بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی تجلیل شدند

در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی از هشت نفر از بانوان تاثیرگذار در حوزه های اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی و نیز علمی و پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فهیمه زنگویی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی امروز (۲۱ مرداد) در دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار اظهار داشت: زن مسلمان انقلاب اسلامی در تاریخ با الگوگیری از بزرگ بانوان اسلام سعی داشته نقش واقعی خود را در تاریخ و حرکت اجتماعی پیدا کند.

وی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی این تلاش ها به نقطه باشکوه خود رسیده است و می توان از حماسه بانوان در هشت سال دفاع مقدس به عنوان بانوی اجتماعی یاد کرد که اوج تجلی بانوان اسلامی بعد از ۱۴٠٠ سال بود.

وی در ادامه گفت: امامین انقلاب، زن و نقش اجتماعی او را دریافتند و بعد از جنگ نیز همچنان با عفت و حیا در تعالی نفس خویشتن و ایجاد حرکت اجتماعی در صحنه های مختلف شاهد حضور پررنگ آنان بودیم.

زنگویی با بیان اینکه کنگره بانوان تاثیرگدار یادگار خوبی از دولت شهیدجمهور است، افزود: این کنگره برای دومین سال متوالی با هدف جانمایی تجلی زن انقلاب اسلامی تشکیل شده است و در جای خوبی از تاریخ شروع شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته مشکلاتی در نحوه اجرای این کنگره وجود داشت و امسال سیاستگذاری شد تا این کنگره به صورت کاملا مردمی ارائه و برگزار شود.

وی در ادامه گفت: در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار هزار و ۳۹ نفر از بانوان استان به صورت خود اظهاری، ثبت نام داشتند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر وارد مرحله داوری شدند و در این مراسم از هشت نفر از بانوان برگزیده تجلیل می شود.

زنگویی در پایان عنوان کرد: امیدواریم نقش واقعی زن مسلمان شناخته شود و در تمام عرصه های جامعه حضور پررنگ و آگاهانه داشته باشندـ

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از هشت نفر از بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی در حوزه های اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی و نیز علمی، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

کد خبر 1776633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha