روضه ۷۰ روزه عموعباس

روایت عموعباس و شکل‌گیری هیئت جان‌نثاران حضرت علی‌اصغر(ع) در محله محروم خیرآباد مشهد که با حضور نوجوانان امام حسینی این محل تشکیل شده و هر سال به مدت ۷۰ روز از اول محرم تا دهم صفر در عزای حسینی برپاست، یکی از هزاران داستان‌ دلدادگی مردم شهر بهشت به خاندان پاک نبوت است.

خبرگزاری شبستان مشهد| در ایام محرم وصفر در هر یک از کوچه پس‌کوچه‌های شهر علی ابن موسی الرضا(ع) و در هر کوی و برزن که بروی چراغ روضه‌ و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) در تکایا و مساجد و منازل روشن است.

روضه‌ها و هیئات خانگی که ریشه در تاریخ شیعه‌خانه اهل بیت(ع) دارند و هر یک برای خود روایتی و هر منزل روای داستانی از کرامات و عشق به خاندان پاک پیامبر(ص) است که نشان می‌دهد چقدر این مردم، امام حسینی‌اند و چقدر به سید جوانان اهل بهشت ارادت دارند. 

روایت شکل‌گیری هیئت جان‌نثاران حضرت علی‌اصغر(ع) نیز حکایتی شنیدنی است، داستانی از عشق و سرسپردگی یکی از پیرغلامان اباعبدالله(ع) به این خاندان با برکت.

روضه ۷۰ روزه عموعباس

حاج‌عباس پاکباز ۸۶ سال دارد و از قدیمی‌های محله محروم و کم برخوردار خیرآباد در حاشیه شهر مشهد است که مردم محله او را به نام «عموعباس» می‌شناسند. 

او ۲۷ سال پیش هیئت جان‌نثاران حضرت علی‌اصغر(ع) را با چند پسربچه قدونیم‌قد راه انداخت. جلسه‌ای بی‌ریا اما گرم و صمیمی و پر شور که حالا  به محفلی بزرگ برای حضور جوانان و اهالی محله تبدیل شده است.

عموعباس هر سال از ابتدای محرم تا ده روز پس از پایان ماه صفر و به مدت ۷۰ روز مقابل منزلش در کوچه شیخ صدوق ۱۳ روضه ای برگزار می‌کند که اهالی محله، مهمانان آن را تشکیل می دهند.

کد خبر 1776710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha