آموزش حفظ قرآن به زبان انگلیسی به ابتکار یک کانون مسجدی

مدیر کانون فرهنگی هنری بانو امین با اشاره به ویژگی کلاس زبان انگلیسی که با استقبال گسترده مواجه شده است گفت: استاد این کلاس از طلاب سطح سه حوزه است که دارای مدرک تاقل بوده و سوره های قرآن را به زبان انگلیسی به بچه ها آموزش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

درهمین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق قم که در پی می آید.

حفظ سوره های قرآن به زبان انگلیسی در کانون بانو امین

فاطمه عباسی مدیر کانون فرهنگی هنری بانو امین در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم، با اشاره به فعالیت های این کانون گفت: این کانون توانسته است با برگزاری برنامه های مختلف کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال را جذب مسجد و کانون کند .

مدیرکانون فرهنگی هنری بانو امین ادامه داد: در این کانون برنامه های مختلفی ارائه می شود از جمله کلاس های آموزشی شامل مباحث اعتقادی، روانخوانی و تجوید قرآن و... همچنین کلاس های مختلف نقاشی، طراحی و سیاه قلم، زبان انگلیسی، سرود و نمایش و خوشنویسی را داریم.

وی در ادامه به ویژگی کلاس زبان انگلیسی که با استقبال گسترده مواجه شده است اشاره کرد و گفت: مربی این کلاس از طلاب سطح سه حوزه است که دارای مدرک تاقل بوده و از اساتید مجرب در این رشته است.

حفظ سوره های قرآن به زبان انگلیسی در کانون بانو امین

عباسی ادامه داد: در این کلاس علاوه بر آموزش های مرسوم، سوره های قرآن به زبان انگلیسی آموزش داده می شود که اعضا با عشق و علاقه خاصی به حفظ این سوره ها می پردازند و با یکدیگر به زبان انگلیسی همخوانی می کنند.

مدیرکانون فرهنگی هنری بانو امین ادامه داد: هم برای بچه ها و هم برای خانواده های آنان بسیار جالب توجه است که یک طلبه سطح سه حوزه با مدرک تافل و تا این حد مسلط به زبان و شیوه آموزشی خاص است و توانسته بچه ها را جذب قرآن کند.

وی همچنین به تشکیل حلقه های نوجوان با حضور مربیان مجرب اشاره کرد و گفت: در این حلقه ها علاوه بر مباحث آموزشی به سوالات و شبهات بچه ها پاسخ داده می شود.

حفظ سوره های قرآن به زبان انگلیسی در کانون بانو امین

عباسی در ادامه به برخی موفقیت های اعضای کانون اشاره کرد و گفت: دو نفر از اعضا در رشته های ورزشی در سطح کشور حائز رتبه شدند که یکی از آنان در رشته تکواندو موفق به کسب رتبه اول شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری بانو امین در پایان با بیان اینکه ۶ سال از تشکیل این کانون و استقلال آن به عنوان کانون خواهران می گذرد گفت: در حال بسیاری از اعضا به صورت ثابت و مستمر عضو فعال با کانون در ارتباط هستند و از برنامه های آن بهره مند می شوند.

کد خبر 1776768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha