فارغ از «متدینِ حزب‌اللهی» باید به کار امام زمان آمد

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره با تأکید بر لزوم بازشناسی خود نسبت به امام زمان خویش؛ گفت: این بازشناسی را باید فارغ از ویژگی «متدینِ حزب‌اللهی» انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی غلامی، دوشنبه شب(۲۲ مرداد) در مراسم عزاداری و سوگواری هیئت بنیاد فرهنگی شهید پالیزوانی که به مدت پنج شب در بیت‌الزهرا در حال برگزاری است؛ گفت: انتظار از سخت‌ترین ابتلائات بشر است که در دوره کنونی به آن مبتلا هستیم‌.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دوران غیبت این است امام ظاهر نیست و از طرفی ما حمکت بسیاری از تکالیف را نمی‌دانیم.
وی سپس با بیان اینکه سه انتظار تاریخی وجود دارد که باید بدانیم مردم با موعود خود چه کردند تا ما دچار آن نشویم؛ در همین رابطه بحث مفصلی راجع به انتظار یهود نسبت به ظهور موسی علیه السلام، انتظار نسل بعدی آنان نسبت به ظهور پیامبر اسلام و در نهایت انتظار مردم کوفه برای آمدن امام حسین علیه السلام مطرح کرد.

غلامی با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ اظهار کرد: بهتر است خود را بازشناسی کنیم؛ باید دید فارغ از «متدینِ حزب‌اللهی»، به چه درد امام زمان می‌خوری؟ علم داری؟ مهارت خاصی داری؟ آیا ما با ظاهر دینی در جاهایی قلدری نمی‌کنیم؟!

وی با افزودن این مطلب که ما و مردم کوفه دو ویژگی مشترک داریم و آن اینکه مسلمان و منتظر امام زمان خود هستیم؛ یکی از دلایلی که کوفیانِ دعوت کننده امام زمان خود، تبدیل به قاتل آن حضرت شدند را نشناختن امام علیه السلام عنوان کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آنها امام را نمی‌شناختند و برای همین عاشق ایشان هم نبودند زیرا جمع کثیری از کوفیانی که به حضرت نامه نوشتند، نگاه آنان مادی بود زیرا بزرگان و نخبگان آن جامعه، دین می‌فروختند.

وی دومین ویژگی کوفیان را ساده لوحی و وادادگی در برابر دشمن دانست و تصریح کرد: کشورگشایی بدون تبلیغ باعث شد جامعه دچار ضعف دشمن‌شناسی شود و از طرفی حاکمان با رواج جعل حدیث، جامعه را جاهل بار آوردند.

کد خبر 1776856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha