مساجد و هیأت‌های مذهبی در جمع‌آوری دارو برای اربعین مشارکت کنند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از مساجد، هیأت های مذهبی و تشکل‌های مردمی دعوت کرد به طرح «مرهم زائر» بپیوندند و در جمع‌آوری دارو برای استفاده در اربعین کمک کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به استقبال مردم از مرحله جدید پویش «مرهم زائر»، گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳ به هلال احمر اهدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح نیاز به معرفی و فرهنگ‌سازی بیشتر دارد، گفت: مساجد، هیأتهای مذهبی و تشکل‌های مردمی می‌توانند داروهایی که مردم در خانه‌های خود دارند و از آن استفاده نمی‌کنند را جمع‌آوری کنند و سپس با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس گرفته و آدرس را اعلام کنند تا همکاران ما در محل داروها را از آنها تحویل بگیرند.

سلیمی اعلام کرد: در ابتدا اعلام شد این طرح تا ۲۰ مرداد ماه فعال است اما تا ۲۵ مرداد ماه آن را تمدید کردیم و پس از این تاریخ داروها تفکیک و برای استفاده زائران اربعین ارسال می‌شود.

وی تشریح کرد: سومین پویش ملی مرهم زائر با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی اجرا می‌شود و طی آن عموم مردم، خیرین و حامیان می‌توانند در تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی اربعین حسینی به صورت نقدی و غیرنقدی با جمعیت هلال احمر همکاری کنند.

سلیمی در خصوص نحوه مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش گفت: مردم می‌توانند داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی خود را به شعب خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اهدا کنند. داروها باید با بسته‌بندی مناسب و ترجیحاً با بسته بندی اولیه کارخانه باشد. داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر درباره روش کمک‌های نقدی نیز گفت: هموطنان و خیرین و حامیان عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳، کد دستوری #۳*۱۱۲* و یا درگاه پرداخت اینترنتی rcs.ir/portal/donation به نام جمعیت هلال احمر اهدا کنند.

کد خبر 1776490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha