به نمایندگی از ملت یک میلیاردی به وظیفه خود عمل می‌کنیم، ما جان، پسران، زنان و فرزندانمان را برای دفاع از قدس فدا می‌کنیم و فلسطین جز با تظاهرات و ریختن خون‌ها آزاد نخواهد شد.

در ۳۱ ژوئیه، حماس و ایران از ترور هنیه در محل اقامتش در تهران، یک روز پس از شرکت وی در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران خبر دادند.

کد خبر 1776435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha