کلاس‌های دفاع شخصی برای زنان مسلمان در بحبوحه ناآرامی‌های بریتانیا

کلاس‌های دفاع شخصی برای زنان مسلمان و رنگین‌پوست در بریتانیا ترتیب داده شده است تا در بحبوجه ناآرامی‌های اخیر بتوانند آرامش را برای خود به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arynews»، «مایا حسن»، مربی هنرهای رزمی کلاس‌های دفاع شخصی را برای زنان مسلمان و رنگین‌پوست ترتیب داده است تا در بحبوجه ناآرامی‌های اخیر در انگلیس بتوانند از خود دفاع کنند.

تا کنون حدود ۳۰ زن که همگی مسلمان و از اقلیت‌های قومی هستند به کلاس دفاع شخصی که «مایا حسن» در پاسخ به موجی از شورش‌ها و حملات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه به مسلمانان سازماندهی شده است، پیوسته‌اند.

این مربی هنرهای رزمی ۲۸ ساله گفت که می‌خواهد به زنان مسلمان و رنگین‌پوست کمک کند تا یاد بگیرند چگونه با سوءاستفاده‌ها مقابله کنند و پس از بیش از یک هفته ناآرامی‌هایی که هدف آنها مساجد و پناهجویان بوده است، آرامش را برای خود به ارمغان بیاورند.

وی افزود: این اقدام به زنان مسلمان و اقلیت اعتماد به نفس بیشتری می دهد و به آنها این آگاهی را می‌دهد که بدانند به دنبال چه هستند، از نظر اجتماعی چه کارهایی را باید انجام دهند و چگونه از یک موقعیت بد رهایی پیدا کنند.

جوامع مسلمان و اقلیت‌های قومی نسبت به بی‌نظمی ناشی از اطلاعات نادرست آنلاین مبنی بر اینکه قاتل سه دختر جوان در حمله با چاقو در «ساوث‌پورت»یک مهاجر مسلمان بوده است، شوکه شده‌اند.

«استوارت مک‌گیل»، مربی هنرهای رزمی که به دوره‌های آموزشی دعوت شده است، گفت که از زمان شروع ناآرامی‌ها شاهد ثبت نام زنان بیشتری در کلاس‌ها بوده است.

«عزه عنان» ۲۴ ساله، از زنان مسلمانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده است، می‌گوید اکنون احساس اعتماد به نفس بیشتری دارد.

او گفت: بدیهی است که نمی‌خواهم از این تکنیک‌ها استفاده کنم، اما استفاده از آن‌ها در جاهای لازم به ویژه در بحبوحه رویدادهای اخیر که نژادپرستان راست افراطی بیرون آمده‌اند و رنگین‌پوستان را هدف قرار می‌دهند، مفید و سودمند است.

این شورش‌ها عمدتا مهاجران، مسلمانان و مردم آسیا را هدف قرار داده و ترس را در میان جوامع اقلیت‌های قومی گسترش داده است.

«تل ماما»، گروهی که حوادث ضد مسلمانان را رصد می کند، گفت که نفرت نسبت به مسلمانان مدتی است که در بریتانیا به ویژه از روز هفتم اکتبر سال گذشته و شروع درگیری در غزه افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که از زمان شروع شورش‌ها، بیش از ۵۰۰ تماس و گزارش آنلاین از رفتار ضد مسلمانان در سراسر بریتانیا دریافت شده است.

کد خبر 1776736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha